Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ريزگردها روز سه‌شنبه علاوه بر مهران به سراغ خوزستان و کرمانشاه هم رفتند، روند صدور ويزا به گفته مسئولان سرعت گرفت و محورهاي عراق نيز متأسفانه شاهد تصادف زائران ايراني بود.
خبرگزاري مهر- گروه استان‌ها: در بسته خبري اربعين آخرين رويدادهاي مرتبط با پياده‌روي اربعين را مرور خواهيم کرد، مواردي از قبيل روند صدور ويزا، آخرين اخبار بازگشايي مرز خسروي، ارائه خدمات به زائران، وضعيت تداوم روزهاي غبارآلود ايلام و خوزستان و برخي از اخبار مرزهاي چهارگانه کشور براي تردد در ايام اربعين.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در رويدادهاي روز سه‌شنبه اوضاع مرز خسروي تغييري نکرد، وضعيت صدور رواديد به گفته مسئولان بهتر شد، گردوغبار همچنان شهرگردي خود در مناطق مرزي را ادامه داد و متأسفانه زائران شاهد تصادفات رانندگي بودند که تعداد مجروح برجاي گذاشت.
ادامه بلاتکليفي مرز خسروي
فراز و نشيب‌ها در رابطه با بازگشايي مرز خسروي بازهم ادامه پيدا کرد، در ساعات اوليه صبح سه شنبه معاون عمليات فرماندهي مرزباني ناجا اعلام کرد که هنوز اقدامي از سوي عراق براي بازگشايي مرز خسروي انجام‌نشده است.

به گفته سردار جلال ستاره با همه تلاش‌هاي و اقدامات انجام‌شده از طريق دستگاه‌هاي دولتي و همچنين مرزباني ناجا، متأسفانه هيچ‌گونه اقدامي از سوي کشور عراق براي بازگشايي مرز خسروي براي تردد زائران نشده است.
متأسفانه هيچ‌گونه اقدامي از سوي کشور عراق براي بازگشايي مرز خسروي براي تردد زائران نشده استوي از زائران 5 استاني که بايد از مرز خسروي تردد کنند تقاضا کرد به مرز مهران مراجعه کنند چراکه در مرز مهران زيرساخت‌ها فراهم و ترددها کاملاً روان و امنيت نيز برقرار است.
ذوالفقاري معاون وزير کشور هم اعلام کرده بود که «عراق و مقامات اين کشور دستور انسداد مرز را داده‌اند و به‌محض اطلاع از دليل اين اقدام مردم را در جريان قرار خواهيم داد.»
سخنگوي ستاد اربعين هم گفت مرز خسروي همچنان به دليل نبود آمادگي از سوي طرف عراقي به روي زائران اربعين بسته است.
وي در خصوص دلايل طرف عراقي براي ممانعت از بازگشايي مرز خسروي هم تأکيد کرد: به‌طور طبيعي هيچ دليلي براي خودداري از بازگشايي مرز وجود ندارد و طرف عراقي هم علت آن را اعلام نکرده است.
سخنگوي ستاد اربعين کشور ادامه داد: تا زماني که وضعيت بلاتکليف مرز اربعين مشخص نشود نمي‌توانيم پذيراي زائران باشيم و زائران مي‌توانند از مرزهاي ديگر ازجمله مرز مهران براي ورود به خاک عراق استفاده کنند.
علي‌رغم همه اين اخبار ساعاتي بعد يک منبع آگاه خبري از بازگشايي مرز خسروي از صبح فردا چهارشنبه 10 آبان براي تردد ظرفيت کنترل‌شده زوار خبر داد.
استاندار کرمانشاه هم با اشاره به آمادگي کامل کرمانشاه براي ميزباني از زائران حسيني گفت: زيرساخت‌هاي استان کرمانشاه تا مرز خسروي به‌صورت کامل آماده و تجهيز شده است، شرايط براي پارک تا 70 هزار خودرو در قصر شيرين فراهم‌شده است، مسير قصر شيرين تا مرز خسروي هم حدود 16 کيلومتر است که در اين مسير 270 دستگاه اتوبوس براي جابه‌جايي زوار تا مرز خسروي در نظر گرفته‌شده است.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: audio/mp3

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد

سومین همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه دینی از ایران و عراق و چند کشور اسلامی در کربلا آغاز شد.  

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه، اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است؛ سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می‌شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا