Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در ششمین نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با تاکید بر لزوم کوتاه شدن فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان، اظهار داشت: از هیچ دستگاه استانی قابل پذیرش نیست که زمان صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری بیشتر از یک هفته تا 10 روز طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درخواست‌های سرمایه‌گذاری از گذشته در استان وجود دارد که شش ماه تا یک سال است که هنوز به نتیجه نرسیده و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان تا پایان آبان ماه فرصت دارند وضعیت درخواست‌های سرمایه‌گذاری که از گذشته بوده را تعیین تکلیف کنند.

استاندار هرمزگان افزود: مدیران استان موظف هستند صدور مجوزهایی که مربوط به دستگاه‌های مرکزی در تهران است را نیز پیگیری کنند.

همتی با بیان اینکه دستگاه‌های اقتصادی و مرتبط با صدور پروانه احداث و بهره‌برداری باید به محض دریافت تقاضای سرمایه‌گذاری آن را طی یک هفته تا 10 روز تعیین تکلیف کرده و پاسخ و مجوز مربوطه را صادر کنند، تصریح کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هرمزگان نیز در طبقه دوم ساختمان بورس استان فعال شده و نرم‌افزاری نیز در این مرکز راه اندازی شده که هر درخواست سرمایه‌گذاری در آن ثبت شود را به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌دهد و آنها موظف هستند ظرف 10 روز به آن پاسخ دهند و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نیز در این مرکز حضور دارند.

وی اضافه کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها نیز مسئول مستقیم پیگیری امور مربوط به سرمایه‌گذاران هستند و باید از سرمایه‌گذاران استقبال و محیط را برای پذیرش و کار آنها فراهم کنند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم هیچ دستگاهی برای کار سرمایه‌گذاران سنگ‌اندازی کند، بیان داشت: اولویت ما در کنار تامین امنیت جامعه، اقتصاد است و همه دستگاه‌ها باید توان خود را قرار دهند تا شرایط برای سرمایه‌گذاری روان شود.

همتی گفت: باید جذابیت و مشوق‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذاران انگیزه قوی برای سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان داشته باشند.

وی همچنین خواستار تدوین و ارائه طرحی برای فروش قانونی سوخت در سواحل و دریا شد و عنوان کرد: اگر بتوانیم وارد بازار فروش سوخت به شناورها در دریا شویم و سوخت‌رسانی را انجام دهیم، دیگر فضایی برای قاچاق باقی نمی‌ماند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: نیاز است برنامه‌ای در این راستا با مدنظر قرار دادن منافع ملی و محلی تدوین شود و در قالب سامانه تعریف شده‌ای بتوانیم از مشارکت مردم نیز استفاده کنیم و در این صورت شرایط برای مبارزه با باندهای اصلی قاچاق نیز فراهم خواهد شد و این امر گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد

سیاره عطارد یازدهم اردیبهشت در دورترین فاصله از خورشید قرار می‌گیرد، اما این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گردش ۸۸ روزه سیاره عطارد به دور خورشید باعث می‌شود سه‌شنبه -یازدهم اردیبهشت‌ماه- به دورترین نقطه از خورشید در فاصله ۰.۴۷ واحد نجومی برسد؛ سیاره عطارد برخلاف بیشتر سیارات که دقیقاً مدارهای دایره‌ای به دور خورشید را دنبال می‌کنند و فاصله آن‌ها از خورشید تنها چند درصد تغییر می‌کند، دارای مدار بیضی شکل است.

فاصله سیاره عطارد از خورشید بین ۰.۳۰۷ واحد نجومی در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به خورشید) و ۰.۴۶۷ واحد نجومی در اوج (دورترین فاصله از خورشید) متغیر است، این تغییر بیش از ۵۰ درصد به این معنا است که سطح آن در زمان حضیض نسبت به زمان اوج، دو برابر بیشتر انرژی از خورشید دریافت می‌کند.

قرار گرفتن سیاره عطارد در اوج خورشیدی از اصفهان قابل مشاهده نیست، زیرا در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و زمان غروب نیز بیش از سه درجه بالاتر از افق نخواهد بود.

کد خبر 749256

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد