Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بندرانزلی در دیدار رئیس اداره محیط زیست گفت: با تعارفات اداری معضل تالاب انزلی حل نمی شود، محیط زیست باید قاطعانه ورود کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در دیدار رئیس اداره محیط زیست شهرستان با بیان اینکه در تمامی دوره ها محیط زیست کشور و استان در حق تالاب انزلی کوتاهی و کم کاری شده است اظهار کرد: این درست است که آب و فاضلاب، منابع طبیعی و پسماند هر کدام در رابطه با تالاب انزلی مسئولیت دارند و تخلفاتی در این خصوص انجام شده است اما جلوگیری از تخلفات وظیفه محیط زیست است، این سازمان اگر خلاء قانونی دارد برود حل کند نه اینکه دست روی دست بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: محیط زیست اگر خلاء قانونی دارد برود با ارائه لایحه ای از سوی دولت و یا طرحی از طرف نمایندگان دغدغه مند برای نجات تالاب، این موضوع را برطرف کند، چرا تا به حال اقدام قاطعی برای تالاب انزلی از سوی هیات دولت انجام نشده است؟ چرا دولت به تالاب انزلی کم توجهی می کند؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین که معتقد بود کار محیط زیست در کشور (از جمله در استان) از دیرباز دچار تعارفات شده است تاکید کرد: با تعارفات اداری معضل تالاب حل نمی شود محیط زیست باید قاطعانه ورود کند، به نظر می رسد معاونت ریاست جمهوری و مستقل بودن چنین نهادی باید نقطه قوت و توان اجرایی قوی ای باشد که متاسفانه چنین چیزی را در محیط زیست شاهد نیستیم.

وی با اشاره گزارش رئیس اداره محیط زیست خاطر نشان کرد: اگر برداشت شن و ماسه غیر قانونی انجام می شود، اگر تالاب خواری و جنگل خواری می شود و اگر فاضلاب ۴ شهر و ۱۴۰ کارخانه به این تالاب می ریزد مقصر اصلی سازمان محیط زیست است که نتوانسته با استفاده ار اهرم های فشار و همکاری سایر دستگاه ها از وقوع چنین فجایعی جلوگیری کند.

امام جمعه بندرانزلی همچنین افزود: مسئولان نباید بگذارند تالاب انزلی به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود، محیط زیست نباید در کارها در حد یک ناظر باشد، خودتان هم می دانید که عده ای به دنبال منافعی هستند و اداره و سازمان محیط زیست باید قاطعانه جلو تخلفات و فراهم شدن زمینه ی تالاب خواری ها را بگیرد.

“مادر جوان از دست داده می تواند یک جمع را به گریه درآورد”، این مثالی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در دیدار با رئیس اداره محیط زیست شهرستان به آن اشاره و تاکید کرد: به نظر می رسد که بخش اعظمی از عدم توجه به مشکلات زیست محیطی طی سالیان متمادی به خاطر بی احساس بودن مسئولان محیط زیست بوده است، نشان دلسوزی مدیران محیط زیست در استان نسبت به تالاب انزلی این است که باید شاه بیت حرف هایشان در تمامی جلسات، نجات تالاب انزلی باشد تا دیگران و مسئولان کشوری و استانی به داد آن برسند لذا صرف جمع شدن در جلسات و شورای اداری دردی از مردم و تالاب دوا نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: به جای دل بسستن به خارجی ها با استفاده از ظرفیت مجموعه های مردم نهاد (NGO)، اعلام فراخوان هایی تحت این عنوان، دریافت طرح و پیشنهاد از عموم مردم، نخبگان داخلی و فعالان زیست محیطی، می توان ضمن ایجاد حساسیت و انگیزه به راهکارهای خوب و موثری دست پیدا کرد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه خاطر نشان کرد: : منفعت طلبان به دنبال نابودی تالاب انزلی هستند و با این وجود وقتی گفته شود ما برای جلوگیری از ورود فاضلاب، تصفیه آن، رفع معضل زباله ها و احیا سازی تالاب پول نداریم واقعا حرف بدی است و باعث می شود مردم بگویند این ها همه دستشان در دست هم است.

شمس الدین با بیان اینکه آقای استاندار دستگاههای استان را برای مبارزه با تالاب خواریها و جنگل خواریها به خط کند اظهار داشت: آقای استاندار بداند که ادامه ی این روند فعلی برای احیا سازی، هیچ فایده ای ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: در مورد تالاب فقط بخشی از گفتنی ها را گفتم، مبادا آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید، شرعا و قانونا مسئولید اگر بتوانید کاری کنید و نکنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نداریم

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و کشاورزی در کنار هم گفت: بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نخواهیم داشت.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۶ فروردین در هفدهمین جلسه ستاد احیا تالاب‌های استان فارس با تاکید بر اینکه کشاورزی و محیط زیست هر دو برای استان از اهمیتی بالایی برخوردار هستند، بیان کرد: بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نخواهیم داشت و برنامه‌ها منحصراً بر اساس افزایش بهره‌وری با امکانات موجود است.

وی در ادامه گفت: طرح پژوهشی انجام شده توسط اساتید دانشگاه شیراز برای احیای دریاچه‌های بختگان و طشک در معرض دید عموم قرار گیرد تا از نقطه نظرات کارشناسان و صاحب نظران در تکمیل آن نیز استفاده شود و پس از تصویب این سند همه دستگاه‌ها مکلف به تامین اعتبار برای انجام وظایف مرتبط به خود هستند.

استاندار فارس تصریح کرد: متولی حفظ محیط زیست منحصراً این سازمان نیست بلکه همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و حتی مردم در حفاظت از محیط‌زیست نقش اساسی و حیاتی دارند.

وی تأکید کرد: خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها اثرات مخرب و جبران‌ناپذیری را در پی دارد پس نباید اجازه داد اوضاع غیرقابل کنترل شود.

ایمانیه بر ضرورت ایجاد سامانه‌ای هوشمند در این زمینه تاکید کرد و افزود: ایجاد سامانه‌ای که وظایف مرتبط با هر دستگاه و میزان تحقق آن را به صورت مداوم و مستمر پیگیری و رصد کند یک اقدام اثرگذار در احیای تالاب‌ها و دریاچه‌هاست؛ در این زمینه از هوش مصنوعی هم می‌توان استفاده کرد.

وی، پر کردن چاه‌های کشاورزی غیر مجاز و همچنین کنتوردار شدن چاه‌های کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه‌های بختگان و طشک را در اولویت اقدامات دانست و تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت، اصلاح اشتغال، عدم توسعه زمین‌های کشاورزی، پلمب چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند، لایروبی آبراه‌ها و کاهش تبخیر هر کدام نقشی در احیای تالاب‌ها دارد که باید سهم هر کدام به صورت مشخص ارائه شود و برنامه‌ها برای رسیدن به آن‌ها نیز اجرایی شود.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود ضمن تبریک به ملت شریف ایران به سبب افتخارآفرینی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ قاطع و هوشمندانه به جنایات متعدد رژیم غاصب صهیونیستی گفت: نگاه خداوند متعال و دعای شهدا و خانواده ایشان به کمک دلاورمردان جمهوری اسلامی ایران آمد تا بار دیگر کام ملت ایران عزیز را شیرین کنند. البته که دشمنان همواره سعی می‌کنند شیرینی این نمایش قدرت و اظهار اراده ایران اسلامی را به کام مردم تلخ کنند که به لطف خداوند متعال موفق نخواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • (ویدیو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب‌های فارس
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی در جهت احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها
  • بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نداریم