Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام نیوز، زنان در پارلمان اروپا هم مرتبا قربانی مزاحمتهای جنسی همکاران مرد خود می شوند. نشان آن سخنان یکی از نمایندگان پارلمان در صحن علنی روز چهارشنبه بود.

 

به گزارش جام نیوز، وی گفت: مانند میلیون‌ها زن دیگر در جهان وی هم مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته است. پارلمان اروپا در دستور کار خود در روز چهارشنبه موازین ویژه برای اجرای تدابیر سختی علیه عوامل آزارهای جنسی که در اغلب موارد مردان هستند قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا می گوید از سال ۲۰۱۴ تا امروز تنها ۱۰ مورد شکایت از مردان نماینده پارلمان درباره آزارهای جنسی شده است. نمایندگان زن پارلمان این موضوع را رد می کنند و می گویند اکثر قریب به اتفاق نمایندگان زن پارلمان مورد آزار جنسی قرارگرفته اند اما بدلیل حفظ آبرو و اعتبار از افشاگری درباره آن پرهیز کرده اند.

 

سوفی انت ولت نماینده سبزهای پارلمان می گوید: «من یک زن هستم و به صراحت می گویم که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته ام. خیلی افتخار نمی کنم بگویم که مانند اغلب زنان در این باره سکوت کرده‌ام و تنها با چشم پوشی سعی کرده‌ام آنرا فراموش کنم. البته که این موضوع کاملا ما را اذیت می کند. شما احساس تحقیر می کنید، فکر می کنید کوچک و خوار انگاشته شده اید.»

 

مردان پارلمان اما همچنان حساسیت واقعی ماجرا را درک نکرده اند. یانیک ژادو که یکی از مردان پیشرو سبزهای پارلمان از فرانسه است می گوید: «ما پیش تر یکی از نماینده‌های سبزها که یکی از سخنگویان زن حزب را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده مواخذه کرده ایم و از او خواسته ایم که دیگر تکرار نشود.»

 

زنان پارلمان می گوید پیشروترین مردان سیاسی نیز هنوز اثرات مخرب آزار و اذیت جنسی روی زنان را درک نکرده اند و به همین دلیل انتظار زیادی از مردانی چون نماینده واپس گرای لهستان که پیشتر هم اعلام کرده بود زنان هوش کمتری از مردان دارند نمی رود.

 

یانیس کوروین میکه نماینده لهستان از حزب راستگرای مردم گفت: «برخی زنان دوست دارند که تحقیر شوند و برخی دیگر نمی خواهند. مردان بطور طبیعی می دانند به چه دسته از زنان می توان نزدیک شد و به چه گروهی نمی توان نزدیکی کرد.»

 

سخنان یانوس کوروین میکه در پارلمان اروپا می تواند عواقبی برای این نماینده پارلمان اروپا که آمده تا نماد جوامع پیشرفته اروپایی باشد، داشته باشد.

 

 

به نوشته دویچه وله، این در حالی است که گفته می شود نمایندگان مرد پارلمان اتحادیه اروپا در مواردی در ازای به دست آوردن شغل یا رسیدن به خواست سیاسی زنان، با آنها لاس زده یا از آنها تقاضای رابطه جنسی کرده‌اند.

 

 

نماینده فراکسیون حزب سبزها در پارلمان اتحادیه اروپا توضیح می‌دهد که بسیاری از این قربانیان کارمندان زیردست این مردان هستند. آنها این مزاحمت‌ها را گزارش می‌دهند، اما حاضر نیستند نام خود را بیان کنند، "زیرا می‌هراسند که در صورت افشای نام‌شان شغل خود را از دست بدهند یا به گونه‌ای دیگر تنبیه شوند."

 

 

 

به نظر می‌رسد که شیوه مزاحمت جنسی همواره ثابت است: مردانی که قدرت سیاسی دارند یا دست‌کم فکر می‌کنند که چنین قدرتی دارند، از زنان در اشکال مختلف سوءاستفاده ‌‌جنسی می‌کنند و باور دارند که به خاطر نفوذشان مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

 

این بحث در اروپا و آمریکا در حالی شدت گرفت که روزنامه نیوریورک تایمز دست به افشاگری علیه تهیه کننده مشهور هالیوود کرد.

 

لینک دانلود

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

در بیانیه دادستانی فدرال آلمان آمده است: جیان‌جی در پرونده‌ای خاص و بغرنج، به همکاری با یک سرویس مخفی خارجی متهم است.

سخنگوی حزب آلترناتیو برای آلمان، این خبر را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد. دادستانی فدرال آلمان پیشتر سه تبعه این کشور را به اتهام همکاری با وزارت امنیت کشور چین و انتقال اطلاعات مرتبط با فناوری‌های نظامی به پکن، بازداشت کرده بود.

بازداشت‌های اخیر در حالی است که اولاف شولتز، یک هفته پیش به چین سفر کرده بود. در این سفر ادعای برلین و غرب درباره حمایت پکن از اقتصاد روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین و همچنین موضوع سرقت مالکیت معنوی و دسترسی به بازار آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته بود.

کد خبر 6086421

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب