Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@14:14:11 GMT

تغییر وضعیت اقلیم در دستور کار بغداد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۲۲۳۶

تغییر وضعیت اقلیم در دستور کار بغداد

جهان > خلیج‌ فارس - حـیـدرالـعـبـادی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفته‌است: دولت عراق می‌خواهد کنترل همه مرزهای کشور ازجمله مرزهای اقلیم کردستان را به‌دست بگیرد و درحقیقت به وضعیت نیمه‌استقلال این منطقه پایان دهد.

نخست‌وزير عراق در اين مصاحبه با تشريح آخرين وضعيت جنگ با داعش و همچنين شرايط پيش آمده ميان بغداد و اربيل در يك‌ماه گذشته گفته‌است: دولت بغداد مصمم است به وضعيت نيمه‌مستقل دولت منطقه كردستان عراق كه عمرش به سال 1991برمي‌گردد پايان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همه گذرگاه‌هاي مرزي داخل و خارج عراق بايد تحت كنترل انحصاري دولت عراق باشد. اين، شامل خطوط نفتي منطقه كردستان به تركيه و راه زميني عراق به تركيه در شمال غرب اقليم هم مي‌شود.

اين گذرگاه كه ابراهيم‌خليل نام دارد، گذرگاه اصلي ارتباط اقليم با خارج در سال‌هاي گذشته بوده‌است. نيروهاي عراقي همچنين مي‌خواهند فرودگاه‌هاي اربيل و سليمانيه را هم دركنترل بگيرند.با اين تغييرات در واقع وضعيت نيمه‌مستقل اقليم كردستان در 26سال گذشته از بين مي‌رود.

نخست‌وزير عراق در ادامه اين مصاحبه گفته‌است كه نيروهاي پيشمرگه يا بايد بخشي از نيروهاي امنيتي دولت عراق باشند يا يك نيروي محلي كوچك.العبادي در بخش ديگر اين مصاحبه ادعاي نقش نظامي ايران و سردار قاسم سليماني در ماجراي كركوك را رد كرد و گفت كه نيروهاي ايراني مانند ديگر كشورها نقش مشاوران خارجي را براي عراق دارند.

برافراشتن پرچم اسرائيل در عراق جرم شد

پارلمان عراق ديروز قانوني را تصويب كرد كه براساس آن برافراشته شدن پرچم رژيم صهيونيستي در عراق جرم محسوب مي‌شود. پرچم رژيم صهيونيستي در روزهاي منتهي به برگزاري همه‌پرسي جدايي اقليم كردستان در برخي مناطق اقليم ديده شد. رژيم صهيونيستي تنها دولتي در جهان بود كه از جدايي‌كردستان عراق حمايت كرد.

عراق از شركت نفتي روسيه توضيح خواست

دولت عراق از شركت نفتي روس‌نفت درباره قراردادهايي كه اين شركت با اقليم كردستان منعقد كرده، توضيح خواسته‌است. به گزارش فايننشيال تايمز، سخنگوي وزارت نفت روسيه گفته‌است كه شركت روس‌نفت بايد درباره قرارداد 3ميليارددلاري براي توسعه چاه‌هاي نفتي اقليم كردستان باوجود بحران سياسي ميان اين منطقه با دولت عراق، پاسخ دهد. روس‌نفت براي توسعه 5ميدان نفتي اقليم كردستان قرارداد امضا كرده‌است.

در همین زمینه: کنترل دولت عراق بر دو گذرگاه زمینی مهم با ترکیه ادامه انتقال نفت خام کردستان عراق به ترکیه احتمال تجزیه اقلیم داعش به "سازمان تروریستی زیرزمینی" تبدیل می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو

به گزارش خبرآنلاین، هم‌چنین عدد روی ترازو در برخی موارد بیانگر تغییرات در عضلات و میزان احتباس آب در بدن است. به عنوان مثال، اگر شروع به ورزش کنید و آن را ادامه دهید، روزهای نخست خواهید دید که عدد وزن شما روی ترازو ممکن است بیشتر شود، زیرا در حال عضله‌سازی هستید و این یک تغییر مثبت است. مقدار نمک یا کربوهیدراتی و حتی داروهایی که در طول روز مصرف می‌کنید هم ممکن است وزن روزانه شمارا دچار تغییر کند.

بهترین زمان برای وزن کردن، اول صبح بعد از رفتن به سرویس بهداشتی و قبل از خوردن یا نوشیدن چیزی است؛ به این دلیل که بدن در طول شب، زمان کافی برای هضم تمام خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که از روز قبل مصرف کرده‌اید را داشته است.

بهترین وقت برای وزن‌کردن چه زمانی است؟

اگر عادت دارید روزانه خود را وزن کنید، ترجیحاً این کار را در ساعت معینی انجام دهید، از یک ترازوی ثابت استفاده کنید و آن را تغییر ندهید. رعایت نکات زیر هم به محاسبه دقیق وزن کمک می‌کند:

اول صبح خودتان را وزن کنید. زمانی که پا روی ترازو می‌گذارید، لباس کمتر و سبک‌تری به تن داشته باشید. ترازو را روی یک سطح صاف و سخت قرار دهید؛ لزرش، کج شدن ترازو یا قرار دادن آن روی فرش ممکن است منجر به خطا در محاسبه وزن شود. وزن خود را با صاف ایستادن روی ترازو در حالی که هر دو پا کمی از هم فاصله دارند، به طور مساوی تقسیم کنید. برای بالا بردن دقت در محاسبه وزن واقعی، با پای برهنه روی ترازو بروید.

منابع: livestrong ، consumerreports

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888828

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • به زودی، تحقق دستور رهبر انقلاب در دولت سیزدهم
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند