Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مرحله پایانی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی «کرار»، برای نخستین بار اهداف زمینی را با استفاده از بمب های هوشمند نقطه زن مورد اصابت قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، گفت: جنگنده های اف-۴ با استفاده از بمب های هوشمند، نقطه زن و دور ایستای «قاصد» که توسط متخصصان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش تولید شده است، اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مرحله همچنین برای اولین بار هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی کرار مجهز به بمب های هوشمند نقطه زن، با پرواز برد بلند و در محیط جنگ الکترونیک، موفق شدند با غافلگیری دشمن اهداف زمینی و سامانه های پدافندی دشمن را منهدم کردند.

امیر روزخوش اظهار داشت: همچنین جنگنده های اف-۱۴ و میگ-۲۹ با انجام عملیات رزم هوایی به درگیری هوایی و تمرین شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد پرداختند.

سخنگوی هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با ابراز رضایت از عملکرد خلبانان جوان نیروی هوایی و کارکنان فنی و دستیابی به کلیه اهداف از پیش تعیین شده این رزمایش گفت: با بهره گیری از تجربیات خلبانان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس و با بهره گیری از خودباوری و ایمان به توانمندی نسل جوان امروز نسل جدید خلبانان ما با موفقیت در چنین رزمایش هایی شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پهپاد «کرار» که توسط متخصصین صنعت دفاعی کشور طراحی و تولید شده است، نخستین هواپیمای بدون سرنشین مجهز به موتور توربو جت است که قادر به حمل ۲۵۰ کیلوگرم مهمات در برد ۱۰۰۰ کیلومتر و با سرعت ۹۰۰ کیلومتر در ساعت است.

در کنار اجرای ماموریت انهدام اهداف زمینی، نسل جدید این پهپاد تحت عنوان «کرار رهگیر» نیز قادر به رهگیری اهداف هوایی و رهگیری پرنده های متجاوز به حریم کشور است که قابلیت‌های عملیاتی متنوع‌تری را برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور خواهند داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

خطوط هوایی قطر از ازسرگیری پروازها به ایران خبر داد.

به گزارش جماران، شرکت خطوط هوایی قطر اعلام کرد این کشور پروازهای خود به ایران را از سر گرفته است.

در پی پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، برخی کشورها از جمله قطر پروازهای خود به ایران را به حالت تعلیق درآورده بودند. برخی از کشورهای همسایه هم که حریم هوایی خود را بسته بودند، ساعاتی پس از تکمیل عملیات کوبنده «وعده صادق» از سمت سپاه پاسداران علیه اراضی اشغالی فلسطین، حریم هوایی خود را گشودند.

دیگر خبرها

  • مانند رویارویی «تاپ گان» با «جنگ ستارگان» بود/ چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • رژه یگان‌های پهپادی ارتش شامل پهپاد‌های کمان ۱۲، کرار، مهاجر و صادق در مراسم روز ارتش تهران+ فیلم
  • گوشه ای از توان پهپادی و موشکی ارتش ؛ از پهپادهای کرار و آرش تا نمایش موشک‌‎های زمین به زمین + ویدئو
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • از سرگیری پروازهای قطر به ایران
  • تجهیز اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به بالگردهای روز جهان
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان