Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام به نقل از پایگاه خبری پلیس، محسن فتحی‌زاده در دومین جلسه قرارگاه مقدم اربعین که با حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی ناجا برپا شد، اظهار داشت: مدیریت جمعیت و جلوگیری از ازدحام و تجمع در پایانه‌های مرزی مهمترین اولویت و برنامه پلیس در روزهای آینده بوده و بایستی نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف در اسرع وقت مرتفع و حل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صدور بیش از یک میلیون و 800 هزار روادید برای سفر اربعین در سراسر کشور، تصریح کرد: تا امروز 600 هزار زائر از مرزهای زمینی و هوایی کشور به مقصد عتبات عالیات عبور کردند.

فتحی‌زاده با تاکید بر اینکه در مهران و شهرهای مرزی به هیچ وجه روادید صادر نخواهد شد، گفت: در روزهای گذشته افرادی بودند که بدون روادید به پایانه مرزی مهران مراجعه کردند که توسط نیروهای مستقر در پایانه به شهرهای خودشان عودت داده شدند.

فرمانده قرارگاه اربعین با بیان اینکه در مدخل ورودی استان ایلام ایستگاه های سیار پلیس مستقر شده و از ورود افراد فاقد گذرنامه و روادید جلوگیری خواهند کرد، افزود: در چند روز آینده از زائران عزیز انتظار داریم که مدیریت سفر داشته و به تدریج جهت عزیمت به سفر معنوی اربعین به پایانه‌های مرزی سه گانه مهران،چذابه و شلمچه مراجعه کنند.

جانشین معاون هماهنگ کننده در پایان به زائران حسینی (ع) توصیه کرد، در طول سفر اربعین به هشدارهای پلیس توجه کرده و هنگام عبور از گیت‌های مشخص شده با ماموران همکاری لازم داشته باشند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم در بازه زمانی مورد نظر روند اخذ ویزای زائران تکمیل شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،طبق سهمیه‌ای که عربستان سعودی برای کشورمان تعیین کرده، قرار است امسال 87 هزار و 550 زائر و عوامل اجرایی، با 5 هواپیما به سرزمین وحی مشرف شوند.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر اعلام کرد که تاکنون بیش از 82700 زائر برای حج 1403 ثبت نام کرده‌اند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه کرده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با اشاره به روند معاینات زائران حج پیش رو،گفت: استطاعت 82164 زائر تاکنون تایید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و تنها 143 نفر رد شدند. 

به گزارش تسنیم، 24 اردیبهشت ماه نخستین گروه از زائران حج تمتع عازم سرزمین وحی خواهند شد و از نیمه تیرماه عملیات بازگشت آنها به کشور آغاز می‌شود. 

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

طبق قوانین و مقررات عربستان، کشورهایی که سهمیه اعزام زائرانشان بیش از 30 هزار نفر است باید به تدریج آنها را به عربستان منتقل کنند اما ازآنجایی که هواپیمای پهن‌پیکر نداریم که طی 10 روز بتوان عملیات اعزام را به سرانجام رساند، نهایتاً می‌توانیم با استفاده از 5 الی 6 هواپیما که 250 نفر ظرفیت دارند، اعزام زائران را انجام دهیم. این در حالی است که روزانه، فقط 2 مرتبه اجازه ورود به عربستان فراهم است.

با این حال مسئولان مربوطه در سازمان حج و زیارت در تلاش هستند میانگین طول سفر زائران را کاهش دهند، بر این اساس اگر میانگین سفر در سال گذشته 35 روز بوده امسال به 32 روز کاهش یابد البته ممکن است سفر یک زائر 30 روز و زائر دیگر 35 روز به طول بینجامد و در عین حال اگر فردی به دلایل خاصی مجبور به کاهش بیشتر مدت سفر باشد، شرایط را برایش فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است
  • (تصاویر) دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد نیروهای مسلح
  • دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا
  • دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا
  • ‎نقش و جایگاه نیروهای مسلح در تأمین امنیت تعیین کننده است
  • ۴۹۸۰۰ تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق دستگیر شدند
  • فرمانده ارشد سپاه: تا عادی شدن شرایط در استان سیستان و بلوچستان در کنار مردم هستیم /امدادرسانی ادامه خواهد داشت