Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی پوش تیم ملی کشورمان درباره شرایط بازی در روسیه صحبت کرد.

طرفداری- سعید عزت اللهی، لژیونر تیم آمکار طی مصاحبه‌ای، درباره شرایط حضور در روسیه صحبت کرده است. عزت اللهی در این مصاحبه، درباره حضور در اتلتیکو مادرید و این که چه شد به روسیه رفت صحبت کرد. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره شرایط تیم ملی ایران صحبت کرد و از بزرگی کارلوس کی روش گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایت رسمی باشگاه آمکار، مصاحبه عزت اللهی به شرح زیر است:

چگونه با باشگاه آمکار آشنا شدید و چه چیزی باعث شد به این تیم بپیوندید؟

بازی کردن برای من بسیار مهم است؛ برای اینکه تیم ملی کشورم تابستان پیش رو در یک تورنمنت بزرگ حضور پیدا خواهد کرد. در روستوف به اندازه کافی زمان برای بازی کردن به دست نمی‌آوردم. آن‌ها همیشه به من قول می‌دانند که در ترکیب تیم حضور داشته باشم اما این کار را انجام ندادند. می‌دانستم آمکار تیم خوبی است. آن‌ها سازمان دهی خوبی در باشگاه دارند و مربی خوبی نیز هدایت آن‌ها را بر عهده دارد. به اینجا آمدم تا چیزهای جدیدی یاد بگیرم و فقط فوتبال بازی کنم.

درباره کادر فنی تیمی که به آن ملحق شدید، اطلاعی داشتید؟

بله؛ می‌دانستم حاجیف مدت زمان زیادی است که در روسیه کار می‌کند. به عنوان مثال، او در باشگاه آنژی با بسیاری از بازیکنان مشهور مانند اتوئو و روبرو کارلوس کار کرده است.

چگونه به روسیه آمدی؟

وقتی در اتلتیکو مادرید بودم، واقعاً می‌خواستم در تیم ملی بازی بازی کنم. بنابراین مجبور شدم در لیگ‌های بزرگی بازی کنم. اتلتیکو مادرید به لیگ دسته سوم رفت؛ بنابراین برای من لازم بود باشگاهم را تغییر بدهم. حتی پیش از رفتن به اسپانیا، بردیوف به من درباره روبین کازان گفت؛ او خود را برای سرمربی گری در آن تیم آماده می‌کرد. اما من اتلتیکو مادرید را انتخاب کردم و پس از یک سال و نیم، روستوف را. برای اینکه می‌دانستم آن‌ها در لیگ‌های بزرگی بازی می‌کنند. بسیاری از مردم از من پرسیدند چرا به روسیه رفتم. برای اینکه این تیم پیش از پیشنهادش به من در قعر جدول حضور داشت اما وقتی اوضاعشان بهتر شد، ارزش بررسی پیشنهادش وجود داشت. ما در اروپا بازی می‌کردیم. برای من و پیشرفتم، این بسیار خوب بود.

پیش از انتقال به اتلتیکو مادرید، بردیوف را می‌شناختید؟

بله، همدیگر را می‌شناختیم. او می‌خواست من در روبین کازان حضور پیدا کنم اما در آن زمان، اتلتیکو مادرید را انتخاب کردم. اما در دومین فصل حضورم در اسپانیا، تصمیم گرفتم به روستوف بروم.

آیا درست است که اولین بازی ملیتان را در سن 16 سالگی انجام دادید؟

بله، درست است. حالا من جوان‌تر از بازیکنان متوسط در تیم هستم. برای اینکه در 16 سالگی در تیم ملی بازی کرده‌ام.

واکنش مردم نسبت به این اتفاق چه بود؟ آیا این شیوه در ایران رایج است؟

نه، این وضعیت غیر معمول است. وقتی به زمین رفتم، همه از اینکه یک بازیکن 16 ساله با تیم بزرگ‌سالان بازی می‌کند، شوکه شدند. این موضوع برایم آسان نبود اما سرمربی تیم ملی کمک زیادی به من کرد. او جایگاه ثابتی در تیم به من داد و می‌دانستم اعتماد سرمربی را به دست آورده‌ام.

امکانات برای بازیکنان جوان در ایران چگونه است؟

وقتی جوان‌تر بودم و بازی کردن را آغاز کردم، وضعیت در کل برای بازیکنان جوان خیلی خوب نبود. اما حالا همه چیز بهتر است. حالا شما می‌توانید ببینید تیم ملی زیر 17 ساله‌های ما چگونه مقابل آلمان و مکزیک به پیروزی می‌رسد. وضعیت اکنون بهتر است؛ برای اینکه حالا به جوانان بیشتر توجه می‌شود. بازیکنان فرصت پیشرفت کردن دارند و ما استعدادهای جوانی داریم. قبلاً همه چیز متفاوت بود.

بازیکنی که در 18 سالگی کشورش را ترک می‌کند و به اروپا می‌رود، چه احساسی دارد؟

این برای من یک چالش بود. پیش از این، هرگز ایران را بدون دوستان و خانواده‌ام ترک نکرده بودک. وقتی به اسپانیا رفتم، کاملاً تنها بودم. زبان اسپانیایی بلد نبودم و مردم آنجا را نمی‌شناختم. سه یا چهار ماه اول بسیار سخت بود. پس از آن، همه چیز به تدریج بهتر شد. باشگاه‌های با کیفیت اروپایی این فرصت را به شما می‌دهند تا خیلی از چیزها را یاد بگیرید. چیزهایی که فقط شامل فوتبال نمی‌شوند. اگر می‌خواهید فوتبالیست خوبی شوید، باید با این چالش‌ها روبرو شوید و از سدشان بگذرید.

چگونه یک جوان 18 ساله ایرانی در سیستم اتلتیکو مادرید حاضر شد؟

آن‌ها بازی من را در جام جهانی دیده بودند. جایی که پیش از 17 سالگی، برای تیم ملی نوجوانان بازی کرده بودم. وقتی به آنجا رفتم، بسیاری از مسائل مربوط به فوتبال را دیدم که در کشور من وجود نداشت. آن‌ها به طور جداگانه با بازیکنان 8،9 ساله کار می‌کنند. بسیاری از مسائل تغییر کرده است: جنبه‌های تاکتیکی و درک فوتبال.

برای بازیکنی که در تیم سوم اتلتیکو مادرید بازی می‌کرد، راه یابی به تیم اصلی چگونه بود؟

آسان نیست. برای اینکه اتلتیکو مادرید باشگاه بسیار بزرگی است. گاهی اوقات با تیم اصلی تمرین می‌کردیم. اما اگر آنجا می‌ماندم، باید 3،4 سال دیگر برای حضور در تیم اصلی، در تیم سوم بازی می‌کردم. بنابراین روسیه را انتخاب کردم. می‌دانستم می‌توانم در لیگ‌های بزرگ بازی کنم و این بسیار مهم بود. برای اینکه می‌خواستم برای تیم ملی ایران بازی کنم.

آیا از هم تیمی‌هایت در اتلتیکو مادرید، کسی در سطح اول فوتبال بازی می‌کند؟

بله، دو بازیکن وجود دارند. لوکاس هرناندز که پرورش یافته اتلتیکو مادرید است و برادرش، تئو هرناندز که اکنون در رئال مادرید حضور دارد.

زبان روسی یاد می‌گیرید یا به اندازه کافی اطلاعات اساسی فوتبال دارید؟

کافی نیست. اما همین اطلاعات هم در زمین کمکم می‌کند. زبان روسی برای لژیونرهایی که در روسیه بازی می‌کنند مهم است. اما در نوشتار بسیار بسیار سخت است. در حال حاضر تلاش می‌کنم در حد ممکن کلمات جدیدی یاد بگیرم.

چگونه با هم تیمی‌ها ارتباط برقرار می‌کنید؟

الان بسیاری از بازیکنان با فوتبال اروپا در ارتباط هستند و زبان انگلیسی می‌دانند. در زمین، به اندازه کافی کلمات فوتبالی را بلد هستم و می‌توانم درباره برخی از تکنیک‌های آن صحبت کنم. اما خارج از زمین فوتبال، گاهی اوقات مشکل دارم.

چه مشکلاتی؟

برای مثال وقتی به بانک یا جای دیگری می‌روم. اینجا دوستانی دارم که روسی بلد هستند و کمکم می‌کنند. فیلیپ آلیف، مترجم تیم نیز به من کمک می‌کند.

چه چیزهایی را در روسیه بیشتر دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟

فکر می‌کنم روسیه هنوز شباهت‌هایی با کشورم دارد. مردم اینجا عاشق فوتبال هستند و این را دوست دارم. برای اینکه فوتبال بدون هواداران زنده نمی‌ماند. حمایت‌های هواداران را زمانی که روی سکوها می‌بینم، دوست دارم. این، برای این کشور مهم است؛ برای اینکه روسیه میزبان جام جهانی است و توریست‌های زیادی از این کشور دیدن خواهند کرد. شاید آب و هوای روسیه را دوست نداشته باشم. این مسئله گاهی اوقات بسیار سخت است. گاهی اوقات سرمای روسیه بیش از سه ماه طول می‌کشد و این عجیب است. برای تیم‌ها و بازیکنان، این اتفاق خوبی نیست. برای اینکه باید دو بار در سال متحمل هزینه‌هایی شوند.

فصل گذشته برای شما واضح بود که چه کسی روستوف را تمرین می‌دهد؟

بله، برای من روشن بود اما برای هواداران و خبرنگاران خیر. برای اینکه به‌ردیف در تمرینات همه کار را انجام می‌داد اما در زمان بازی روی نیمکت حضور نداشت.

با روستوف در لیگ قهرمانان بازی کردید و حتی گل هم به ثمر رساندید. از سوی دیگر، وضعیت سرمربی، مالی و آینده باشگاه مشخص نبود. ارزیابی شما از این دوره فوتبالتان چگونه است؟

ارزیابی خوبی از این شرایط دارم؛ برای اینکه بازی کردم و گل به ثمر رساندم. سخت تمرین می‌کردم و رابطه خوبی با هواداران داشتم. اما فوتبال اینگونه است. یک روز سرمربیان عاشق شما هستند و روز دیگر، اینگونه نیست. باید به سخت کار کردن ادامه بدهید و رو به جلو حرکت کنید. نیاز داریم به آینده فکر کنیم.

روستوف چگونه در آن فصل موفق به شکست بایرن مونیخ شد و مشکلاتی برای اتلتیکو مادرید و آیندهوون به وجود آورد؟

تیم ما متحد بود و با یکدیگر مثل برادر بودیم. در زمین، برای یکدیگر کار می‌کردیم و می‌جنگیدیم. ما نیاز داریم همیشه کنار هم و برای یکدیگر کار کنیم. می‌توانم بگویم یک دل بودیم. به همین دلیل به دنیا نشان دادیم اگر بخواهید کاری انجام بدهید، باید به صورت تیمی کار کنید.

نظرتان درباره کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چیست؟

البته که نمی‌توانم چیزی بگویم. او مربی بزرگی است. در هر شرایطی از کی روش چیزهایی یاد گرفتم. به عنوان یک سرمربی، او را با نتایجی که در تیم ملی ایران به دست آورده و دومین صعود متوالی به جام جهانی قضاوت کنید.

آیا کی روش درباره گذشته‌اش، سرمربی گری در منچستریونایتد، رئال مادرید، پرتغال و کریستیانو رونالدوی جوان با شما صحبت کرده است؟

بله، او اغلب این کار را انجام داده است. مثال‌هایی از منچستریونایتد با بازیکنان بزرگش از جمله رونالدو آورده است. کی روش درباره زمانی که رونالدو جوان بود و آن را به منچستریونایتد آورد صحبت کرد. او گفت رونالدو بسیار جوان و با استعداد بود؛ خیلی سخت کار کرد و حالا بهترین بازیکن جهان است.

در ایران، عکس‌العمل رسانه‌ها به تیم ملی کشورشان چگونه است؟

رابطه خوبی با هواداران تیم ملی داریم. بسیاری از مردم عاشق بازیکنان و کی روش هستند؛ روزنامه نگاران هم همین‌طور. اما آن‌ها گاهی اوقات سعی می‌کنند از چیزی سر در بیاورند که نباید. بنابراین کادر فنی آن‌ها را متوقف می‌کنند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟

شهردار اصفهان در برنامه بی‌واسطه با مردم و دیدار چهره به چهره با شهروندان، تحت عنوان «مردم سلام» با شهروندان منطقه ۱۲ این کلان‌شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفدهمین برنامه «مردم سلام» به‌منظور دیدار با شهروندان منطقه ۱۲ شهرداری، چهارم اردیبهشت سال جاری پس از نماز مغرب و عشا در مسجد قبا واقع در ملک‌شهر، خیابان ۱۷ شهریور برگزار شد.

جهانگیری نخستین فردی بود که پشت تریبون رفت و مشکلات محله خود را اینگونه مطرح کرد

-خواستار تعیین تکلیف ۵_۶ پلاک بلاتکلیف در خیابان ناصر خسرو و صدور مجوزهای لازم برای ساخت‌وساز هستیم.

احمدیان از معتمدان محله ملک‌شهر مشکلات این منطقه را اینگونه بیان کرد:

- تعیین تکلیف زمین‌های بنیاد مستضعفان حدفاصل میدان شهید علیخانی تا خیابان مفتح ضروری است، زیرا با وزش باد، برای خانه‌ها تولید گرد و خاک می‌کند.

خلیلی از اهالی محله عاشق‌آباد در بیان بخشی از مشکلات این محله گفت:

-مسدود شدن مسیر رفت و آمد مردم این محله به خیابان امام خمینی (ره) موجب ایجاد ترافیک و افزایش طول مسیر شهروندان در منطقه شده است و باید برای خروجی محله عاشق آباد قبل از احداث متروی اصفهان-شاهین شهر فکری شود، زیرا در غیر این صورت پس از آن مشکلات بسیاری به‌وجود می‌آورد.

- به‌تازگی از کشاورزان منطقه برای فنس‌کشی زمین‌هایشان به ازای هر متر مربع مبلغ ۱۰۰ هزار تومان وجه دریافت می‌شود که این مبالغ در حد توان کشاورزان نیست.

-با توجه به نقش محله عاشق آباد در عصر صفویه، لازم است برای انتشار کتاب «عاشق‌آباد در عصر صفویه» حمایت لازم صورت گیرد.

امیرخانیان از شهرک کوثر نیز به گره‌های ترافیکی در منطقه ۱۲ اشاره کرد و از مشکلات محله خود چنین گفت:

-بازشدن انتهای محله عاشق‌آباد به سمت آزادگان از جمله راهکارها برای رفع مشکل ترافیکی در این محله است.

داوری از ایثارگران و فرهنگیان منطقه ۱۲ از مطالبات اهالی محله چنین گفت:

-حمایت شهرداری از مسابقات و برنامه‌های فرهنگی در سطح مدارس، افزایش ناوگان شهری با توجه به مهاجرپذیر بودن این منطقه و چاره‌اندیشی برای فاضلاب از جمله برنامه‌های ضروری در این منطقه است.

بختیاری یکی از نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) درخواست‌های خود را اینگونه مطرح کرد:

ضمن قدردانی برایحمایت‌های صورت گرفته از برنامه‌های فرهنگی و مردمی، لازم است جلسات با معتمدان محلی ادامه پیدا کند.

شیرانی عضو هیئت امنای شهرک امیر کبیر خواستار موقوفه‌ای برای مسجد شهرک امیر کبیر شد.

یکی از اعضای بازارچه زنان بی‌سرپرست با اشاره به کمک‌های روحانیت منطقه در دایر شدن بازارچه برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و بیماران اوتیسم درخواست‌های خود را اینگونه مطرح کرد:

- این بازارچه‌ها موقتی است، بنابراین ضرورت دارد زمینی برای برقراری نمایشگاه دائمی فروش محصولات آن‌ها و تمهیداتی برای افزایش همکاری اصناف با غرفه‌داران این بازارچه‌ها در نظر گرفته شود.

حسن‌پور از اهالی خیابان رباط سوم خواستار اصلاح روکش آسفالت کوچه‌های ۵۲ و ۵۳ شد.

همچنین تعدادی از حاضران از محله امیرالمومنین (ع) با اشاره به مشکلات عبور و مرور در این منطقه، تاکید داشتند که از ۲۵ سال پیش تاکنون قرار است خیابان ناصر خسرو تعریض شود، اما همچنان اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است؛ اگر اتفاقی برای منازل پیش آید خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس امکان حضور در این کوچه‌ها و خیابان‌ها را ندارند و لازم است تعریض خیابان ناصر خسرو به صورت جدی دنبال شود.

موضوع دیگر مورد تاکید آن‌ها ضرورت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بود.

سلطانی از فعالان فرهنگی منطقه ۱۲ نیز پیشنهاد احداث تقاطع غیر همسطح شرق به غرب در میدان شهید علیخانی را مطرح کرد.

به گزارش ایمنا، دیدار اهالی منطقه ۱۲ با شهردار اصفهان در مسجد قبای ملک شهر حدود سه ساعت به طول انجامید و پس از مطرح شدن خواسته شهروندان و پاسخ دلگرم‌کننده مدیران شهری، نخستین دور از برنامه «مردم سلام» با حضور پرشور شهروندان و مدیران شهری در این منطقه به پایان رسید.

کد خبر 747355

دیگر خبرها

  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • حمید مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • چرا باید برای کارلو آنچلوتی احترام قائل شویم؟