Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هکرهاي کره شمالي با حمله به رايانه‌هاي يک شرکت، طرح‌هاي جديدترين کشتي‌هاي جنگي کره جنوبي را به سرقت بردند.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، گزارش‌ها نشان مي‌دهد هکرهاي کره شمالي به سامانه‌هاي رايانه‌اي شرکت کشتي‌سازي دوو نفوذ کرده‌اند و طرح‌هاي جديدترين کشتي‌هاي جنگي کره جنوبي، از جمله ناوشکن‌هاي کلاس ايجيس و زيردريايي‌ها را به سرقت برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز سه شنبه، يک نماينده پارلمان کره جنوبي در گفتگو با رويترز گفت: «سئول تقريبا 100 درصد اطمينان دارد هکرهاي کره شمالي پشت اين حمله بوده و اسناد حساس اين شرکت را به سرقت برده اند.»
وي گفت اين حمله از جانب يک واحد در وزارت دفاع کره جنوبي که مسئول انجام تحقيقات درباره چند مورد از جرائم سايبري بوده است، شناسايي شد. با اين‌حال، از آن‌جا که بازرسان تصميم گرفته اند جزئيات اين حمله را منتشر نکنند، همچنان مشخص نيست حساسيت اين اسناد طبقه‌بندي شده تا چه حد بوده است.
از آنجا که روش هک رايانه‌هاي اين شرکت کشتي‌سازي با روش حملاتي که پيشتر کره شمالي به انجام رسانده است شباهت دارد، بازرسان نتيجه گرفته اند پيونگ يانگ در اين حمله نقش داشته است.
شرکت کشتي‌سازي و مهندسي دريايي دوو (DSME) در سال 2000 تاسيس شد. اين شرکت براي نيروي دريايي کره جنوبي چندين کشتي جنگي توليد کرده است. از جمله محصولات اين شرکت، مي‌توان به ناوشکن‌هاي کلاس ايجيس، ناوچه‌هاي کلاس «يي سان شين»، و زيردريايي‌هاي کلاس «سون وون ييل» اشاره کرد.
اين شرکت همچنين يکي از بزرگترين توليدکنندگان نفت‌کش‌ها و کشتي‌هاي کانتينري است. در سال 2012، اين شرکت در قراردادي براي توليد نفت‌کش‌هايي براي ناوگان امدادي نيروي دريايي سلطنتي انگليس، 598 ميليون دلار دريافت کرد.
سخنگوي شرکت کشتي‌سازي دوو به رويترز گفت تا ابتداي روز سه‌شنبه از اين خبر مطلع نبوده است. وي همچنين افزود اين شرکت تاکنون اين خبر را تاييد نکرده است. گفته مي‌شود در چند سال گذشته، کره شمالي مسئول بسياري از حملات سايبري بزرگ بوده است. اين در حالي است که پيونگ يانگ اين اتهامات را رد کرده و يا آن‌ها را ناديده گرفته است.
در ماه اکتبر، يک نماينده عضو کميته دفاع پارلمان کره جنوبي اعلام کرد 235 گيگابايت از فايل‌هاي ارتش کره جنوبي در ماه سپتامبر سال 2016 از پايگاه داده‌هاي وزارت دفاع اين کشور به سرقت رفته است. گزارش‌ها نشان مي‌دهد برنامه‌هاي جنگي که آمريکا و کره جنوبي طراحي کرده بودند همراه با جزئيات مربوط به نيروگاه‌هاي برق و تاسيسات نظامي اين کشور در ميان اين اسناد بوده است.
در اوايل سال جاري ميلادي، سرويس اطلاعاتي ملي کره جنوبي، پيونگ يانگ را به اقدام به نفوذ به سامانه‌هاي کنترل راه‌آهن اين کشور و نيز رديابي تلفن‌هاي همراه مقامات سئول متهم کرد. بر اساس گفته‌ها، هکرهاي کره شمالي به تلفن‌هاي هوشمند ده‌ها مقام بلندپايه کره جنوبي نفوذ کرده و پيام‌هاي متني و صوتي آن‌ها را به سرقت برده اند.
اتهامات مبني بر انجام حملات سايبري پاسخ آمريکا را نيز در پي داشت. دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا، به فرماندهي سايبري اين کشور دستور داد هکرهاي فعال در آژانس اطلاعاتي کره شمالي را هدف قرار دهند. فرماندهي سايبري آمريکا نيز سرورهاي رايانه‌اي کره شمالي را با ترافيکي مورد حمله قرار داد که دسترسي به اينترنت را براي آن‌ها غيرممکن کرد.
باشگاه خبرنگاران
111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» مدعی شد که تردیدهایی درباره ارتباط بین کره شمالی و جنبش حماس فلسطین در زمینه‌هایی از جمله آموزش نظامی و تبادل تاکتیک وجود دارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که علیرغم انکار مکرر پیونگ یانگ از چنین معاملاتی، جنبش حماس از سلاح های کره شمالی در جنگ خود علیه اسرائیل استفاده کرده است.

ادعاهای بدون سند و مدرک کره جنوبی در حالی مطرح می شود که مردم این کشور در چند وقت اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نیز ابراز همبستگی کرده اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارش خود همچنین درباره احتمال انجام حملات تروریستی توسط کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار هشدار داد و اعلام کرد: امکان نفوذ و تحرک همزمان کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار را نمی توان رد کرد، زیرا کره شمالی اخیرا آزمایش های تسلیحات و تهدیدات کلامی خود را در بحبوحه اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی تسلیحات تشدید کرده است.

در اواخر ماه مارس، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که در شرایط تنش‌ها پس از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، «بهای بزرگ‌تری» را در صورت «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه» پرداخت خواهد کرد.

کره شمالی نیز همواره درباره همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی بین دو کشور به سئول هشدار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

کد خبر 6093816

دیگر خبرها

  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم)
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • (ویدئو) حمله ناگهانی خرس به یک خودرو