Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری گفت: تهران به واسطه اینکه پایتخت جمهوری اسلامی ایران است، در تحولات و اصلاحات منطقه همواره اثرگذار بوده و پیشرو عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آیین روز جهانی شهرها، با حضور محمد علی نجفی شهردار تهران، گری لوییس هماهنگ کننده سازمان ملل متحد، رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، مقدم نماینده برنامه اسکان سازمان ملل متحد در تهران در باغ کتاب برگزار شد،

امین عارف نیا، مشاور شهردار تهران و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در آغاز این برنامه، اظهار کرد:  ۳۱ اکتبر روز جهانی شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که توسط مجمع عمومی سازمان ملل برای یادآوری جایگاه شهرها در زندگی امروز نامگذاری شده است.

وی افزود: شهرها چه خوب و چه بد، چه فرصت و چه تهدید، چه یک انتخاب چه یک الزام به عنوان یک واقعیت پررنگ و غیرقابل انکار در زندگی و سرنوشت ما انسان های عصر حاضر سایه انداخته و آسایش یا سختی، رفاه یا تنگ دستی، خوشبختی یا شوربختی ما در سایه زیست شهری و نحوه تعامل ما با محیط زیست و سکونت گاه های شهرمان است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری عنوان کرد: به نوبه خودم این روز را که روز پر اهمیت و قابل اعتنایی در میان گرامی داشت های مختلفی است را به همه شما حضار گرامی تبریک عرض می کنم.

عارف نیا در خصوص اهدای جایزه جهانی خشت طلایی، تصریح کرد: این برنامه در سال های گذشته با اهدای جایزه خشت طلایی به پروژه ها و تجارب برتر شهری و خارجی همراه بود که در پی استقرار مدیریت جدید شهری و ضرورت بازنگری در ساختار و شیوه های ارزیابی انتخاب پروژه ها، ما را بر آن داشت تا برگزاری چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی به دوره ای دیگر موکول شود.

وی تاکید کرد: تهران به تبع موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و قفقاز دارای موقعیت منحصر به فردی است. تهران به عنوان بزرگترین کانون جمعیتی منطقه همواره در ارتباطات، مناسبات و همکاری های منطقه ای به عنوان محوری مهم مطرح بوده و همکاری های نزدیکی را با کشورهای منطقه دارد. بسیاری از تصمیم های مهم منطقه ای در حوزه اقتصاد، نفت، انرژی، امنیتی، سیاسی و بین المللی با مشارکت کشورهای همسایه و منطقه در تهران اتفاق افتاده است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ادامه داد: تهران به واسطه اینکه پایتخت جمهوری اسلامی ایران است، در تحولات و اصلاحات منطقه همواره اثرگذار بوده و به عنوان پایتخت و کلان شهر پیشرو عمل می کند.

عارف نیا تهران را دارای زیرساخت های مناسب ارتباطی دانست و افزود: تهران با بهره گیری از راه آهن، بزرگراه ها، جاده های ترانزیتی مهم، زیرساخت های اطلاعات مانند فناوری های زیر ساختی، ارتباطاتی و اطلاعات شبکه های رادیو تلویزیونی و رسانه های مکتوب فضای مجازی نقش مهمی در توسعه ارتباطات و همکاری منطقه ای دارد. در عین حال جمهوری اسلامی ایران این روزها به محل قابل اعتماد برای نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام جهت در تدوین راهبرد اندیشه اسلامی در برخورد با چالش های فرا روی دنیای امروز تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر تهران هم اکنون از نزدیک با ۳۰ شهر منطقه و سراسر جهان ارتباط دارد، عنوان کرد: این ارتباطات براساس صلح، هم زیستی و احترام متقابل و بر پایه اشتراکات و پایه های تمدنی تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، سیاسی، روابط دوستی و خواهر خواندگی برقرار است که اولین آن اوایل دهه ۷۰ میلادی با شهر سئول و آخرین آن مربوط به خواهر خواندگی با شهر تاریخی سارایوو در قلب بالکان است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل، تاکید کرد: شهرداری تهران هم اکنون به یکی از اعضا و شرکای کلیدی، ساز و کارهای مهم بین المللی بدل شده است. تهران یکی از شاخص ترین کلان شهرهای جهان در حوزه دیپلماسی شهری است و علاقه مند است، ضمن انتقال به تبادل تجربه بین کلان شهرها، ظرفیت های این حوزه را برای پیشبرد اهداف جهانی صلح، هم زیستی و تامین رفاه و زندگی با کیفیت تر برای شهروندان و بهبود سطح مدیریت شهری در سراسرجهان به کار ببندد.

عارف نیا تصریح کرد: آمادگی داریم تا پذیرای پیشنهادات و طرح های کاری داخلی و بین المللی برای توسعه ارتباطات و همکاری های بین المللی تهران با سایر شهرها و سازمان های منطقه ای و بین المللی و سرمایه گذاران در ابعاد مختلف شهری به ویژه تبادل اطلاعات تخصصی و توسعه روابط و همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری باشیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در پرتو ارتباطات تهران به عنوان شهر امید، مشارکت و شکوفایی با سایر شهرهای جهان، صاحب جهانی عاری از خشونت، سرشار از امید و پیشرفت باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران، گفت: صبح امروز جلسه‌ای در شورا داشتیم و در خصوص مباحث داخلی شورا موضوعاتی مطرح شد و به همین دلیل صحن علنی با تاخیر آغاز شدو در جلسه در خصوص یک سال باقی مانده در شورا صحبت شد و درباره پیگیری‌ها مورادی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد

نادعلی ادامه داد: یک طرفه نمی شود قضاوت کرد نقاط مثبت و انتقادات هم مطرح شد. اگر قرار است کلیاتی انعکاس یابد؛ باید همه موارد مطرح شود.

نادعلی گفت: کار باید رخ دهد و زمان را باید در دست گرفت ما تعارف با شهرداری نداریم و در جایی که باید کمک می کنیم و هرجا مشکلی باشد حتما تذکر می دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت: نمایشگاه در مصلی تهران برگزار می شود. نمایشگاه کتاب بزرگترین نمایشگاه است و موضع رسمی این است که در شهر افتاب برگزار شود اما به جهت اینکه در شهر آفتاب فضای مورد نیاز آماده نبود نمایشگاه در مصلی برگزار می شود.خود دوستان هم علاقمند به استفاده از نمایشگاه آفتاب بودند اما به دلیل کمبود مساحت موجود همین این امر رخ داد.

به گفته نادعلی، باید شرایط تامین شود و از دوستان خواستیم امکانات را فراهم کنند تا سال بعد بتوانیم شاهد انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228177 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد