Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@12:24:16 GMT

آغاز برداشت میوه به در شهربابک

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۷۵۶۷

آغاز برداشت میوه به در شهربابک

برداشت به از باغهای شهربابک اغاز شد

 بگزارش خبر گزاری صداوسیما مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت ۴۷۰ هکتار از اراضی شهربابک به کشت به اختصاص دارد که ۳۷۰ هکتار آن بارور است
فتوحیان افزود : با توجه به برداشت متوسط ۴/۵ تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰۰ تن به از این باغها برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهربابک شیوع بیماری آتشک  بین درختان میوه به را یکی از عوامل کاهش سطح کشت  این محصول در شهربابک برشمرد
بگفته وی : در فصل برداشت میوه به حدود ۲۵۰۰ نفر روز کارگر مشغول به کار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی و حمایت از تولید محصولات اساسی در کشور طی ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری مقرر شده دانه‌های روغنی کشور شامل کلزا، گلرنگ، سویا، آفتابگردان و کاملینا توسط بخش خصوصی خریداری شود.

از آنجایی که بزرگترین دغدغه چند سال اخیر کشاورزان کلزاکار در خوزستان که مهم‌ترین استان تولیدکننده کلزا شناخته می‌شود موضوع تحویل و پرداخت مطالبات کشاورزان است در سال جاری با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به نظر می‌رسد این مشکل مرتفع گردد.

کیوان فرهنگ آسا یکی از کارشناسان حوزه دانه‌های روغنی در این خصوص گفت: با همفکری سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ۳۰ مرکز خرید در مناطق استان فعال شده و عملیات تحویل محصول از کشاورزان از ۱۷ فروردین آغاز شده است.

وی میزان خرید دانه از کشاورزان را تا کنون ۷۵۰۰ تن عنوان کرده که بیشترین میزان خرید در شهرستان شوش با ۲۷۰۰ تن، بهبهان با ۱۲۰۰ تن، کرخه ۱۱۰۰ تن و دزفول با ۴۵۰ تن در رده چهارم است.

پیش بینی می‌گردد بیش از ۶۰ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شده و از این حیث در کشور مقام نخست را کسب نماید.

همچنین گفتنی است؛ قیمت خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلو دانه خالص ۳۵ هزار تومان از سوی دولت ابلاغ گردیده است.

استان خوزستان از کانون‌های تولید دانه کلزا در کشور بوده و معمولاً نخستین استانی است که برداشت دانه در آن آغاز می‌شود. دانه کلزا دانه‌ای صنعتی و فسادپذیر بوده که ضرورت دارد به محض تحویل به کارخانه مقصد ارسال گردد. انتظار می‌رود با عملکرد مناسب، سطح زیر کشت این محصول سال آینده افزایش یابد.

کد خبر 6079204

دیگر خبرها

  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت