Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:29:48 GMT

منصوری: مافیای خودرو رنو را فراری خواهد داد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۴۷۹۲

منصوری: مافیای خودرو رنو را فراری خواهد داد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نسبت به فراری دادن سرمایه‌گذار خودروساز خارجی(شرکت رنو فرانسه) توسط مافیای حاکم بر خودروسازی داخل کشور هشدار داد.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی کارشکنی‌ها در مسیر سرمایه‌گذاری خودروساز خارجی و ایجاد موانع گوناگون و سنگ اندازی بر سر راه سرمایه‌گذاری ۶۶۰ میلیون یورویی شرکت رنوی فرانسه در ساوه اظهار کرد: این بزرگترین سرمایه‌ گذاری خارجی در پسابرجام است که میزان سرمایه گذاری آن در شهرستان ساوه توسط این شرکت خودروسازی به اندازه بودجه کل استان مرکزی در یک سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: متاسفانه مافیای حاکم بر صنعت خودروی کشور قصد فراری دادن این خودروساز خارجی را دارد که ثمره آن از دست دادن این میزان سرمایه‌گذاری و نیز هدر رفتن بالغ بر ۶ هزار فرصت شغلی است و شهرستان ساوه و بالتبع آن استان مرکزی را از این فرصت طلایی و حجم قابل توجه سرمایه‌گذاری در مسیر رونق اقتصادی منطقه محروم خواهد کرد.

وی با اشاره به ارسال نامه اعتراضی با امضای بیش از ۱۰۰ نماینده خانه ملت خطاب به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از کارشکنی ها و مانع تراشی ها توسط مافیای حاکم بر صنعت خودروسازی داخلی اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این نامه اعتراضی از وزیر صنایع خواستار بررسی و حل این مشکل شده است و اگر چنانچه اقدام عاجلی در این خصوص صورت نگیرد و همچنان شاهد استمرار کارشکنی ها از سوی خودروساز داخلی باشیم علاوه بر به جریان انداختن سوال از وزیر صنایع، طرح تحقیق و تفحص از شرکت سایپا را در مجلس شورای اسلامی آغاز خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون صنایع با اشاره به مخالفت فعالیت رقیب خارجی توسط خودروساز داخلی در شهرستان ساوه اظهار داشت: پیگیری هایی در گذشته توسط مقام عالی وزارت صنایع برای توجیه خودروساز داخلی به منظور عدم مخالفت با رقابت خودروساز خارجی مطرح شد، اما کارشکنی‌ ها ادامه داشت و با استمرار مخالفت ها زمزمه سرمایه گذاری رنوی فرانسه در شهرهای دیگری غیر از ساوه مطرح شد.

وی بیان کرد: مافیای حاکم بر خودروسازی داخلی به دنبال تعلل و تاخیر در ایجاد سرمایه‌ گذاری خارجی در داخل کشور با طرح پیشنهادات متعددی است و وقتی از قطعیت یافتن این سرمایه‌ گذاری در داخل کشور مطلع شدند به هر ابزار ممکن متوسل می ‌شوند تا اجرای این طرح را به تعویق بیندازند.

منصوری با انتقاد از کیفیت پائین و قیمت بالای خودروی داخلی اظهار داشت: خودروسازان داخلی به جای مانع تراشی در مقابل این طرح به دنبال ارتقای محصولات تولیدی خود با قیمت مناسب باشند تا همچنان بتوانند بازار خود را حفظ کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مزیت هایی که سرمایه گذاری خودورساز خارجی در کشور خواهد داشت، با اشاره به مشکلاتی که صنعت خودروی کشور با آن مواجه است، افزود: حجم قابل توجه سرمایه‌ گذاری رنوی فرانسه در ایران موجب تزریق اعتبارات به صنعت خودروسازی داخلی شده و مشکلات مالی که این روزها گریبانگیر این صنعت است را برطرف خواهد کرد و موجب نجات آن خواهد شد.

منصوری افزود: انتقال تجربیات از سوی خودروسازان خارجی و کاربردی کردن دانش فنی کسب شده توسط خودروسازان داخلی از دیگر مزیت هایی است که این سرمایه گذاری بوجود خواهد آورد و در آینده با توجه به توان علمی و تخصصی کارشناسان و مهندسان ایرانی امکان تولید خودروهای ساخت خارج در داخل کشور فراهم و خودکفایی را در صنعت خودرو به ارمغان خواهیم آورد و مانند کشورهایی نظیر کره و چین که چنین مسیری را طی کرده اند، حرکت خواهیم کرد.

وی واگذاری صنعت خودروسازی به بخش دولتی را موجب ضرر و زیان اقتصاد کشور دانست و افزود: نباید بخش دولتی را به صنعت خودروی کشور وارد می‌ کردیم البته باید در واگذاری به بخش خصوصی نیز کارشناسی کرده و درست عمل کنیم تا امروز شاهد بروز چالش‌ های این چنینی نشویم.

وی تاکید کرد: اشکال اصلی در واگذاری صنعت خودرو به بخش دولتی این است که هر دولتی مطابق با میل و سلیقه خود مجموعه ای که با او همسو هستند را برای مدیریت صنعتی که باید با حضور متخصصین و کارشناسان توانمند مدیریت شود در راس کار قرار داده و نتیجه آن سوء مدیریت و بالا آوردن بدهی و زیان‌ دهی صنعت خودروی کشور شده و نهایتا چالش های کارگری و بحران در انتظار آن خواهد بود.

منصوری امنیت شغلی پایدار و برخورداری از حقوق و مزایای مناسب را از دیگر دستاوردهای سرمایه‌ گذاری خودروسازی خارجی در ساوه دانست و افزود: وقتی منابع مالی پایدار در کشور سرمایه‌ گذاری کرده و مشکل نقدینگی وجود نداشته باشد هم امنیت شغلی برقرار شده و هم حقوق های مکفی پرداخت خواهد شد. هم اکنون در برخی از کارخانجات شهر صنعتی ساوه که شاهد سرمایه‌ گذاری خارجی هستیم علاوه بر ایجاد شغل پایدار شاهد پرداخت حقوق‌ هایی فراتر از ماهیانه سه میلیون تومان برای هر کارگر هستیم.

وی با ابراز امیدواری در خصوص سرمایه‌ گذاری خودروسازان خارجی در داخل کشور اظهار داشت: اجرای این طرح شروع خوبی برای ایجاد فضایی بهتر به منظور خروج صنعت خودروسازی کشور از بخش دولتی و پرهیز از مونتاژ کاری در تولید خودروست که جزو اصلی‌ ترین مشکلات این صنعت و رفع آن از منویات مقام‌ معظم رهبری برای حمایت از تولید و اشتغال است تا کارگر ایرانی در حوزه خودروسازی یک کارگر مونتاژ کار نباشد بلکه تولید کننده خودرو باشد.

منصوری تصریح کرد: با سرمایه‌ گذاری خودروسازی خارجی در کشور، استان مرکزی به عنوان یک استان پایه در تولید خودرو معرفی خواهد شد و ساوه و به تبع آن استان مرکزی به عنوان قطب خودروسازی کشور معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضارب فراری دختران دانش‌آموز که دستگیر شد کیست؟

محمد طالبی چاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفت: در پی وقوع حادثه تصادف که منجر به مصدوم شدن ۳ دختر دانش‌آموز شد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از وقوع سانحه، راننده از صحنه متواری شده بود که با دستور دادستانی به مرجع انتظامی، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در کمتر از چند ساعت خودرو توقیف و دستور دستگیری مرتکب صادر شد.

طالبی با اشاره به معرفی ۳ مصدوم این حادثه به پزشکی قانونی افزود: راننده خودرو نیز دستگیر و با تشکیل پرونده در یکی از شعب دادیاری دادسرای شهرستان تحقیقات از وی آغاز شد.

دادستان آمل تاکید کرد: ۳ دانش‌آموز دختر آسیب‌دیده در این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ضارب پرونده با اتهاماتی از جمله ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، اخلال در نظم از طریق رانندگی نامتعارف در اماکن عمومی، فرار از صحنه تصادف و رانندگی بدون گواهینامه رسمی، قرار وثیقه صادر و به لحاظ عجز از ایداع وثیقه به کانون اصلاح و تربیت ساری اعزام شد.

طالبی یادآور شد: خودرو توقیف شده جهت عبرت‌آموزی در یکی از میادین اصلی شهرستان آمل در معرض دید عموم قرار گرفت.

منبع: مهر

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به سؤالی درباره صنعت خودروسازی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • ضارب فراری دختران دانش‌آموز که دستگیر شد کیست؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • تکلیف انتخاب روز تعطیل آخر هفته مشخص شد؟/مراقب جوسازی مافیای خودرو باشید