Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید نژاد صفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بزرگراه دامغان - جندق در دولت پنجم به بهره برداری رسید که لازم است با توجه به افزایش ترددها با تخصیص اعتبار ، آغاز اجرای طرح بزرگراه در این مسیر عملیاتی شود.
وی اظهارداشت : در زمان بهره برداری از این محور در سال 1372 سالانه یک میلیون مسافر تردد می کردند اما اکنون حجم تردد در این محور سالانه به 10 میلیون مسافر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد : محور دامغان - معلمان -جندق به طول 240 کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور اصلی شمال به جنوب کشور از محورهای مواصلاتی مهم و حساس شهرستان دامغان است که باید برای افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده دراین محوربرنامه های جامع و راهبردی اتخاذ شود.
نژاد صفوی تصریح کرد : سالانه بیش از 15 درصد از تصادفات جرحی و منجر به فوت در محورهای استان سمنان در جاده دامغان - معلمان - جندق اتفاق می افتد که لازم است با ایمن سازی در کاهش تلفات تلاش کرد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : این محور اکنون به صورت یک باند رفت و برگشت بوده اما با تخصیص اعتبار درصدد ارتقاء مشخصات این جاده به بزرگراه در قالب 2 باند مجزا هستیم.
به گزارش ایرنا، طول محور دامغان ـ معلمان ـ جندق به عنوان محور اتصالی استان سمنان به اصفهان از دشت کویر 270 کیلومتر است که 240 کیلومتر آن در استان سمنان و 30 کیلومتر در استان اصفهان قرار دارد.
660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است، استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- بیرجنددر سال ۱۴۰۳ با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی پارسی از ساخت 25 کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- بیرجند در سال 1403 با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان_ بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از 25 کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود 35 میلیارد تومان نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راهسازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این محور مهم استان باید بیش از 200 پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سنوات گذشته نیز احداث این پل ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر 53 کیلومتر بزرگراه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در محور زاهدان- بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای 350 نفر در حال انجام تعهدات سال جاری این اداره‌کل در این مسیر هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین