Web Analytics Made Easy - Statcounter

یادواره شهید انقلاب اسلامی حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی با عنوان «آبروی محله» در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین نامه؛ مراسم آبروی محله مقابل منزل شهید حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبروی محله به دنبال قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و معرفی رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نوجوانان و جوانان است و هر بار در محله یکی از شهدای این شهرستان برگزار می شود.

درباره شهید:

روحانی شهید سید اسماعیل حسینی فرزند سید ابراهیم سال ۱۳۲۸ در روستای ییلاق طاویر دهنه محمد آباد کتول از توابع شهرستان علی آباد کتول متولد شد.

وی معارف اسلامی را در سال۱۳۴۰ در محضر حجّت الاسلام سیّد علی منتظری آموخت و در سال ۱۳۴۴ برای ادامه تحصیل راهی دیار شاه خراسان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شد تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رئوف (ع) علوم حوزوی را فرا گیرد.

سید اسماعیل که آن روزها در کنار تحصیل در پی مبارزات سیاسی انقلابی بود، در سال ۱۳۴۷ برای دیدار با امام خمینی(ره) و ادامه تحصیل به نجف اشرف مهاجرت کرد و یک سال از محضر معمار کبیر انقلاب اسلامی بهره مند شد.

وی در سال ۱۳۵۱ با خواهر یکی از دوستانش ازدواج می کند که محمّد جواد و سمیّه ثمره این پیوند هستند.

سید اسماعیل پس از بازگشت از نجف اشرف رساله امام (ره)، اعلامیه های ایشان را پخش می کرد. اما در سال ۱۳۵۵ فعالیت ها شکل گسترده تری به خود گرفت و با همکاری چند نفر از طلاب جوان، اولین سری نوارهای سخنرانی امام خمینی(ره) را تکثیر و به شهرهای مختلف فرستادند.

وی در ۱۸ دی ماه ۱۳۵۶ در نخستین تظاهرات گرگان نقش فعّالی ایفا کرد و در سال ۱۳۵۷ با همکاری روحانیون مبارز، مردم علی آباد کتول را علیه رژیم بسیج کرد و در ۵ آذر همان سال در تظاهرات بزرگ شهرستان گرگان شرکت کرد که آن درگیری به علّت ضربه مغزی توسط مزدوران طاغوت به بیمارستان روانه شد.

سید اسماعیل پس از چند روز برای معالجه به تهران اعزام و مدتی را هم در آنجا بستری شد اما ضربات وارده به سرِ وی به حدی بود که منجر به شهادتش شد.

پیکر وی به علی آباد منتقل شد، امّا عوامل ژاندارمری تهدید کرده بود که در صورت تشییع جنازه، دست به کشتار می زند و از این رو به ناچار جنازه اش غریبانه به خاک سپرده شد.

روحمان با یاد شهدا شاد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدماتی جام جهانی| ایران با طلسم‌شکنی در عشق آباد صعودش را قطعی کرد

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۸:۳۰ اولین بازی خود در دور برگشت مرحله دوم مقدماتی را در ورزشگاه عشق آباد ترکمنستان مقابل این تیم برگزار کرد.

در شرایطی که کیفیت افتضاح زمین ورزشگاه کپه داغ عشق آباد به شکل قابل توجهی روی کیفیت کار‌های تاکتیکی تیم ایران اثر گذاشته بود، شاگردان قلعه‌نویی توانستند با تک گل مهدی قائدی یک بر صفر حریف را شکست داده و در چهارمین بازی خود در زمین ترکمنستان، اولین برو خود را کسب کنند.

این نتیجه سبب شد تیم ملی کشورمان با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان صدر گروه E را حفظ کرده و ضمن صعود به مرحله بعدی انتخابی، سهمیه حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۷ عربستان را کسب کند.

داور: پو اودوم سیواکورن (تایلند)

کمک‌ها: راووت ناکاریت و چوچوئن تاناته از تایلند 

کارت زرد: دیدار دوردیف، یازجیلیچ قربانف، علی بیگ عبدالرحمانوف و مرجن اورازوف از ترکمنستان/ محمد حسین کنعانی‌زادگان از ایران 

کارت قرمز: _

گل: مهدی قائدی (۵+۴۵) برای ایران 

ترکیب ترکمنستان: رستم آهالیف، قاضی مراد آناگلیف، عطا گلدیف، علی بیگ عبدالرحمانوف (۶۷_ برایم مامدوف)، ارسلان آمانوف، میرزا بیگ نظروف، یازجیلیچ قربانف (۴۶_ شاه نظر تیرکیشوف)، دیدار دوردیف (۴۶_ * مراد آنادوردیف) آبوی باشیموف، بیگ مراد بایوف (۵۴_ بگنچ آخمامدوف)، تیمور چاریف

سرمربی: مرجن اورازوف

ترکیب ایران: سیدحسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی (۶۸_ امید نورافکن)، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قائدی (۶۸_علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

دقایق حساس نیمه اول

دقیقه ۵

حسینی با خروج به موقع از دروازه ارسال ضربه ایستگاهی ارسلان آمانوف را برگشت داد.

دقیقه ۱۵

ارسال بازیکن ترکمن از جناح چپ با ضربه سر دیدار دوردیف از کنار دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه ۲۱

ضربه سر محمد محبی روی ارسال رامین رضاییان، مماس با تیر افقی از روی دروازه ترکمنستان گذشت.

دقیقه ۲۳

جدی‌ترین موقعیت ایران در این لحظه رقم خورد که رضاییان با پاس در عمق مهدی طارمی را در موقعیت تک به تک با آهالیف قرار داد و او نیز با یک پاس در عرض قائدی را در مقابل دروازه خالی صاحب فرصت کرد که بازیکن ریزنقش تیم ملی توپ را با بی‌دقتی بیرون زد.

دقیقه ۲۵

روی ریباند ضربه ایستگاهی ترکمتستانی‌ها ضربه زمینی بازیکن این تیم از پشت محوطه جریمه در دستان حسینی آرام گرفت.

دقیقه ۳۰

کنعانی‌زادگان با یک پاس بلند در عمق قائدی را به حرکت درآورد، اما دروازه‌بان حریف با بیرون آمدن توپ را از مقابل سر مهاجم ایران جمع کرد.

دقیقه ۳۸

ضربه آمانوف از زاویه بسته پس از برخورد با پای میلاد محمدی در دستان حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۴۵

روی تاثیرگذاری قائدی توپ به محبی رسید، اما ارسال این بازیکن با ضربه برگردان طارمی از بالای دروازه عبور کرد.

دقیقه ۵+۴۵

کنعانی‌زادگان توپ را بلند پشت محوطه جریمه ترکمن‌ها فرستاد و طارمی با یک ضربه سر قائدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بار او با یک ضربه دقیق روی پا گل اول ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۴۸

ضربه * مراد آنادوردیف، بازیکن تازه وارد ترکمنستان با برخورد به مدافع ایران توسط سید حسین حسینی مهار شد.

دقیقه ۵۵

ضربه سر مهدی قائدی روی ارسال میلاد محمدی از بالای دروازه ترکمنستان گذشت.

دقیقه ۶۴

این بار هم ضربه عزت‌اللهی از بالای دروازه ترکمنستان عبور کرد.

دقیقه ۶۴

یک و دو محبی با طارمی سبب شد وینگر ایران در موقعیت عالی گلزنی قرار بگیرد، اما ضربه محبی با واکنش خوب آهالیف به کرنر رفت.

دقیقه ۶۵

دروازه‌بان ترکمن‌ها این بار ضربه فنی آرام قائدی را از گوشه پشت محوطه جریمه ترکمنستان مهار کرد.

دقیقه ۷۸

دفع توپ سید حسین پشت محوطه جریمه ایران به تیمور چاریف رسید، اما ضربه بی‌دقت این بازیکن از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۹

کنعانی‌زادگان با هوشیاری توپ را از مقابل آنادوردیف به کرنر فرستاد و جلوی یک موقعیت جدی را برای ترکمن‌ها گرفت.

دقیقه ۸۱

شوت از راه دور تیرکیشوف با اختلاف از کنار تیر عمودی سمت چپ دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه ۸۶

روی کار تیمی خوب بازیکنان ایران، پاس پشت پای محبی در اختیار رامین رضاییان قرار گرفت، اما ضربه پای چپ دفاع راست ایران پس از برخورد به مدافع حریف به کرنر رفت.

دقیقه ۲+۹۰

ارسال آخمامدوف از سمت چپ روی دروازه ایران با دفع ناقص میلاد محمدی همراه شد و در ادامه نیز پس از تاثیرگذاری سید حسین حسینی روی توپ، ضربه سلیم نورمیرادوف از بالای دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه ۴+۹۰

ضربه سر حسین کنعانی‌زادگان روی ارسال رضاییان از بالای دروازه ترکمن‌ها گذشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود /این شهید امروز ۷۰ ساله شد +عکس
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری
  • گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری
  • پهن شدن سفره افطار کریمانه امام حسن مجتبی (ع) در محله شهید اصلانی مشهد
  • مقدماتی جام جهانی| ایران با طلسم‌شکنی در عشق آباد صعودش را قطعی کرد
  • برتری یک نیمه‌ای ایران مقابل ترکمنستان در زمین خراب عشق آباد
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان