Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انگ ناسازگاري بيشتر به متولدين تير ماه يا دي ماه مي خورد؛ ولي اين آبان ماهي به نظر مهمترين علت همه فعل و انفعالات باشگاهي ايران در قرن 21 ميلادي است.
به گزارش "ورزش سه"، از همان تغيير نام گوزلي به نويدکيا مي شد فهميد در فاصله 435 کيلومتري پايتخت چهره اي متولد شده که مي تواند به خونخواهي سلطه فوتبال پايتخت برخيزد، مي خواهد تغيير دهد و مي خواهد حرفهايي براي تاريخ فوتبال باشگاهي ايران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2001-2002 شروع اولين پا به توپهاي مرگبار شماره 4 اصفهاني ها بود و وقتي در 11 بازي سپاهان با هنرنمايي محرم و سرمربيگري کاظمي 10 برد و يک تساوي را به ثبت رساند، اولين سوالات راجع به عمليات غيرممکن قهرماني تيمي شهرستاني مطرح شد.
هيچ کس باور نمي کرد که تيمي که اختلافي فاحش را در صدر جدول با تيمهاي پس از خودش ايجاد کرده است، بتواند در نهايت جام را بالاي سر ببرد؛ ولي اين اتفاق رخ داد و امپراطوري محرم تا سالها بعد با جامهاي پرشمار تيم اصفهاني در ليگ، حذفي، آسيا و حتي حضور در جام باشگاههاي جهان ادامه يافت. سپاهان که پيش از محرم، همواره بهترين تيم شهرستاني مدعي بود، اکنون و پس از يک سال از خداحافظي محرم با فوتبال، پرافتخارترين تيم ايران در تاريخ ليگ برتر است و بيشترين حضور و موفقيت در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا را به ثبت رسانده است.
محرم که همواره به خاطر ژستهاي مخالفش، دسته بندي هاي تهراني- شهرستاني و مواضع صريحش و حتي زندگي شخصي پرتلاطمش در کانون توجهات فوتبال بود، به قدري در اصفهان جايگاه يافت و آنقدر بودنش در سپاهان به ريتم اين تيم کمک مي کرد که حتي در فصلي که کلا در شش بازي آخر فرصت همراهي با شاگردان فرکي را يافت، در نهايت در پايان فصل جام قهرماني را به خانه برد.
محرم اکنون فرهاد مجيدي استقلال يا علي کريمي پرسپوليس است؛ با اين تفاوت که دوران شکوه سپاهان با محرم آغاز شد و سرخابي ها پيش از مجيدي و کريمي هم باشکوه بودند.
او حالا همه يک و نيم دهه رخدادي که فوتبال ايران را متاثر از خود ساخته است، پشت سر گذاشته است. شهروند اصفهان است، از داشتن پرندگانش لذت مي برد و به نظر مي رسد هر وقت از منزل بيرون مي آيد، بايد به همشهريانش پاسخ بدهد که وضعيت سپاهان کي به شعار روزهاي «حالاحالاها قهرمانيم» هوادارانش نزديک مي شود و چرا او براي احياي تيمش به صحنه باز نمي گردد!

او حتي در شبکه هاي اجتماعي هم فعال نيست تا کساني که او را حس کردند، از او متنفرند يا دوستش دارند بتوانند به او ابراز احساسات کنند. محرم مدل خودش را به سبک خودش حفظ کرده است و مهمترين تلاش اين روزهايش حفاظت از نامي است که در فوتبال ايران به يادگار گذاشته است. او در اصفهان محبوبيتش را حک کرده است و مطمئنا در فاصله يک سال از خداحافظي اش و در روزهاي حوالي تولدش مي تواند نشان دهد مي تواند در شغل جديد مربيگري هم حرفهايي براي گفتن داشته باشد.
راههاي ورود زودهنگام و خروج توام با کسر شان و از طرفي ورودهاي آگاهانه و شکوه دوباره پيش روي نويدکياست. به نظر مي رسد او مي خواهد به سبک پپ به صحنه مربيگري ورود کند و در روزهايي که بسياري از روزنه ها براي بودن استفاده مي کنند، اين قابل احترام است.
ماموريتهاي ذهني نويدکيا براي تغيير در پرداخت و تعادل در فوتبال سرخابي و غيرسرخابي به نظر همچنان باقي است و او براي مکتبي که رهبري کرده پيروان زيادي هم دارد. او يک اپوزيسيون بزرگ و قابل احترام است که مي تواند بودنش براي بزرگتر شدن فوتبال الزامي باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!

جناب حافظ، اینجا هیچ فردی «بوی بهبود ز اوضاع جهان نمی‌شنود».

طرفداری | فرهنگ هواداری در فوتبال ایران «اگر» وجود داشته باشد، نیاز به مرمت‌ دارد.

کی بود کی بود؟ من نبودم!

همه چیز می‌توانست زیباتر باشد. فوتبال ما نه درون زمین زیبایی دارد و نه بیرون آن خبری از احترام است و این موضوع در مرور زمان بیش از پیش اثبات می‌شود.

نمی‌شود واکنش نشان نداد، به هر حال همه ما در این سرزمین زندگی می‌کنیم و حتی اگر فوتبالی هم نباشیم، با دیدن برخی صحنه‌ها قلبمان به درد می‌آید. در بازی پرسپولیس و سپاهان شاهد روز زشت فوتبال ایران بودیم. در پایان، هر طرف، هواداران تیم مقابل را مقصر می‌داند و چشم بسته از خودی‌ها حمایت می‌کند.

زنان پرسپولیسی شروع کردند یا هواداران سپاهان؟ مگر فرقی هم می‌کند که برای اثبات شروع کننده این وضعیت زشت به هر روشی متوصل می‌شوید؟ هر دو طرف با زشت‌ترین الفاظ ممکن یکدیگر را خطاب کردند و در اصل ماجرا هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. برخی آنقدر نسبت به ساده‌ترین اصول اخلاقی بی‌تفاوت شده‌اند که به خود اجازه می‌دهند با هر ادبیاتی طرف مقابل را خطاب کنند البته هنوز هم جای سوال است که چرا چنین جایگاهی برای هواداران دو تیم در نظر گرفته شد و کسی پیش‌بینی چنین حواشی را نمی‌کرد؟

آن پیرمرد پرحاشیه؛ بی‌ادبی از کنده بلند می‌شود! تصور کنید افراد نزدیک به آن آدم او را الگوی خود قرار بدهند و صدتا بدتر از آن پیرمرد تحویل جامعه داده شوند. کار زشت، زشت است و هواداران پرسپولیس هم با شعارهای دسته جمعی، انواع و اقسام توهین‌ها را به خانواده امید نورافکن و رامین رضاییان نسبت دادند، فرهنگ ما این است؟ 

اگر قرار به تقبیح یک رفتار است، همه باید نقد شوند. کافی است سری به صفحات هواداری دو تیم بزنید که هر کدام تلاش می‌کنند توهین هواداران تیم مقابل را پوشش دهند. باز هم برمی‌گردیم به همان موضوع، اینکه در اصل ماجرا چه تفاوتی ایجاد می‌شود؟

جای این الفاظ و چنین برخوردهایی در استادیوم فوتبال نیست، جایی که شاید شما بدون خانواده خود آمده باشید اما یک پدر تصمیم گرفته برای تفریح آخر هفته فرزندش را به استادیوم بیاورد و با چنین جوی روبرو می‌شود. دست‌هایش را روی گوش‌های فرزندش می‌گیرد تا شاید کمتر فحش یاد بگیرد.

بساط کج‌دهنی خود و سطح پایین شعورتان را جای دیگری پهن کنید، استادیوم جای امثال شما نیست. فوتبال ایران و فرهنگ هواداری آن درست می‌شود، دقیقا روز چهلم این ماه!

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۷‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!
  • باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • نویدکیا: تاریخ انقضای دوست داشتن در فوتبال ۵ هفته است!
  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • پیشوندها و پسوندها در ادبیات باشگاههای فوتبال ایران
  • شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!
  • چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!