Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در بیانیه ای در تارنمای خود آورده است که این کشور با کره جنوبی برای بهبود روابط و حل و فصل مساله شبه جزیره کره با ابزار دیپلماتیک به توافق رسیده است.

به گزارش ایرنا؛ این بیانیه خاطرنشان می کند که دو کشور ارتباطات و مراوداتشان را بتدریج افزایش خواهند داد تا چالش ها در مناسبات برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روابط دو کشور پس از آنکه کره جنوبی سامانه موشکی پیشرفته تاد آمریکا را در خاک خود در سال جاری میلادی به طور کامل آرایش داد تیره شده است.
این بیانیه تصریح می کند بر اساس این توافق طرفین روی مسایل مرتبط با منافع ملی متمرکز شده و تلاش خواهند کرد تا مناسبات به شرایط عادی بازگردد.
در این بیانیه همچنین آمده است که طرفین توافق کرده اند تا مساله هسته ای شبه جزیره کره به شکل صلح آمیز حل شود و هدف عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته ای تحقق یابد.
در این بیانیه هر دو کشور اعلام کرده اند برای حل و فصل بحران هسته ای همه ابزارهای صلح آمیز را بکار خواهند گرفت و می کوشند تا موضوع را به شکل مسالمت آمیز خاتمه دهند.
در بیانیه آمده است که کره جنوبی نگرانی های چین را در مورد تاد مد نظر قرار داده و تاکید کرده است که این سامانه به هیچ وجه خطری برای چین ایجاد نخواهد کرد.
چین که گفته بود هرگز با استقرار این سامانه در خاک کره جنوبی موافقت نمی کند و آن را تلافی خواهد کرد، در این بیانیه مواضع خود را بسیار نرمتر کرده و از بهبود روابط و بازگشت اوضاع به شرایط عادی سخن به میان آورده است.
در این بیانیه طرفین موافقت کرده اند در باره نگرانی های چین از استقرار تاد در کره و حضور نظامی آمریکا در منطقه و ارتباطات نظامی این دو کشور با ژاپن از مجاری نظامی و میان ارتش های دو کشور رایزنی هایی صورت گیرد.
آساق**231**1904**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان