Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال ۹۶، بیش از ۸ هزار و ۳۰۴ تن توتون و تنباکو از ۱۲ کشور جهان وارد ایران شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از ۸ هزار و ۳۰۴ تن تنباکو از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس واردات این حجم تنباکو به کشور، ۵۴ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۴۴ دلار ارز از کشور خارج شده است.

لازم به ذکر است که ارزش ریالی این حجم واردات بالغ بر ۱۷۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۴۵ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است تنباکو از ۱۲ کشور جهان از جمله آلمان، انگلستان، برزیل، بلژیک، تایلند، ترکیه، جمهوری کره، سوئیس و فرانسه وارد ایران شده است.

در این بین اولین و بزرگترین صادرکننده تنباکو به ایران آلمان بوده است به طوریکه با فروش بیش از ۲ هزار و ۳ تن تنباکو، درآمد ۱۷ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۱۵ دلاری را نصیب خود کرده است.

بعد از آلمان، کشور ترکیه دومین صادرکننده تنباکو به کشور بوده است که در ۵ ماهه نخست سال جاری درآمد بیش از ۱۲ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۶۴ دلاری را به خود اختصاص داده است.

همچنین کشور امارات متحده عربی در مدت ذکر شده بیش از ۲ هزار و ۴۵۹ تن تنباکو به ایران صادر کرده است و با درآمد ۱۱ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۲۹۴ دلاری جایگاه سوم را نصیب خود کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎؛ لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد