Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-05@15:55:45 GMT

طولانی‌ترین پرچم عزاداری حسینی در جهان +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۴۶۹۵

ساکنان دیالی طولانی‌ترین پرچم به طول چهار هزار متر را تا کربلا و مرقد سید الشهداء و حضرت اباالفضل العباس (علیهما السلام) و بین الحرمین حمل کردند.


به گزارش شریان نیوز،شهر کربلای معلی در نهم آبان شاهد ورود طولانی‌ترین پرچم حزن و عزاداری حسینی (علیه السلام) با عنوان «حسین ما را متحد می‌کند» (الحسین یوحِّدنا) به طول چهار هزار متر که دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) از شهر دیالی حمل کردند، بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زیر تصاویر این پرچم را به نقل از شبستان می بینید.


در این مراسم گروه‌های مختلف شیعه و سنی، عرب و ترکمن و همه اداره‌های امنیتی و خدماتی و دینی و بزرگان این شهر و شیوخ قبیله‌ای شرکت کردند.


نیرو‌های امنیتی و حشد شعبی (بسیج مردمی) از نزدیکی کتابخانه مرکزی در خیابان قبلة الامام حسین (علیه السلام) حمل این پرچم را آغاز کردند و سپس به صحن حسینی (علیه السلام) و پس از آن به سمت مرقد اباالفضل العباس (علیه السلام) و منطقه بین الحرمین حرکت کردند.


«عدنان یاسین التمیمی» رئیس این هیئت درباره این فعالیت عزاداری گفت: برای پنجمین سال متوالی است که استان دیالی به حمل پرچم امام حسین (علیه السلام) به عنوان طولانی‌ترین پرچم جهان اقدام می‌کند و این امر با حضور همه تشکل‌ها و گروه‌های این استان انجام می‌گیرد.


استاد «حسین شاکر» مدیر مراقد دیالی گفت: ساکنان دیالی با حمل این پرچم پیامی را به همه جهان می‌رسانند که حسین ما را متحد کرده است.


وی افزود: ما به همه جهان می‌گوییم که همه گروه‌ها و طیف‌های ملت عراق خواه شیعه و سنی، خواه عرب و ترکمن همه برادرانه در کنار یکدیگر هستند.

 

                      منبع:فردا

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنج لیگ برتر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته مهم این دیدار حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس درون دروازه این تیم پس از غیبت طولانی مدت به دلیل مصدومیت بود که توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا با ۱۱ کلین شیت پشت سر سید حسین حسینی و حسین پورحمیدی دروازه‌بانان تیم‌های استقلال تهران و تراکتور در رده دوم قرار بگیرد.

تنها پنج هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر زمان باقی است و اختلاف بیرانوند با صدر جدول کلین شیت ۳ عدد است و اگر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس خواهان دریافت جایزه دستکش طلایی است باید حداقل در چهار بازی از پنج دیدار تیمش، دروازه خود را بسته نگه دارد.

پرسپولیس در این پنج هفته، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در قائمشهر میهمان نساجی خواهد بود، شاگردان «اوسمار ویه‌را» پس از آن باید در روز ۲۲ اردیبهشت رو در روی هوادار قرار گیرند. سرخ‌ها در هفته بیست و هشتم، میزبان استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی خواهند بود و در دو هفته پایانی به ترتیب رو در روی شمس آذر در قزوین و مس رفسنجان در تهران قرار خواهند گرفت.

بیرانوند در این پنج بازی کار راحتی نخواهد داشت و در صورتی که رقبای او نتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند، دروازه‌بان پرسپولیس می‌تواند بار دیگر جایزه دستکش طلایی را از آن خود کند.

اما آنچه مشخص است رقابت اصلی برای کسب دستکش طلایی میان سید حسین حسینی دروازه بان استقلال حسین پورحمیدی دروازه بان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • گیلان در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم