Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: در یک سال و نیم گذشته ۵۴ مورد پرونده مالیاتی مربوط به تراکنش‌های مشکوک بانکی در سطح این استان تشکیل و پس از رسیدگی‌های لازم به ارزش ۶۷۰ میلیارد ریال برگ تشخیص برای این پرونده‌ها صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از اروم نیوز، یعقوب مزرعه‌لی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به موضع‌گیری‌های صریح اخیر رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص عزم جدی این سازمان برای مقابله با فرار مالیاتی، اظهار داشت: رصد و بررسی تراکنش‌های بانکی بی‌تردید لازمه یک اقتصاد شفاف است که در آن جایی برای جولان فراریان مالیاتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه حجم بزرگی از اقتصاد کشور به واسطه ساختار پنهان خود سال‌هاست از پدیده‌های شومی چون قاچاق، فرار مالیاتی و بی‌عدالتی و تبعیض رنج می‌برد به موقعیت خاص و حساس نظام مالیاتی در برهه کنونی و در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد وافزود: نظام مالیاتی در حال حاضر از یک طرف به واسطه نقش‌آفرینی مالیات در تامین درآمدهای دولت در شرایطی که دشمنان به روش‌های مختلف در مسیر خرید و پرداخت وجوه نفت کشور سنگ‌اندازی می کنند مهم است و از طرف دیگر با اقدام جهت اجرای قوانین شفاف‌سازی چون نصب صندوق‌های مکانیزه فروش و بررسی تراکنش‌های بانکی عزم خود را برای مقابله با فراریان مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی جزم کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه سیستم مالیاتی در فرایند تشخیص، رسیدگی و وصول عادلانه مالیات، مطابق قانون ناگزیر از بررسی و رصد تراکنش‌های بانکی است، تاکید کرد: رفع تبعیض و بی‌عدالتی مالیاتی یکی از مطالبات اصلی مردم از سیستم مالیاتی است و بررسی تراکنش‌های بانکی یک از اقدامات اساسی برای تحقق این هدف است.

وی دیگر هدف اصلی از رصد تراکنش‌های بانکی را حمایت از فعالان اقتصادی قانون‌گرا و منضبط و  کمک به ایجاد فضای رقابتی سالم اقتصادی عنوان کرد و افزود: این حق و وظیفه دستگاه مالیاتی است که برای مقابله با فراریان مالیاتی و برهم‌زدن حاشیه امنی که برای فعالیت‌های مجرمانه خود ایجاد کرده‌اند، اطلاعات دقیق و روشنی از فعالیت اقتصادی افراد داشته باشد و قوانین موجود اجازه ارائه این اطلاعات را به سازمان امور مالیاتی داده است.

مزرعه‌لی افزود: مواد ۲۲۹ ، ۲۳۰ ، ۲۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم و ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله این مواد قانونی است.

وی، همچنین برخی مانع‌تراشی‌ها در مسیر اجرای قوانین مربوط به  بررسی تراکنش‌های بانکی و نصب صندوق مکانیزه فروش از سوی برخی افراد، گروه‌ها و نهاد‌ها را غیرقابل قبول عنوان کرد و از رسانه‌های جمعی استان خواست در مسیر تحقق هدف‌های بزرگ اقتصادی چون شفافیت اقتصادی و مبارزه با فرار مالیاتی از نظام مالیاتی حمایت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی، در ادامه گفت: در یک سال و نیم گذشته ۵۴ مورد پرونده مالیاتی مربوط به تراکنش‌های مشکوک بانکی در سطح این استان تشکیل و پس از رسیدگی‌های لازم به ارزش ۶۷ میلیارد تومان برگ تشخیص برای این پرونده‌ها صادر شد که تا کنون ۱۱ میلیارد تومان آن وصول شده است.

وی، افزود: ۲۱ مورد از این ۵۴ پرونده مربوط به موارد فاقد پرونده‌ای هستند که در خلال رصد و بررسی تراکنش‌های بانکی مشکوک مورد شناسایی واقع شده و برای آن‌ها پرونده مالیاتی تشکیل شده است.

مزرعه‌لی، در حالی از وصول ۱۱ میلیارد تومان مالیات از این ۵۴ پرونده ودر حال وصول بودن مبلغ ۵۶ میلیارد تومان باقیمانده آن خبر داد که صاحبان مشاغل استان با ارائه ۱۸ هزار و ۷۶۰ اظهارنامه در خرداد و تیرماه سال‌جاری برای دادن ۱۴ میلیارد تومان مالیات اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام

عزیزالله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب و از محل مالیات شرکت‌های بزرگ، مبالغ قابل توجهی به توسعه شهر‌ها و روستا‌های استان اختصاص می‌باید.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام همچنین از وصول ۱۷ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و یادآور شد: با مشارکت مردم و اقدامات انجام‌شده، درآمد‌های مالیاتی استان محقق شده و این درآمد‌ها منبع اعتباری قابل توجهی را برای توسعه استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد
  • سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • اطلاعیه مهم بانک مرکزی/ سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت
  • سقف تراکنش خرید روزانه ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • راهکار‌هایی برای تقویت حکمرانی ریال
  • ضرورت تلاش نهاد‌های حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال