Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه شرق از قول سخنان محمدحسین موسویان در نشست بلاشرز نوشت: دو جناح ایران معتقدند توافق با آمریکا بی‌فایده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیهان

توافق با آمریکا بی‌فایده است امّا چرا حالا می‌گویید!؟
روزنامه‌های زنجیره‌ای از قول عضو اولین تیم مذاکرات هسته‌ای روحانی نوشتند «توافق با آمریکا بی‌فایده است».
روزنامه شرق از قول سخنان محمدحسین موسویان در نشست بلاشرز نوشت: دو جناح ایران معتقدند توافق با آمریکا بی‌فایده است.
روزنامه آرمان نیز برای همین سخنان تیتر زد: آمریکا برای امضای خود احترامی قائل نیست.


هرچند سخنان موسویان در محافل غربی نوعی التماس از موضع ضعف ارزیابی می‌شود، اما باید از وی پرسید چرا همین مواضع را دو سال قبل که کارشناسان و صاحب‌نظران منتقد هشدار می‌دادند، عنوان نکرد؟! چرا هنگامی که امثال روزنامه شرق از قول معاون وزیر خارجه تیتر می‌زدند «امضای کری تضمین است»، معترض نمی‌شد یا اذعان نمی‌کرد که به شهادت تجارب قبلی در دولت‌های هاشمی و خاتمی (به عنوان دیپلمات عضو این دولت‌ها)، آمریکا غیرقابل اعتماد است، به تعهدات خود وفادار نمی‌ماند و توافق با او بی‌فایده است؟!
گفتنی است موسویان به اتهام ارائه اطلاعات محرمانه به بیگانگان محاکمه و محکوم شد.

بهار: آقای روحانی چرا به چاپلوس‌ها مجال می‌دهید؟!
یک روزنامه اصلاح‌طلب و حامی دولت بااشاره به اقدام عجیب مسئولان دولتی در پرده‌برداری از سردر خانه پدری رئیس‌جمهور نوشت: ماندگاری به کاشی و تملق و چاپلوسی اطرافیان نیست.
روزنامه بهار می‌نویسد: خبر نصب «کاشی ماندگار» بر سر در منزل پدری رئیس جمهور موجب حیرت بسیاری از حامیان روحانی شده است. حامیان روحانی تصور نمی‌کردند منصوبان منتخبشان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تملق و چاپلوسی را به این حد برسانند که یکی از کاشی‌های ماندگار را بر سر در منزل پدری رئیس جمهور در شهرستان سرخه، محل تولد حسن روحانی نصب کنند.


در تارنمای سازمان میراث فرهنگی درباره تعریف «کاشی ماندگار» می‌خوانیم: «بر اساس وظایف سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جهت حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی ایران، وظیفه شناسایی و معرفی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین را بر عهده دارد. شخصیت‌هایی که در قالب این طرح قرار می‌گیرند شامل چهره‌های ماندگار، شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگی و هنری هستند که در دوره فعالیت خود مرزهای جدیدی در فرهنگ کشورترسیم کرده یا در جهت حفظ و حراست از یک یا چند حوزه میراث هنری،  فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده‌اند»


بر مبنای این تعریف احتمالا از نگاه کارشناسان میراث فرهنگی آقای رئیس جمهور جزء میراث فرهنگی ناملموس و معنوی ایران هستند که از جمله چهره‌های ماندگار، شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگی و هنری هستند!


 پرسش اساسی این است که آیا در آن سازمان عریض و طویل فردی حضور نداشته است که جنبه منفی این اقدامات که سبب تخریب چهره رئیس دولت خواهد شد را به حضرات تصمیم‌گیر یادآوری کند؟


نمی‌توان این توجیه را پذیرفت که روحانی از چنین رویدادی بی خبر بوده و همین موضوع نقد و ابهام را نسبت به این اتفاق دوچندان می‌کند که چطور ممکن است که آقای روحانی با این میزان از سوابق سیاسی نسبت به تاثیر سوء چنین رخدادی ناآگاه باشند؟!


کمی که به گذشته بازمی‌گردیم شاهد آن هستیم که در دولت سازندگی نیز چنین وقایعی که از جنس تملق بود کم نبود و به دفعات رخ می‌داد و در نهایت نیز سبب خدشه‌دار شدن شخصیت رئیس جمهور وقت شد.

با نگاهی به چنین اتفاقاتی این نگرانی وجود دارد که شباهت‌های حسن روحانی با مرحوم هاشمی رفسنجانی جنبه‌های منفی شخصیت هاشمی در دوران سازندگی از جمله ایجاد فضا برای متملقان را هم شامل باشد و این «کاشی ماندگار» آغازی باشد بر اشتباهات ماندگار دیگر!


تعطیلات اجباری اصلاح‌طلبان برای فراکسیون امید
روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی می‌گویند فراکسیون امید بی‌هویت است و در تعطیلات به سر می‌برد.


روزنامه بهار با اشاره به رأی دادن برخی اعضای فراکسیون امید به غلامی وزیر جدید علوم- با وجود اعلام مخالفت اصلاح‌طلبان - نوشت: فراکسیون امید در تعطیلات به سر می‌برد. الگوی رفتاری این فراکسیون در هنگام رأی‌گیری برای وزارت علوم محل نقد و ابهام فراوان است. بنابر آنچه برخی اعضای فراکسیون امید درباره تصمیم این فراکسیون درباره تصمیم‌گیری در خصوص وزیر پیشنهادی علوم مطرح کرده‌اند شاهدآن بودیم که در این مورد نمایندگان عضو فراکسیون امید به شکل آتش به اختیار عمل کرده‌اند. به این معنا که فراکسیون تصمیمی را اعلام نکرده و هر نماینده بنابر تشخیص خود رأی داده است.

اینکه تصمیم فراکسیونی درباره رأی اعتماد به غلامی تأثیری در انتخاب یا عدم انتخاب او داشت یا خیر در این جا چندان محل بحث نیست و آنچه محل نقد جدی و شایسته ملامت است همین الگوی مدیریتی است که ظاهراً در فراکسیون امید در موضوعات دیگر هم وجود دارد. فلسفه وجود و تشکیل فراکسیون‌های مختلف در مجلس ساماندهی دیدگاه‌های نمایندگان یک گرایش فکری یا سیاسی و... است.

به طوری که هر فراکسیون می‌بایست پس از مشورت با کارشناسان خبره در هر موضوع و بعد از بررسی‌های همه جانبه لازم تصمیمی نهایی را ابلاغ و اعضای فراکسیون نیز بنابر آیین‌نامه هر فراکسیون آن را به اجرا در بیاورند. اینکه سران فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس در بزنگاه مهمی همچون بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم توان یک تصمیم‌گیری قاطع را نداشته‌اند نشانگر وضع آشفته مدیریتی در فراکسیون امید است.

این اتفاق ناشایست همانند آن است که اعضا در یک حزب سیاسی گردهم جمع شوند اما در موضوعی حساس به نتیجه‌ای نرسند و اعضای حزب هم براساس تشخیص خود عمل کنند. اگر سران فراکسیون امید به واقع توان و یا زمان کافی برای اداره این فراکسیون را ندارند و نمی‌توانند در چنین مواقع حساسی اعضا را مجاب به اجرای تصمیمات فراکسیونی کنند، می‌توانند این فراکسیون را تعطیل کرده و به استراحت خود در مجلس ادامه دهند. بااین کار حداقل دیگر جامعه انتظار کنش خاصی هم از فراکسیون امید نخواهد داشت و رفتار سیاسیونی که اهل سکوت هستند هم از سوی مردم کاملاً درک خواهد شد!


در همین حال روزنامه آرمان، فراکسیون امید را دارای مدیریت ضعیف خواند و از قول علی تاجرنیا نوشت: پس از جلسه رأی اعتماد مجلس و رویکرد غیر تشکیلاتی فراکسیون امید، انتقادات زیادی به این محصول لیست امید مطرح شد.

در این رابطه باید توجه کرد که اطلاق نام فراکسیون به مجموعه‌ای که امروز در مجلس دیده می‌شود اشتباه است. هر فراکسیون حداقل باید چهارچوب، اساسنامه و مرامنامه مشخصی داشته باشد و عمدتاً با محوریت احزاب و گروه‌های سیاسی حرکت کند. فراکسیون امید به جای احزاب، محصول شورای سیاستگذاری‌ای است که خود دستخوش تغییر و تحولات است و انسجام لازم برای کنش‌های سیاسی و رفتار برنامه محور را ندارد.

عمده نقش این شورا تعیین لیست انتخاباتی است و عملاً هیچ برنامه دیگری برای گروه‌های سیاسی ندارد و نتیجتاً نباید انتظاری در حد یک فراکسیون منسجم سیاسی از این مجموعه داشته باشیم. فراکسیون امید در این دوره تحت تأثیر تعامل با دولت بود و از نگاه اصلاح‌طلبانه فاصله گرفت.


همچنین رهبری فراکسیون برعهده چهره‌هایی است که عمدتاً تجربه کار حزبی و سیاسی ندارند. دکتر محمدرضا عارف به لحاظ شخصیتی انسانی شریف است و نمی‌توان از نقشی که در انتخابات 29 داشت چشمپوشی کرد، اما متأسفانه او و بسیاری دیگر از اعضای فراکسیون تجربه فعالیت تشکیلاتی و سازمانی ندارند. در یک تشکیلات حرفه‌ای وقتی بیش از نیمی از اعضای یک مجموعه به تصمیمی رأی می‌دهند، افراد دیگر هم باید تمکین کرده و آن خواست را انجام دهند.

اما فراکسیون امید نه در مدیریت و نه در بدنه چنین رویکردی را اتخاذ نکرده است. متأسفانه مجموعه چنین عواملی باعث می‌شود انسجام درونی در این فراکسیون وجودنداشته باشد.آرمان همچنین تصریح کرد این فراکسیون دچار ناامیدی است.

ناصری: هزینه ناکارآمدی روحانی را اصلاح‌طلبان نمی‌پردازند
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید جهانگیری در دولت دوم روحانی، نقش‌های خود را از دست داده است.


عبدالله ناصری در گفت‌وگو با روزنامه ابتکار و درباره «تیره و تار شدن روابط روحانی و جهانگیری گفت: من هم از این اطلاعات و اخبار را در حد مسائلی که در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح کرده‌اند، خبر دارم. آقای جهانگیری با توجه به توانمندی‌هایی که دارد بالاخره در دولت اول تقریبا بالاتفاق اذعان داشتند که نخ تسبیح دولت است و دولت را او اداره می‌کرد و سرتیم اقتصادی دولت بود. اما امروز در دولت دوم به نظر می‌رسد که هر دو نقش را از دست داده است.

تقریبا بلاتکلیفی تیم اقتصادی دولت آقای روحانی را می‌بینید و این می‌تواند بیانگر این باشد که آقای جهانگیری به عنوان نخ تسبیح اقتصاد دولت در دولت گذشته امروز نقش آنچنانی ندارد. هرچند همچنان من امیدوارم این اتفاق تا پایان دولت نیفتد.


وی درباره ویژگی مثبت روحانی گفت بالاخره ما با رقیبی طرف هستیم که از لحاظ فراگیری و وسعت نسبت به دوره اصلاحات با کاهش بسیاری مواجه شده است، لذا ما از تعبیری به نام اصولگرایان و معتدلان و همراهان دولت نام می‌بریم که اینها در دوره اصلاحات همه در درون اردوگاه رقیب بودند؛ بنابراین این هم باز یک امتیازی است که آقای روحانی دارد.


عضو احزاب منحله مشارکت(سازمان مجاهدین انقلاب) در عین حال با شانه خالی کردن از مسئولیت دولت روحانی برای اصلاح‌طلبان گفت: من گاهی وقت‌ها سر کلاس می‌بینم که دانشجویان این سوال را از من می‌پرسند یا این گزاره را بیان می‌کنند که هزینه ناکارآمدی آقای روحانی را اصلاح‌طلبان باید پرداخت کنند؟ به هیچ وجه اینطوری نیست، آقای روحانی اصلاح‌طلب نبوده، سازمان تشکیلاتی اصلاح‌طلبان نبوده و صرفا نامزدی بوده که بنابر شرایط و مصالحی مورد حمایت قرار گرفته که شرایط بدتر از آن پیش نیاید. بنابراین به همین دلیل اصلاح‌طلبان یک رویکرد طرفدارانه، جانبدارانه، حمایت‌گرانه اما کاملا هوشمندانه و منتقدانه نسبت به آقای روحانی در پیش گرفتند.

توضیح وزارت صنعت و پاسخ کیهان
در پی انتشار اظهارات حسین راغفر استاد دانشگاه الزهرا(س)  با عنوان «معلوم نیست 16 هزار میلیارد تومان یارانه تولید کجا صرف شده»، روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحی ارسال کرد.


در توضیح این روابط عمومی تحت عنوان «توضیحات روشنگر» آمده است:
« - منابع پرداخت شده در سال 1395 در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت ویژه از صنایع کوچک و متوسط صورت گرفته و در قالب تسهیلات بوده نه یارانه و یا وجوه اداره شده.


- دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های انجام شده تمام مراحل کار را به صورت شفاف برای دست‌اندرکاران اجرایی و نظارتی طراحی کرده است.


- برای مدیریت این فرآیند سامانه ثبت‌نام، ثبت وقایع و اقدامات عوامل اجرایی طراحی و پیاده‌سازی شد که گزارش‌های آن به صورت برخط و منظم در اختیار مقامات ذیربط قرار گرفت.
- تسهیلات به بنگاه‌هایی پرداخت شد که از نظر فروش و یا فعالیت‌ بنگاهی مشکلی نداشته و نقدینگی از عمده‌ترین مشکلات آنها بود.


- با دستورالعمل ابلاغ شده در سال گذشته تیم‌های نظارتی با حضور دستگاه‌های ذیربط در هر استان تشکیل و روند پرداخت تسهیلات و هزینه‌کرد آنها از طریق بازدیدهای میدانی رصد و پایش می‌شد.


- گزارش عملکرد این فرآیند و پروژه در مقاطع مختلف و از طرق رسمی به استحضار ملت شریف ایران و مقامات ارشد نظام رسیده است که از طریق‌ پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل دسترس است.


- محور خبر منتشر شده در ارتباط با نقد بسته اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که مرتبط به وزارت صنعت، معدن و تجارت  نیست.»
کیهان: با تشکر از توضیح روابط عمومی وزارت صنعت، چند نکته درباره این توضیح و خبر کیهان قابل توجه است.


1- از همین بند آخر توضیح شروع کنیم. بسته‌های حمایتی دولت تحت عناوین مختلف قرار است به تولید رونق بدهد، چرخ اقتصاد را بگرداند، و از شغل‌های موجود حمایت و شغل‌های جدید ایجاد کند. اما با وجود بودجه‌های چند ده هزار میلیاردی، عملا اتفاقی نمی‌افتد. چرا؟


2- چرا وزیر قبلی صنعت (‌که تا مردادماه امسال بر سر کار بود) تصریح کرد حتی یک ریال یارانه  به تولید پرداخت نشده است. آیا قرار نبود بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به تولید اختصاص یابد؟! چرا برخی بودجه‌های اختصاص یافته تحت عنوان کمک هزینه خرید، به جای حمایت از تولید، صرف خرید و فروش برخی اقلام مصرفی و کارخانه‌های خاص دولتی شد و عملا کمترین حمایتی از این طریق از تولید ملی و بخش خصوصی نشد.


3- اصل حرف آقای راغفر در مصاحبه با فرارو این است که تصور برخی مدیران دولتی از اشتغالزایی، تزریق صرف پول به بخش‌هایی از اقتصاد است که صرفا موجب ایجاد رانت برای برخی افراد خاص می‌شود. نقض این حرف به این است که دولت و وزارتخانه‌های صنعت و تجارت، و رفاه و کار و... گزارش مستند بدهند که چه‌قدر هزینه‌کرد بودجه‌های چند ده هزار میلیارد تومانی تحت عناوین اشتغالزایی و کارورزی و حمایت از تولید و برنامه فراگیر اشتغال و ایجاد اشتغال روستایی و... در عمل به تقویت کارخانجات و افزایش اشتغال و مهار بیکاری کمک کرده است؟!


4- در همان خبر پرسیده شده که منابع 16 هزار میلیارد تومانی چگونه تخصیص یافته و چه کسانی این منابع را دریافت کرده‌اند و این منابع چه سرنوشتی پیدا کرده است.

وطن امروز

انهدام اهداف فرضی با بمب‌های هوشمند توسط جنگنده‌های اف۷
جنگنده‌های اف۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بمب‌های هوشمند اهداف دشمن فرضی را منهدم کردند. به گزارش تسنیم، در نخستین روز از مرحله اصلی هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، هواپیماهای اف5، صاعقه و اف7 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با استفاده از تسلیحات ساخت داخل منهدم کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش، سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت گفت: در نخستین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فداییان حریم ولایت، هواپیماهای اف5 و بومی صاعقه با بمب‌های 500پوندی اهداف فرضی به‌روی باندهای پروازی ایستگاه‌های رادار و سکوهای پرتاب موشک، مخازن سوخت و انبار مهمات در منطقه نبرد را با موفقیت منهدم کردند. سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت اظهار داشت: همچنین هواپیماهای اف7 مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دورایستا و راکت‌های ساخت داخل برای نخستین‌بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.

کرملین: پوتین امروز با رهبر ایران دیدار می‌کند
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهوری روسیه در سفر امروز خود به تهران با رهبر انقلاب اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. به گزارش فارس، دیمیتری پسکوف اعلام کرد «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهوری روسیه، چهارشنبه با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، رئیس‌جمهوری روسیه قرار است به منظور شرکت در نشست سه‌جانبه‌ای با رؤسای جمهور ایران و آذربایجان به تهران سفر کند. پوتین که قرار است امروز چهارشنبه اول نوامبر وارد تهران شود، نشست‌ دوجانبه‌ای را نیز با حسن روحانی و الهام علی‌اف برگزار خواهد کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره تاکید کرد: مسائل مربوط به سوریه در اولویت مذاکرات دوجانبه ایران و روسیه قرار خواهد داشت. وی توضیح بیشتری در این باره نداد.

اجرایی شدن «کاتسا» به معنای نقض برجام است
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه اگر قانون «کاتسا» اجرایی شود برجام نقض می‌شود، گفت: پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی برای تجدیدنظر در همکاری با آژانس فردا ارائه می‌شود. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به احتمال اجرای قانون کاتسا (قانون جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی) از روز سه‌شنبه توسط آمریکا اظهار داشت: این  قانون در صورت اجرایی شدن نقض صریح برجام است و جسم و روح برجام را با هم از بین می‌برد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه این قانون مخالف نص صریح برجام است، با بخش‌هایی از برجام هم که تاکید می‌کند کشورهای دخیل در توافق هسته‌ای باید با حسن‌نیت در جهت اجرای کامل آن تلاش کنند، مغایرت دارد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تصریح  کرد: در صورتی که قانون کاتسا که آمریکایی‌ها عنوان «مادر تحریم‌ها» را روی آن  گذاشته‌اند اجرایی شود، همه تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای از جانب کنگره و ریاست جمهوری آمریکا و نیز تحریم‌های شورای امنیت تجمیع می‌شود و دامنه و مصادیق افراد تحت تحریم گسترش می‌یابد.

ایران

درخواست 90 دانشمند هسته‌ای امریکا از کنگره برای حفظ برجام
بیش از 90 دانشمند برجسته علوم هسته‌ای در نامه‌ای به کنگره امریکا خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز این دانشمندان تأکید کردند که قانونگذاران باید اقدامی انجام دهند تا اطمینان یابند که امریکا عضوی از توافق هسته‌ای باقی می‌ماند. در این نامه با تأکید بر اینکه نامه از سوی دانشمندانی است که علم فیزیک، فناوری هسته‌ای و موشک‌های دوربرد را می‌شناسند، آمده است که تلاش رئیس جمهوری امریکا از طرح بحث مذاکره مجدد بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) غیرواقع بینانه است و اعتراضات ترامپ به برجام را می‌توان بدون مذاکره مجدد هم درنظر گرفت.

در میان افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند، می‌توان به ریچارد گاروین اشاره کرد که فعالیت‌های او در سال‌های آغازین دهه 1950(میلادی) به ساخت نخستین بمب هیدروژنی منجر شده بود. همچنین هر سه برنده نوبل فیزیک 2017 از امضاکنندگان این نامه هستند.

پاسخ العبادی به یک ادعا درباره سردار سلیمانی
حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه اختصاصی با نشریه ایندیپندنت گفت: قاسم سلیمانی نقشی در وقایع کرکوک نداشته است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما العبادی تأکید کرد: من می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که او هیچ تأثیری در آنچه در کرکوک روی داد، نداشت.

دستگیری 6 نفر از مسترهای عرفان حلقه در کرج
نیروهای اطلاعات سپاه استان البرز، 6 نفر از مسترهای عرفان حلقه در کرج را دستگیر کردند. به گزارش ایرنا این افراد که از طرفداران محمدعلی طاهری بودند که مدت‌ها در حال تبلیغات فرقه غیرقانونی خود در سطح استان البرز بودند، توسط سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز مورد رصد و شناسایی قرارگرفته و دستگیر شدند. این افراد سابقه دستگیری در موارد مختلف را داشته و با قید تعهد و ضمانت آزاد شده بودند.

بنابراین گزارش یکی از این افراد با رسانه‌های معاند ازجمله بی‌بی‌سی فارسی در ارتباط بوده است. رسیدگی به جرایم این 6 نفر در حال سیر مراحل قضایی است.

عون: ایران هیچ چشمداشتی به لبنان ندارد
رئیس‌جمهوری لبنان تأکید کرد: ایران هیچ چشمداشتی به لبنان ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «میشل عون» افزود: ایران در خاورمیانه حضور و نفوذ دارد و باید آن را مدنظر قرار داد.

احسان مازندرانی آزاد شد
وکیل احسان مازندرانی از آزادی موکلش خبر داد. هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام این خبر گفت: ظهر دیروز مطلع شدم، موکلم آقای مازندرانی با اتمام دوران محکومیتش از زندان اوین آزاد شد. 

وی ادامه داد: مازندرانی در دادگاه بدوی به هفت سال حبس محکوم شده بود. اما پس از درخواست تجدیدنظر، موکلم از سوی دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس محکوم شد و روز سه شنبه نیز با پایان این دوره، از زندان آزاد شد.

آرمان

تسلیت روحانی به سردار سلیمانی

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را تسلیت گفت. متن پیام حسن روحانی به این شرح است:«ضایعه درگذشت ابوالشهید، پدر بسیجی و بزرگوارتان موجب تأثر و تألم خاطر شد. آن پدر مؤمن و فداکار در زندگی با برکت خود فرزندانی مجاهد و انقلابی را پرورش داد و در گسترش فرهنگ ایثار و تقویت جبهه مقاومت در برابر ظلم و استعمار، و نیز حراست از امنیت داخلی و منطقه‌ای ایران اسلامی نقشی ماندگار یافت.

اینجانب، مصیبت وارده را به جناب عالی و خانواده محترمتان صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید علو درجات و هم‌جواری با شهدای والامقام، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای شما سلامتی و توفیق خدمت بیشتر مسألت دارم.»

برخوردهای سلیقه‌ای را متوقف کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید از برخوردهای سلیقه‌ای با فضای مجازی خودداری شود گفت: امیدواریم قوه قضائیه از برخوردهای سلیقه‌ای با پیام رسان های داخلی جلوگیری کند که اگر این اتفاق نیفتد تلاش های ما به هیچ جا نمی رسد.

محمدجواد آذری جهرمی در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تهدیدات سایبری در کشور وجود دارند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای مقابله با این تهدیدات وظیفه ماست. نه می‌توانیم بگوییم این تهدیدات وجود ندارد و نه می‌توانیم بگوییم که این فضا باید بسته شود. ما با کار و برنامه ریزی باید از تولید داخلی در این فضا حمایت کنیم.

آغاز پروازهای ایران به عراق

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای ایران به بغداد و نجف از سر گرفته شده است. رضا جعفرزاده ، اظهار کرد: با بهبود نسبی شرایط جوی در فرودگاه‌های کشور عراق بار دیگر امکان برقراری پروازهای ایران به سمت این کشور فراهم شده است. به گفته وی، در حال حاضر سطح دید افقی مورد نیاز برای خلبانان در این فرودگاه‌ها به حدی رسیده که امکان برقراری پروازها وجود خواهد داشت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از مسافران پروازهای بغداد و نجف خواست با هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مربوطه شرایط را برای حضور در فرودگاه و انجام پرواز نهایی کرده و سپس به سمت مقصد حرکت کنند.

برد موشک‌هایمان 2 هزار کیلومتر است

فرمانده کل سپاه گفت: بی تردید درگرفتن هیچ جنگی بین ایران و آمریکا محتمل نیست، چرا که آنان به شدت از عواقب این جنگ در هراسند و به یقین می‌دانند در صورت آغاز چنین جنگی بازنده اصلی خواهند بود.

سردار محمدعلی جعفری اظهار کرد: وقتی آمریکا و غرب نظام جمهوری اسلامی را با وجود تحریم‌ها و فشارهای متعدد همچنان در مسیر گذشته خود دیدند، بر آن شدند با استفاده از تجربه‌های گذشته و موفقیت‌های نسبی که به خیال خودشان در برجام به دست آوردند مجددا تحریم‌های اقتصادی را و البته این بار به بهانه تحریم توان دفاعی و موشکی علیه ایران اعمال کنند.

فرمانده کل سپاه افزایش برد موشک‌های جمهوری اسلامی را غیر ضروری دانست و در عین حال متذکر شد: برد موشک‌هایمان 2 هزار کیلومتر است که البته قابل افزایش است، اما این توان و برد موشکی را برای جمهوری اسلامی کافی می‌دانیم، چون اکثر منافع و نیروهای آمریکایی در شعاع همین برد موشکی قرار دارند. جعفری سیاست آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی را تداوم جنگ‌های نیابتی و تشدید تحریم‌های اقتصادی به جای درگیری مستقیم بین ایران و آمریکا اعلام کرد.

سلیمانی نقشی در کرکوک نداشت

نخست وزیر عراق گفت: قاسم سلیمانی نقشی در وقایع کرکوک نداشته است. حیدرالعبادی درباره آخرین پیشروی‌های نیروهای عراق در برابر داعش گفت: پیشرفت‌های ما قابل توجه بوده است. ما در حال پاکسازی دشت‌ها از وجود آنها به طرف مرزهای سوریه در شمال کشور هستیم. وی درباره موضوع همه پرسی استقلال منطقه کردستان عراق افزود: من دستورهای لازم را به نیروهای امنیتی دادم که هیچ گونه خونریزی صورت نگیرد.

تمامی مرزها و گذرگاه‌های مرزی باید تحت کنترل کامل دولت فدرال عراق باشند. ترکیه این موضوع را پذیرفته است که به خاطر مراودات مستقیم با دولت اقلیم کردستان عراق و نه دولت مرکزی عراق دچار اشتباه بزرگی شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق در رشت گفت: بیش از ۶ ماه است که چشمان مردم دنیا به جغرافیای غزه و فلسطین دوخته شده است.

او با اشاره به اینکه احاطه رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین بر اساس یک توطئه و نیرنگ از سوی استکبار جهانی شکل گرفت، افزود: بیش از یک قرن از ظلم و جنایت علیه فلسطین می‌گذرد و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج به تشریح روند جنایت و احاطه زورمندانه و متجاوزانه اسرائیل علیه فلسطین پرداخت و تصریح کرد: پشت صحنه گردان اصلی جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی استکبار جهانی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اشغال فلسطین و قدس ظلمی نابخشودنی علیه جهان اسلام بوده است، گفت: قتل عام مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه این مردم فراموش نمی‌شود.

او همچنین با بیان اینکه طوفان الاقصی ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، افزود: به برکت طوفان الاقصی جامعه بشریت بیدار شده و چراغ حمایت از فلسطین روشن شده است.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، پایان اشغالگری‌ها و وحشی گری‌های رژیم جعلی و منفور اسرائیل فرا رسیده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: فروپاشی اسرائیل شفاف و روشن بوده و این رژیم به بن بست رسیده است.

او با اینکه حمله اسرائیلی‌ها به کنسولگری ایران در دمشق یک جسارت و اشتباه استراتژیک بود، گفت: عملیات وعده صادق ستون جامعه استکبار را به لرزه در آورد.

رئیس سازمان بسیج به قدرت مثال زدنی ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی اشاره کرد و افزود: وعده صادق تنها ذره‌ای از نمایش قدرت نمایی ایران بوده است.

فرهنگ مقاومت راه نجات جامعه اسلامی است

سردار سلیمانی با بیان اینکه وعده صادق از ریشه در فرهنگ مقاومت دارد، تصریح کرد: قدرت نظامی در کنار مؤلفه ایمانی و معنویت‌ها موفقیت آمیز است.

او با بیان اینکه فرهنگ مقاومت راه نجات جامعه اسلامی است، گفت: بدون فرهنگ مقاومت با بالاترین تجهیزات نظامی هم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اهمیت و جایگاه فرهنگ، رسانه و هنر در عرصه‌های مختلف را تشریح کرد و افزود: فرهنگ و هنر و رسانه مؤثرترین ابزار برای مقابله است.

سردار سلیمانی با تأکید بر لزوم تقویت دبیرخانه جشنواره مدرسه عشق اظهار امیدواری کرد: این جشنواره میدانی باز برای تبلور استعداد‌های فرهنگی و هنری شود.

او با اشاره به اهمیت قدرت نرم و معنویت بخشی جامعه اسلامی افزود: فرهنگ و هنر در ایران دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی است.

رئیس سازمان بسیج با تأکید بر لزوم توجه به جامعه هنری و هنرمندان تصریح کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی باید مرز‌های جغرافیایی را در نوردد.

 منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • (ویدیو) پاسخ صریح واعظی به یک ادعا درباره ملاقات‌های روحانی با وزرا و معاونانش
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • ازدحام صهیونیست‌ها پشت مرز‌های مصر از ترس حمله ایران+ فیلم
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند