Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اقدام های صورت گرفته از سوی سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) 2 اقامتگاه در میدان اربعین و بهرام آباد با ظرفیت هفت هزار نفر راه اندازی شده است.
وی افزود: با هماهنگی های این نهاد مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان های سیروان، چرداول، ایوان، مهران، دهلران و ایلام که محل عبور زائران هستند، گنجایش پذیرای 12 هزار نفر زائر را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهماسبی یادآور شد: این مساجد، تکایا و حسینه ها که بیشتر در مدخل های ورودی و خروجی این شهرها قرار دارند، مفروش شده و امکاناتی چون پتو، سیستم های گرمایشی و ... برای آنها تعبیه شده است.
وی گفت: یک حسینیه با زیربنای یک هزار و 100 متر برای فعالیت های فرهنگی، دینی، اسکان و استراحت زائران در محل پاسگاه بهرام آباد نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص حمل و نقل زائران نیز اظهار کرد: بیشتر فعالیت ترابری سپاه در حوزه حمل و نقل زائران در زمان بازگشت مسافران از عراق است که به همین منظور 250 دستگاه اتوبوس از سوی شرکت جوان سیر ایثار به منظور جابجایی زائران در زمان برگشت از عراق برای استقرار درمهران به این مرز اختصاص یافته است.
مسئول اربعین سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: البته در صورتیکه مرز خسروی امسال بر روی زائران گشوده نشود سهمیه اتوبوس های شرکت جوان سیر ایثار در مرز مهران تا 400 دستگاه افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: علاوه بر این تعداد سهمیه تخصیصی شرکت جوان سیر ایثار برای مرز مهران، تعداد 300 دستگاه اتوبوس متعلق به سپاه خود استان ایلام نیز در فرایند جابجایی و حمل و نقل زائران فعالیت خواهد داشت.
وی گفت: نرخ کمیته حمل و نقل برای حمل و نقل زائران 800 هزار ریال مصوب شده است که شرکت جوان سیر ایثار با 25 درصد تخفیف زائران را با 600 هزار ریال زائران را به مقصد می رساند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از حدود یک میلیون زائر منتظر تشرف به حج تمتع، حدود ۹۰ هزار نفر امسال اعزام می‌شوند.

حسینی افزود: تاکنون ثبت نام بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۳ قطعی شده و روند و اقدامات لازم برای صدور روادید آنها آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

مرعشیT رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم گفته است: استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع شده اند و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد