Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کسانی که رنج و مشقت، دستانشان را پینه بسته و گیس شان را سپید کرده است، سال هاست که دل هایشان را به قفل های پنجره فولاد تو گره زده اند.

خبرگزاری شبستان- گرگان: عشق و ارادت را می شد از نگاه هایشان و دلتنگی را در قطره قطره اشک هایشان خواند. زائرانی که سال ها چشم انتظاری سینه شان را تنگ و تنگ تر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که با حرکت هر اتوبوسی از روستا به سمت مشهد الرضا (علیه السلام) دلشان فرو می ریخت و در خلوت شان اشک دلتنگی و حسرت می ریختند. کسانی که رنج محرومیت را می کشیدند و دم نمی زدند اما دل هایشان مانند پرندگان، همیشه در صحن و سرای شاه خراسان پر می زد.

 

کسانی که رنج و مشقت دستانشان را پینه بسته و گیس شان را سپید کرده است، سال هاست که دل هایشان را به قفل های پنجره فولاد تو گره زده اند. سال ها در خیال، خود را در صحن و رواق پرعظمتت و در کنار ضریح و گنبد طلایی ات، می دیدند و امروز دیگر هجران به سرآمد و دل های عاشق ملجأ خود را یافته اند. آنان دیگر آشنای حرم شاه غریبان شده اند.

 

آستان قدس رضوی کمر همت را بسته تا عاشقان دل خسته و محرومانی که سال ها در فراق امام رضا (علیه السلام) دیده، تَر می کردند، را به آرزویشان و وصال یار برسانند.

 

میترا زمانی، زن جوانی است که بعد از 9 سال افتخار حضور در حرم مطهر رضوی نصیبش شده است. با چشمانی اشکبار می گوید: امام رضا (علیه السلام) 9 سال قبل شفایم داد.

9 سال قبل زمانی که میترا فقط 22 سال داشت و مادر دو کودک 6 ساله و هشت ماهه بود، سرطان ریه امانش را برید، پزشکان جوابش کردند و گفتند کمتر از 6 ماه زنده می ماند. بیماری او را به شدت نحیف کرده بود تا جایی که 30 کیلو از وزنش را هم از دست داد. اما همسرش رضا، ناامید نبود، هرچند همه دارایی شان را برای خوب شدن میترا فروخته بود.

 

او با بغضی در گلو و اشکی که در چشم هایش حلقه زده، می گوید: شبی خواهرم خواب دید که آقای محترمی در یک امامزاده بر روی منبری نشسته و نان و خرما داده تا به او برساند. بعد از آن میترا همسرش را برای رفتن به مشهد ترغیب کرد، با اینکه دستشان خالی بود راهی شدند. میترا به پنجره فولاد امام رضا (علیه السلام) دخیل بسته شد و فقط یک شب کافی بود تا سرطان برای همیشه میترا را رها کند.

 

حالا او بعد از 9 سال از شفا گرفتنش بار دیگر مهمان شاه خراسان است و دلش برای گنبد و گلدسته و ضریح مطهرش پرپر می زند. انگار آقا مهمانانش را  خود برگزیده است.

 

نازی نژادوردی هم از دیگر زائرانی است که قریب به یک دهه چشم انتظاری را با غم سنگینی بر دل تحمل کرد. او می گوید: هر وقت دوستانم برای زیارت به مشهد می آمدند، از آن ها می خواستم با تلفن همراه خود به من زنگ بزنند و گوشی را سمت حرم بگیرند تا عرض اراداتی به محضر امام رضا (علیه السلام) داشته باشم. همیشه امام را به جوادش، به خواهر چشم به راهش و به مادر پهلو شکسته اش قسم می دادم؛ حالا که لطف و کرم حضرت زیاد است مرا هم به عنوان زائر بپذیرد.

او از چند روز قبل که یکی از همسایگانش مژده رفتن به مشهد را به او داده، می گوید. راه گلویش را بغض سنگینی می فشارد و انگار قلبش در تلاطم است، می گوید نمی دانم با پا آمده ام یا با سر.

 

نژادوردی حالا که بعد از ده سال به آرزویش رسیده می خواهد به نیت سلامتی و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سفره نذری پهن کند.

 

کمی آن سو تر سه زن میانسال که خواهر هستند، در کنار یکدیگر نشسته اند. ساره مازندرانی یکی از این خواهران است که 9 سال قبل برای نخستین بار مهمان امام رضا (علیه السلام) بود و حالا برای بار دوم عازم این سفر شده است. او از غم هایش می گوید، از اینکه همسر بیمارش را دو سال تیمار کرد اما الان 6 بهار است که همسرش را از دست داده و فرزندانش را با دستان خالی بزرگ می کند.

او خیلی حسرت به دل دارد، هر سال چندبار کاروان ها از جلوی درب خانه اش سوار اتوبوس ها شده و راهی زیارت امام رضا (علیه السلام) می شدند و سهم او فقط خداحافظی و ابلاغ سلام برای مولا بوده است. او برای پسر کوچکش هم ناراحت است، می گوید به محض اینکه چشمش به گنبد طلای آقا افتاده برای بچه هایش دعا کرده، چون پسرش هنوز حتی یکبار هم زائر امام رضا (علیه السلام) نشده است.

 

لیلا مازندرانی خواهر کوچکتر آنها است، او هم دو سال قبل همسرش را از دست داده و در این مدت، حضور در مشهد مقدس و پابوسی امام رضا (علیه السلام) نصیبش نشده بود. بزرگ کردن سه فرزند بدون پدر، شاید سخت ترین کار یک زن باشد که او به خوبی از پس آن بر می آید.

 

خواهر بزرگتر آرام تر است، اما خط های پیشانیش خبر از دردها و رنج های این زن دارد. او هم چندسالیست که آرزومند آمدن به پابوسی امام غریب است، غریبی که مهمانانش را عزیز می دارد و آنان را دست خالی روانه نمی کند.

 

اینجا قطعه ای از بهشت خداوند بر روی زمین است که فرشتگان در صحن و سرایش به استقبال زائرانش ایستاده اند. اینجا مشهدالرضاست و این ها هم زائران دل سوخته ای هستند که پس از سال ها، مهمان خوان کرم او شده اند.

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند

نشریه کنگره آمریکا می‌گوید فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آن‌ها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشور‌های مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند؛ و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آن‌ها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آن‌ها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آن‌ها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳