Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ و هواپیما‌های بمب‌افکن سنگین، اهداف ثابت و متحرک زمینی دشمن را منهدم کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هفتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ و هواپیما‌های بمب‌افکن سنگین با استفاده از اصل غافلگیری و دور از دید رادار‌های دشمن اهداف ثابت و متحرک زمینی دشمن را منهدم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر روزخوش سخنگوی رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت در همین رابطه گفت: پس از انجام مأموریت رهگیری هوایی و تیراندازی هوا به زمین توسط جنگنده‌های اف ۵ و میگ ۲۹ علیه مواضع از پیش تعیین شده، بمب افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ با حمل انواع موشک‌های بهینه شده و نقطه‌زن X-۲۵ که توسط متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش آماده بهره برداری و تست عملیاتی شده است، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

فانتوم و قاصد
امیر روزخوش با بیان اینکه در آخرین مرحله از هفتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب‌افکن‌های «فانتوم» با استفاده از بمب‌های قاصد مواضع دشمن فرضی را منهدم کردند، اظهار داشت: جنگنده‌های اف-۴ با استفاده از بمب‌های هوشمند، نقطه زن و دور ایستای قاصد که توسط متخصصان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش تولید شده است اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند.

کرار
در جریان دومین روز رزمایش نیروی هوایی ارتش، برای اولین بار هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی «کرار» مجهز به بمب‌های هوشمند نقطه‌زن با پرواز برد بلند و در محیط جنگ الکترونیک، با غافلگیری دشمن، اهداف زمینی و سامانه‌های پدافندی دشمن را منهدم کردند.

ایجاد شرایط نبرد واقعی
جنگنده‌های اف-۱۴ و میگ-۲۹ نیروی هوایی ارتش در دومین روز برگزاری رزمایش، با انجام عملیات رزم هوایی به درگیری هوایی و تمرین شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد پرداختند.

هرکولس‌های نهاجا
دو فروند هواپیمای «سی ۱۳۰» با حضور در منطقه عمومی رزمایش اقدام به بمباران اهداف مورد نظر کردند و در این بمباران‌ها، مناطق هدف با بمب‌های ۲ هزار پوندی توسط هرکولس‌های نهاجا با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند.

پهپاد تهاجمی
همچنین در دومین روز رزمایش، پهپاد تهاجمی نیروی هوایی ارتش، با پرتاب بمب هوشمند «یاسین» هدف مورد نظر را از فاصله ۶۰ کیلومتری با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

گزارش اولین روز رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار

مراسم اختتامیه نمایشگاه بناهای تاریخی ایران در حالی برگزار شد که مدیرعامل صندوق توسعه و احیا بر روی این نکته تأکید کرد که از ظرفیت هنرمندان برای معرفی آثار تاریخی در مناطق کم‌برخوردار کشور می‌توان استفاده کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه نمایشگاه بناهای تاریخی ایران با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی در عمارت شاپوریه برگزار شد.

در این مراسم شهاب طلایی شکری با قدردانی از خانه هنر دل افکن که با دعوت از هنرمندان نسبت به برگزاری نمایشگاه بناهای تاریخی ایران اقدام کرد، اظهار داشت: موضوع صنایع دستی و بناهای تاریخی یکی از محورهای اصلی و فلسفه وجودی صندوق احیا و توسعه است.رویکرد ما نیز همواره این بوده که حمایت های متفاوتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نوع کار ما در صندوق توسعه و احیا، مشارکت مردم در امر احیا بناهای تاریخی بوده است افزود: بسیاری از بناهای تاریخی از جمله کاروانسراها که به بخش خصوصی واگذار شده در راستای توجه به احیا این مکان ارزشمند تاریخی است.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا به شعار روز جهانی بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: یکی از آن، رفع تعارضات جوامع محلی است، و بر ابن باوریم تا جامعه محلی نداشته باشیم که خودش میراثش را حفظ کند دولت نمی‌تواند با حفاظت و نظارت‌های فیزیکی کاری را انجام دهد.

حمایت هنرمندان اصفهان از عملیات "وعده صادق"

طلایی شکری با تاکید بر اینکه حافظ اصلی میراث فرهنگی مردمی هستند که در محدوده و در جوار یک اثر تاریخی قرار دارند خاطرنشان کرد: عدم آگاهی مردم از اهمیت بناهای تاریخی سبب ایجاد تعارضاتی برای کشور و میراث فرهنگی در بسیاری از استان‌های کشور شده و مردم ارزش بناهای تاریخی را نمی‌دانند. عدم آگاهی‌ها کم‌کاری ما است که هویت‌ها و دارایی‌ها را در بخش میراث معرفی نکردیم، هویت‌هایی که می‌تواند ارزش‌آفرین و حتی درآمدزا باشد. 

وی افزود: امروز بسیاری از کاروانسراهایی که ثبت جهانی شده‌اند چون برخی در دل کویرند راه دسترسی ندارند و همواره شاهد تخریب این آثار ارزشمند هستیم که بدون شک معرفی این بناها با مشارکت هنرمندان و همکاری مردم می‌تواند از تخریب‌ها جلوگیری کند.

مدیرعامل صندوق توسعه احیا گفت: آماده همکاری و ایجاد بسترسازی برای گروه‌های مختلف هنری از جمله خانه هنر دل افکن در معرفی بیشتر آثار و بناهای تاریخی ایران به ویژه نقاط کمتر برخوردار کشور هستیم. بسیاری از خانه‌های تاریخی در نقاط مختلف کشور و تهران وجود دارد که به بهانه برگزاری نمایشگاه های مختلف فرصتی فراهم می‌شود که مردم با این بناها آشنا شوند.

در این مراسم مریم دل افکن مدیر برگزاری نمایشگاه بناهای تاریخی ایران نیز با قدردانی از حمایت مدیرعامل و سایر مسئولان صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بناهای تاریخی ایران آغازی خوب برای معرفی بناهای تاریخی فراموش شده بود و می‌توان با بهره‌گیری از هنر این آثار ارزشمند را احیا و مرمت کرد.

دل افکن گفت: در نمایشگاه آثار بناهای تاریخی ایران حدود 50 هنرمند آثار خود در روزهای 30 و 31 فروردین را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل، با موضوع بناهای تاریخی به نمایش گذاشتند.

مدیر مجموعه هنری دل افکن برای برگزاری نمایشگاه‌ها در مناطق کمتر برخوردار کشور که آثار و بناهای تاریخی آن در حال فراموشی و تخریب‌اند اعلام آمادگی کرد.

وی بیان کرد: خانه هنری دل‌افکن و هنرمندان آن این ظرفیت و توانمندی را برای نقش آفرینی در معرفی و فرهنگسازی اهمیت بناهای تاریخی ایران دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • میدان اصلی کارزار ما با دشمن، مراکز علمی و دانشی است