Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:20:41 GMT

مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۳۹۲۲

مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان افزایش یافته است

اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان طی گزارشی اعلام کرد که مناطق تحت نفوذ طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داد که از زمان سرنگونی رژیم طالبان، این گروه بیش از هر وقت دیگر ی در حال حاضر مناطق تحت نفوذ خود را در افغانستان گسترش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیگار گزارش داد که تا ماه اگوست ۲۰۱۷ میلادی ۱۳ شهر افغانستان تحت کنترل مستقیم و ۴۱  شهر دیگر این کشور تحت نفوذ تروریست ها قرار داشت. گزارش سیگار حاکی است که در این میان ۹ شهر طی ۶ ماه گذشته به مناطق تحت نفوذ طالبان اضافه شده است.

اداره بازرسی ایالات متحده برای بازسازی افغانستان از قول نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور گزارش داد که حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند افغانستان در مناطق تحت  نفوذ طالبان زندگی می کنند.

در گزارش سیگار اما مشخص نشده است که طالبان بر کدام شهر های افغانستان تسلط دارند، اما ولایت های جنوبی، شرقی و جنوب غربی بیشترین مناطقی هستند که تحت نفوذ و کنترل طالبان هستند.

سیگار این گزارش را بر اساس اطلاعات نظامیان آمریکایی که به آن دسترسی دارد، تهیه کرده است، افزون بر آن این اداره خود نیز تحقیقات مستقل را انجام می دهد.

 لازم به ذکر است که سیگار روند بازسازی و مصرف کمک‌های ایالات متحده را در افغانستان نظارت می کند و مستقیما به کنگره آمریکا گزارش می دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم