Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت : از فرصت پايتخت فرهنگي جهان اسلام بايد براي انتقال پيام هاي فرهنگي مبتني بر ارزش هاي سرزميني، استفاده کرد
سعيد سرابي مديرکل فرهنگ و ارشاداسلامي خراسان رضوي و دبير پايتخت فرهنگي جهان اسلام در مراسم آغازين کنفرانس بين الملليمعماري ايران در پايتخت فرهنگي جهان اسلام گفت: مشهد، جهانشهري است معنوي-تاريخي، کهبه لحاظي کانون همگرايي اسلامي به سبب برخورداري از برکات حرم مطهر رضوي است، و بهلحاظي ديگر ميراث دار خراسان بزرگ و جايگاه و گنجينه مفاخر و مآثر منطقه باستاني وتاريخي توس، و پرچمدار هنر، توسعه و تاريخ سازي در منطقه خراسان بزرگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در اين شهر برزگتاريخي برخوردار از ارزش هاي معنوي، فرهنگي، هنري و ساير جلوه هاي زندگي، اصالت مردميو تاريخي با مقوله زيارت گره خورده و معنويت و زندگي در آن به هم آميخته و اين درهمآميختگي پرشکوه در معماري و شهرسازي اين سرزمين متجلي شده است.
دبير پايتخت فرهنگي جهان اسلام افزود:شهر مشهد پايگاهانديشه ايران شهري و کانون صورت بندي حماسي خرد ايراني در اثر سترگ فردوسي بزرگ است.
وي افزود: بايد اقرار کرد که اين شهر و تجليات هنري و معماري آن کمتر از نقشو سهمش در جهان، شناخته شده جوانب مغفول فرهنگيو هنري آن فراوان است.
سرابي با بيان اينکه شهر مشهد ونهادهاي مردمي و دانشگاهي و صنفي و فعالان فرهنگي و هنري و اقتصادي آن، نيازمند برقرارساختن با ساير شهرها و نهادهاي آموزشي و دانشي و مردميو صنفي و حرفه اي از طريق هاي مبتني بر گفتگو و تضارب آرا و تعامل و تفاهم انديشه هااست، اظهار داشت: اين کار از طريق رويدادهاي علمي و آموزشي و فرهنگي در حوزه هاي گوناگونو مهم تر از همه در عرصه هاي رسانه اي و يکي از مهم ترين و پايدارترين رسانه هاي فرهنگيعني معماري امکان پذير است.
وي تاکيد کرد: اينک در سال جارياين فرصت به سبب عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام براي اين شهر فراهم شده است.
دبير پايتخت فرهنگي جهان اسلاماظهار داشت: در اين سال برنامه ريزي و برگزاري جشنواره هاي هنري و آييني و مردمي، برايشناساندن ظرفيت ها و توانمندي هاي کمتر شناخته شده فرهنگي، با هدف بالا بردن سطح آگاهيجهاني نسبت به تاريخ و ارزش هاي تاريخي شهري انجام مي شود.
وي ادامه داد: از آنجا که معماريبعنوان يکي از ارزش هاي ماندگار شهري و گزارشي از تاريخ و دريچه اي به آينده است، درکنفرانس معماري ايران اين امر بايد مورد توجه استادان و دانش پژوهان قرار گيرد که معماريبستري براي گفتگوي فرهنگي از منظر ارزش هاي سرزميني با گستره مخاطب جهاني فراهم ميسازد و از اين بستر بايد براي تفاهم و همسازي و توافق بهره گرفت.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسانرضوي خاطرنشان کرد: شهرهايي که به عنوان پايتخت فرهنگي در جهان اسلام معرفي مي شوند،اين عنوان را فرصتي براي رشد و توسعه گردشگري، بهينه سازي و توسعه زيرساخت ها و ارتقايبهره وري از آنها، جهش کمي و کيفي ارتباطات و تعاملات بين المللي و کارامدسازي و آزمونظرفيت هاي مديريتي و اجرايي به شمار مي آورند. در مشهد نيز از اين فرصت بايد به همينمنظورها و نيز براي صورت بندي و انتقال پيام هاي فرهنگي و معنوي مبتني بر ارزش هايسرزميني، استفاده کرد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است

به گزارش خبرآنلاین البرز، سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: اقدام شایسته نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی به منظور حفظ حریم و کرامت بانوان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی قابل ستایش و تقدیر است و شهروندان از این اقدامات حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیرمقابله با بی حجابی قطعا با باندهای مروج فساد و فحشا در سطح جامعه برخورد قاطع انجام خواهد پذیرفت و فراجا به دنبال مدیریت افرادی است که به صورت سازماندهی شده به دنبال کشف حجاب هستند.

وی ادامه داد: صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است که قصد دارد کشورما را ویران کند ولی زهی خیال باطل که نمی دانند امثال شهید سلیمانی ها مقابل آنها می ایستند و ناکامشان می گذارند.

جابری انصاری تأکید کرد: قطعا خیل کثیری از نسل نوجوان و جوانی که نسبت به موضوع حجاب کم توجه هستند به خاطر عدم آگاهی آنها از حرکت خزنده ضد فرهنگی دشمن برای این نسل آینده ساز جامعه می باشد که اقدام شایسته فراجا در استان البرز به ویژه سردار هداوند فرمانده با سابقه و انقلابی آن مجموعه در عدم پرونده سازی و تلاش برای زدودن این خطای غیرعمد برای این تعداد از افرادی که ناآگاهانه و از روی غفلت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتند قابل تقدیر و تشکر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اضافه کرد: مردم متدین استان البرز و همه صاحبان فکر و اندیشه و دلسوز انقلاب اسلامی یکپارچه از این اقدام هوشمندانه فراجا در حفظ ارزش ها حمایت قاطع دارند.

وی گفت: قطعا جهاد تبیین یکی از اولویت هایی است که همه دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب برای نسل نوجوان و جوان باید به آن بپردازند و آنها را از اقدامات شوم دشمن آگاه سازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: قایل بر این هستیم که خانواده های محترم نسبت به هدایت نوجوانان و جوانان در موضوع حفظ ارزش ها توجه جدی داشته باشند.

جابری انصاری افزود: خدارو شکر با مدیریت هوشمندانه فراجا معضل بی حجابی در خودروها با اعمال قوانین بازدارنده تا حدود زیادی مرتفع شده است و وضع قوانین بازدارنده در کوچه و خیابان ها و معابر ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه گفت: نیروهای فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی، خواهند بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898966

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر