Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از اراک، مجید عسگری ظهر امروز در نشست روحانیون و پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند از دو جز آفند به معنی حمله و یک جز پدا به معنی دفاع تشکیل شده و پدافند غیرعامل به معنی دفاع غیرنظامی است.

وی افزود: موضوع پدافند غیرعامل یا دفاع غیرنظامی موضوع جدیدی در جامعه بشر و کشور ما نیست  بلکه بسیار قدیمی بوده، پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار، اجازه نفس کشیدن به ما نداد و در این زمان  جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هم انجام شد که تا بعد از اتمام جنگ و قبول قطعنامه اقدام ساختارمند انجام نشد و موضوع از تهدید به اقدام تبدیل شد و عملا مورد حجمه قرار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۲ با فرمان مقام معظم رهبری یک سازمانی به نام سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شد که این سازمان دو زیست بود که از لحاظ اداری در حد وزیر و از لحاظ نظامی در حد فرمانده است.

عسگری بیان کرد: هدف ما در این جلسه ایجاد حساسیت، افزایش آگاهی و امتداد آموزش‌ها در این حوزه‌هاست که ما را در این ماموریت یاری دهد.

وی ادامه داد: وظیفه پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات انسان ساز است و موازی مدیریت بحران نبوده بلکه در امتداد آن است و مجموعه اقداماتی که بتواند تهدیدات و خسارات ما را کاهش دهد و تسهیل مدیریت انجام دهد و آمادگی دفاعی کشور را در حوزه‌های مختلف افزایش دهد موضوع مدیریت پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی عنوان کرد: دشمن ترکیبی از جنگ و سخت را ایجاد کرده که نخستین حوزه همان حوزه سایبری است و هرچه که فناوری ما در حوزه سایبری افزایش پیدا کرده به همان میزان ظرفیت خطر هم افزایش یافته زیرا تکنولوژی و مادر تکنولوژی در این حوزه‌ها دست دشمن است.

عسگری خاطرنشان کرد: هم اکنون مخاطرات فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از آن یکی از مسائل روز است که در حوزه پدافند غیرعامل به طور جدی باید به آن پرداخته شود، زیرا هم سازمان‌ها و هم افراد را در صورت ناآگاهی مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی هم با توجه به اینکه از حوزه‌های مورد تاکید دشمن برای آسیب‌رسانی است برنامه‌های منسجمی را دنبال می‌کند و در این راستا هم فعال است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی تصریح کرد: در حوزه سایبری تقاضای من این است که نسل جوان ما باید از خواص ما به ویژه روحانیت داده‌هایی را داشته باشند.

عسگری بیان کرد: استان مرکزی دارای ۵۰ واحد شیمیایی مستعد خطر همچون پتروشیمی، پالایشگاه و غیره است که در کنار ظرفیت‌های اقتصادی موثر برای استان ظرفیت‌های خطر هم دارند و در این حوزه نیازمند تعامل بین بخشی بیشتر بین دستگاه‌های مرتبط هستیم و باید دستگاه‌های خدمات رسان آمادگی لازم را قبل وقوع هر نوع خطر و تهدیدی داشته باشند.

وی با اشاره به حوزه زیستی این حوزه را مربوط به تهدیدها در حوزه آب، خاک، انسان، گیاه، حیوان، هوا گفت: تهدیدات حوزه زیستی استان مرکزی باید احصا شود تا تمهیدات لازم در این راستا اتخاذ شود باید در راستای مقابله با اینگونه تهدیدات تصمیم گیری و برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی عنوان کرد: بیوتروریسم یا حمله‌های بیولوژی از تهدیداتی است که در استان مرکزی هم اتفاق افتاد اما به سبب مسائل امنیتی رسانه‌ای نشد که این تهدید در حوزه انسانی، دام، خاک، هوا، گیاه و نباتات اتفاق می‌افتد اما با رصدهایی که انجام می‌شود کنترل می‌شوند.

عسگری با تاکید بر استقرار بیمارستان‌های مربوط به سوانح شیمیایی و هسته‌ای در استان مرکزی گفت: در کنار خدمات درمانی و بهداشتی مورد نیاز با توجه به ظرفیت های خطر در استان باید دستگاه های خدمات رسان هم همچون آتش نشانی امکانات لازم را در زمان وقوع خطر در اختیار داشته باشند و نیروی انسانی تخصص و آموزش لازم به منظور مواجهه با تهدیدات را داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که در پدافند غیرعامل به آن پرداخته می‌شود حوزه اقتصادی است و باید همیشه به یاد داشته باشیم که مردم یار گمشده‌ای دارند و به دنبال آن هستند که تامین اقتصادی مناسب داشته باشند و همچنین دشمنان ما پاشنه آشیل ما را نشانه گرفتند و بوسیله متزلزل کردن توان اقتصادی ما از جمله تحریم و مجموعه اقداماتی که به نوعی مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد کند به دنبال ایجاد جدایی میان حاکمیت و مردم هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: هر عاملی که سبب ایجاد نارضایتی در بین مردم در حوزه اقتصادی بشود موضوعی است که سازمان پدافند غیرعامل و اداره کل پدافند غیرعامل بر آن حساس است و باید به آن موضوع توجه لازم را داشته باشد.

عسگری بیان کرد: جوانان ما شغل را نشستن پشت میز ادارات دولتی می‌دانند، نظام آموزشی ما جوانان را کاربردی تربیت نکرده و در دانشگاه، صنعت، اقتصاد و سایر حوزه‌ها بین تئوری و عمل فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: رکن رکین این کشور ولایت فقیه است، نظام عقلی و شرعی و سازمانی ایجاب می‌کند که اطاعت از ولایت فقیه داشته باشیم چون دشمن این را نشانه گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تضعیف دولت و ارکان اصلی نظام را آب ریختن در آسیاب دشمن خواند و گفت: مردم دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری هستند ولی با اعمال مدیریت درست می‌توان بسیاری از چالش‌های برطرف کرد و با تکریم ارباب رجوع، تشریح خدمت، بیان حقوق شهروندی، دسترسی ساده مردم به مدیران، سرکشی مدیران به حوزه های مدیریتی خود راه بر دشمن بسته می شود و تئوری آنها مبنی بر خسته کردن مردم از نظام منتهی به شکست است.

عسگری خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان مرکزی یکی از استان های هسته ای کشور بوده و قرارگاه مرتبط در این استان به منظور مقابله با تهدیدات و مخاطرات مختلف این حوزه فعال است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: ۶۵۰ مادر روستایی و عشایر این استان تاکنون در طرح بیمه رایگان این صندوق ثبت‌نام کرده‌اند و تنها سه روز دیگر برای ثبت‌نام این طرح فرصت باقی است.

محمد هاشمی فر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: این طرح در راستای ماده ۲۱ قانون حمایت از جوانی جمعیت است که از ۲۲ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۳۱ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد و دارای مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی، نقل و انتقالات سوابق بیمه و مستعمری بازماندگان است.

وی با بیان اینکه، هدفگذاری این طرح در کشور برای ۵۰۰ هزار مادر روستایی و عشایری است، عنوان کرد: مادران مشمول این طرح باید در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال باشند و فرزند سوم این مادران حداقل باید متولد اول فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی ادامه داد: مادران روستایی و عشایری که بیش از سه فرزند داشته باشند، به ازای هر فرزند، ۲ سال سابقه بیمه برای آنها لحاظ می‌شود.

هاشمی فر اظهار کرد: مادران مشمول طرح می‌توانند در فرصت باقی مانده از طریق https://www.roostaa.ir و یا مراجعه به ۳۱ کارگذار سراسر استان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: همه اقشار روستایی و عشایری می‌توانند با پرداخت حق بیمه توسط این صندوق از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی اضافه کرد: هشت سطح درآمدی برای صندوق تعریف شده که از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تا ۳۹ میلیون ریال است.

هاشمی فر بیان کرد: ۲ سوم حق بیمه این افراد توسط دولت و یک سوم توسط متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۷۸ هزار و ۶۰۶ نفر تاکنون در استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری درآمده و هم‌اکنون تعداد بیمه شده فعال ۴۵ هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی افزود: ۱۱ هزار و ۵۷۷ مستمری بگیر بازنشسته، فوتی و از کار افتاده نیز در استان وجود دارد.

هاشمی فر گفت: سال گذشته توسط این صندوق سه هزار و ۷۷۰ نفر نیز جذب شدند.

۳۱ دفتر کارگذاری صندوق بیمه روستایی و عشایری در استان مرکزی وجود دارد که بیشتر خدمات آن نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

منبع: برنا

tags # بیمه سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • انهدام سه ریز پرنده در اصفهان
  • جزئیات صدای انفجار در اصفهان | کار اسرائیل بود؟
  • اصفهان در امنیت کامل است؛ انهدام سه ریز پرنده توسط پدافند غیرعامل
  • جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند