Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@12:09:12 GMT

مجلس آمادگی دارددولت رابه خروج ازNPTموظف کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۸۶۵۱

مجلس آمادگی دارددولت رابه خروج ازNPTموظف کند

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 10 آبان) قوه مقننه پس از قرائت گزارش ششم سه ماهه سوم کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی پارلمان از روند اجرای برجام، گفت: ملت ایران امروز شاهد هستند که جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه عضو NPT است و در این پیمان دارای حقوقی حقه است،‌ برای حل برخی مشکلات و شناساندن باطن کریه نظام سلطه به ویژه آمریکا، از برخی حقوق خود در این پیمان عقب‌نشینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حاضر شد حقوق متصوره خود را از دست بدهد که قفل تحریم‌ها شکسته شود، اما در دوران پسابرجام نظام سلطه به ویژه آمریکا تلاش دارد با کارشکنی‌های خود از تحقق حقوق ملت ایران جلوگیری کند و هر روز تحریمی را اعمال می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه در گزارش قرائت شده حداقل 26 مورد پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها برشمرده شده،‌ افزود: تمدید قانون بازطراحی شده داماتو، اجرای قانون کاتسا که بنیه دفاعی کشور را تحریم کرده و از دیروز به مرحله اجرا در آمده، از نمونه‌هایی بود که در گزارش قرائت شده ذکر شده است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با این روش اجازه ندهند ملت ایران از حقوق برجامی خودشان استفاده کنند.

ذوالنور اضافه کرد: در گزارشی که قرائت شد دو پیشنهاد داده شده که یکی از آنها تجدیدنظر در همکاری با آژانس و دیگری خروج از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند اگرچه در همه مراحل دولت ما تلاش کرد تا مسیر مذاکرات طی شود، اما اگر ملت ایران از منافع برجامی منتفع نشوند و منافع ملی ما تامین نشود و بخواهیم به عقب برگردیم،‌ برگشت ما به نقطه صفر گذشته نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند تحریم‌ها را افزایش دهند و نگذارند ملت ایران از منافع برجامی خود منتفع شوند، مجلس و مردم این آمادگی را دارند که دولت را موظف به خروج از NPT کنند.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیات رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرایت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087947 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • چرا فروش فرنکی دی یونگ کمک چندانی به اقتصاد بارسلونا نخواهد کرد؟
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد