Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@15:55:45 GMT

قنات های ثبت جهانی زمینه جذب گردشگر خارجی + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۹۲۵۵

‍‍‍‍‍‍

قنات های ثبت جهانی شده استان اصفهان زمینه مناسبی برای جذب گردشگر خارجی هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بخشدار میمه گفت: پیگیری‌های مؤثر و مستمر شهروندان شهر میمه به‌صورت خودجوش از سال 1388، سبب ثبت جهانی قنات‌های مزدآباد میمه و قنات وزوان شد.
شهرام آذرپی با بیان اینکه این قنات ها زمینه مناسب جذب گردشگر خارجی هستند، افزود: امروزه قنات‌ها محلی برای مطالعات علمی دانشجویان و محققان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : تشابه قنات‌های بلده، قصبه، مزدآباد، وزوان و فرهنگ‌های نهفته در دل آن ها بیانگر این است که مسئولان و مردم برای رسیدن به بهترین شرایط جذب گردشگر، علاوه بر جذب سرمایه‌گذار، فرهنگ گردشگری را هم باید ترویج دهند.
قنات های مزدآباد میمه ، وزوان ، قصبه گناباد و بلده فردوس به همراه هفت قنات دیگر در تیرماه 95 به عنوان پرونده «قنات ایرانی» در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید .

دانلود
میمه

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با دریافت خبری مبنی بر گرفتار شدن یک گردشگر در پل خدا آفرین روستای گزستان در شهرستان کوهرنگ به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای بازفت به محل حادثه اعزام شدند.
مثنوی ادامه داد: نیرو‌های امدادی پس از انجام کمک‌های اولیه و اکسیژن تراپی، مصدوم را به مرکز درمان بستر بازفت منتقل کردند و این عملیات در ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است