Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل شيلات آب‌هاي داخلي سيستان و بلوچستان گفت: صيد ماهيان گرمابي از استخرهاي خاکي و بتني شهرستان هيرمند آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود در اين مرحله از برداشت 140 تن ماهي صيد و روانه بازار مصرف شود. محبعلي سيستاني در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در زابل اظهار داشت: با نزديک شدن به پايان فصل پرورش ماهي گرمابي صيد اين ماهيان از استخرهاي خاکي و بتني شهرستان هيرمند آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرکل شيلات آب‌هاي داخلي سيستان و بلوچستان گفت: پرورش ماهي گرمابي با توجه به شرايط آب و هوايي و مساعد بودن زمينه جهت پرورش ماهي در سال "اقتصاد مقاومتي: توليد و اشتغال" نقش بسزايي در بالا بردن سطح توليد و ايجاد اشتغال دارد.
وي خاطرنشان کرد: عملي‌ترين راهکار در پرورش ماهي گرمابي استفاده از دستگاه‌هاي هواده و افزايش توليد در واحد سطح است که تلاش شده اين شيوه ميان پرورش دهندگان ماهي در منطقه ترويج شود.
سيستاني اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود در اين مرحله از برداشت ماهي 140 تن ماهي گرمابي از استخرهاي سطح شهرستان هيرمند صيد و روانه بازار مصرف شود.
مديرکل شيلات آب‌هاي داخلي سيستان و بلوچستان گفت: اين اداره‌کل امسال با هدف تامين بخشي از نياز بچه ماهي گرمابي و توانمندسازي بخش خصوصي 32 هزار قطعه بچه ماهي گرمابي در مزرعه پرورش ماهي "سفيران" شهرستان زهک توليد کرد.
وي افزود: مزرعه سفيران با مساحت 2 هکتار و با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي از ابتداي سال جاري فعاليت پرورش ماهي خود را در روستاي "عليمردان" شهرستان زهک آغاز کرد که در اولين دوره پرورش 32 قطعه بچه ماهي گرمابي از گونه‌هاي "کپور معمولي ،آمور و فيتوفاگ" با وزن متوسط 5 تا 10 گرم توليد کرد.
سيستاني خاطرنشان کرد: بچه ماهي توليد شده در اين استخر علاوه بر توزيع در بين پرورش دهندگان منطقه سيستان، به استان کرمان نيز ارسال شده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان