Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردار کوبا در تهران با اشاره به سیاست های جدید آمریکا علیه این کشور گفت: کوبا همواره آماده بهبود روابط با آمریکا است، اما تاکنون جواب مثبتی از طرف مقابل در این خصوص دریافت نکرده ایم.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل_مریم جراح لایق: آمریکا اولین بار در سال ۱۹۶۱ پس از آنکه انقلابی به رهبری «فیدل کاسترو» رهبر  فقید کوبا شکل گرفت، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع و پس از آن واشنگتن تحریم‌های گسترده‌ای را علیه این کشور اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین دولت آمریکا، رابطه کوبا و آمریکا، بهتر شد. سفارت کوبا برای اولین بار پس از ۵۰ سال، مجددا در واشنگتن بازگشایی شد و شرکت های تجاری آمریکا ۲۶ توافقتنامه جدید با دولت کوبا امضا کردند و به خطوط هوایی اجازه پرواز دو طرفه داده شد.

پس از بر روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، رئیس جمهور سیاست های جدیدی را علیه کشور کوبا در پیش گرفت و بر ادامه تحریم ها علیه این کشور تاکید کرد، وی در سخنرانی خود در بین مهاجران کوبایی حاضر در آمریکا از اعمال سیاست های جدید در قبال این کشور و لغو تمام قراردادهای قبلی با کوبا و اعمال تحریم های جدید علیه این کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر در حاشیه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفتگویی با «جونیور پنیالور کودو» کاردار سفارت کوبا در تهران به بررسی سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا علیه کوبا و همچنین روابط ایران و کوبا پرداخته است.

*متعاقب رویکرد «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در بازگشایی سفارت آمریکا برخی امیدوار به بهبود روابط واشنگتن و هاوانا بودند، اما دونالد ترامپ سطح روابط با کوبا را پایین آورد. دلیل ترامپ برای این کار چه بود؟

ترامپ در حال تغییر سیاست های آمریکا در منطقه است. کوبا و آمریکا در حال برقراری ارتباط مجدد بودند، اما با سیاست های جدید ترامپ ما دوباره به دوران قبل بازگشته ایم. سیاست های ترامپ درباره کوبا تاکنون منفی بوده است، مسائلی که وی در سخنرانی های خود درباره کوبا عنوان می کند، حقیقت ندارد. حتی در سازمان ملل نیز نماینده آمریکا به قطعنامه ای که برای پایان بخشیدن به تحریم های کوبا مطرح شده، رای منفی نداده است.

*با توجه به رویکرد ترامپ نسبت به روابط با کوبا، پیش بینی شما از آینده روابط کوبا و آمریکا چیست؟

ترامپ در سخنرانی های خود اعلام کرده که می خواهد تحریم ها را علیه کوبا ادامه دهد و در نوامبر نیز در سازمان ملل تحریم های کوبا به رای گذاشته خواهد شد و باید صبر کنیم و ببینیم که نتیجه چه می شود و خود آمریکا به این تحریم ها چه رای خواهد  داد.

کوبا همیشه آماده بهبود روابط با آمریکا است، اما تاکنون جواب مثبتی از طرف مقابل دریافت نکرده است و این امر ما را با مشکل مواجه می کند. تحریم ها هنوز ادامه دارد و تحریم های جدیدی نیز اضافه شده است. کوبا تنها یکی از کشورهای تحریم شده توسط آمریکا است و کشورهای دیگری نیز در منطقه ما وجود دارند که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، آمریکا تقریبا به همه کشورهایی که در خط چپ هستند، به صورت کلامی حمله می کند.

*روابط کنونی ایران و کوبا در چه سطحی قرار دارد و چه زمینه هایی برای گسترش روابط بین دو کشور وجود دارد؟

اوایل سال جاری کمیسیون مشترک بین ایران و کوبا برگزار شد و پس از آن چند قرارداد و یادداشت تفاهم امضا شد. پس از این رایزنی ها قرار بر این شد که همکاری هایی در زمینه های مختلف صورت گیرد، یکی  از زمینه های همکاری دو کشور بحث ورزش بود و در حال حاضر یک مربی کوبایی برای هدایت تیم بوکس ایران به تهران آمده است.

از لحاظ سیاسی روابط دو کشور عالی است، در سال ۲۰۱۶ شاهد سفر رئیس جمهور ایران به کوبا بودیم که دستاوردهای خوبی داشت. ما می خواهیم روابط را در همه زمینه ها با ایران گسترش دهیم. ایران همیشه در سازمان ملل با رای خود از کوبا حمایت کرده است.

*برخی اخبار حاکی از انتقال قدرت از خاندن کاسترو است، آیا شما این اخبار را تایید می کنید؟

نمی توانم این اخبار را تایید کنم و خبری در این خصوص نشنیده ام، اجازه بدهید زمان این موضوع فرا برسد و بعد درباره این موضوع صحبت کنیم. آنچه اهمیت دارد حفظ اصول انقلاب کوبا است و مهم نیست که رئیس جمهور از کدام خاندان باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها

رئیس فدراسیون والیبال ایران در نشستی آنلاین با مسئولان ورزش کوبا درباره راهکارهای افزایش همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رئیس فدراسیون والیبال روز پنج‌شنبه 16 فروردین میزبان آلبرتو گونسالس کاسالس، سفیر کوبا در تهران بود و دو طرف بر افزایش همکاری‌های والیبالی تاکید کردند.

میرحسینی: نیاز تیم ملی والیبال،‌ مدیریت بازیکنان است

سید میلاد تقوی در این راستا روز سه‌شنبه نشستی آنلاین با مسئولان ورزش کوبا (نماینده ورزش کوبا، نایب رئیس و دبیر فدراسیون والیبال کوبا) برگزار کرد تا امکان تحقق افزایش همکاری‌های والیبالی بین دو کشور بررسی شود.

در این نشست که وحید مرادی نایب رئیس و فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان نیز حضور داشتند، درباره افزایش همکاری‌ها به ویژه در حوزه والیبال زنان و استفاده از مربیان این کشور برای رشد و توسعه والیبال زنان ایران بحث و گفت وگو شد.

برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا، برگزاری اردوی‌های آماده سازی مشترک، استفاده از توانایی نیروهای اجرایی برای برگزاری مسابقات والیبال، شناسائی فرصت‌ها و توانایی موجود در دو کشور برای برگزاری اردوها و مسابقات و همچنین تبادل مربیان از جمله محورهای این نشست یک ساعته بود.

تیم ملی والیبال کوبا در چهار دهه گذشته همواره در زمره تیم‌های بزرگ جهان بوده است و با 9 بار حضور در بازی‌های المپیک، 16 حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و  22 بار حضور در لیگ جهانی جزو تیم‌های باسابقه به‌شمار می‌رود.

کوبایی‌ها به جز لیگ جهانی، یک مدال برنز المپیک، 2 نقره و 2 برنز جهان و یک مدال طلای جام‌جهانی و چندین نقره و برنز به همراه 15 قهرمانی در مسابقات منطقه نورسکا را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • پوتین: تمامی طرفین خویشتن‌داری کنند/ رئیسی: به گسترش بیشتر تنش‌ها تمایل نداریم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است