Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، نرگس نوراله زاده ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان که پیرامون بررسی سیاست های پیشنهادی شورا در خصوص بازنگری طرح جامع شهری با حضور اساتید و کارشناسان برگزار شد، افزود: طرح جامع شهری یکی از سیاست های کلی تاثیر گذار است که مشاور طرح خواستار سیاست های شورا نیز برای تدوین آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوراله زاده اضافه کرد: در طر ح جامع الحاق روستاها به شهر بر اساس اصول علمی صورت پذیرد در غیر این صورت آسیب جدی برای روستاییان و شهرداری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۳۲ روستا در حوزه نزدیک شهر همدان وجود دارد، اظهار داشت: این روستاها در محدوده شهر نیستند اما شهرداری همدان خدمات رایگان برای آنها ارائه می دهد که باید روستاهای واقع در حریم تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان افزود: الحاق روستاها به شهر تهدیدها و فرصت هایی را برای شهرداری به دنبال دارد که مشاور باید این موارد را شناسایی کند.

نوراله زاده به محدودیت منابع مالی و مشکلات اقتصادی شهرداری ها اشاره کرد و گفت: امروز شهرداری همدان توانایی تامین هزینه های شهر را ندارد و با الحاق این روستاها به شهر مشکلات مالی آن بیشتر می شود و این آسیبی برای شهرداری و خود روستا و روستاییان است.

وی با تاکید بر اینکه در طرح جامع شهری باید آینده نگر بود، افزود: شورا و شهرداری همدان باید به طرح جامع حساس بوده و ایده ها و نظرات را به مشاور انتقال دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به مدیریت شهری در کشورهای توسعه یافته گفت: این کشورها به دلیل داشتن عدالت اجتماعی بالا مشکلات کنونی ما را ندارند.

طرح الحاق روستاها به شهر آسیب شناسی شده و با برنامه مناسبی صورت پذیرد

ابراهیم مولوی با تاکید بر اینکه باید طرح الحاق روستاها به شهر آسیب شناسی شده و با برنامه مناسبی صورت پذیرد اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر به سه روستای قاسم آباد، علی آباد و حسن آباد قابلیت پیوستگی به شهر یافته اند و شهرداری خدمات به آنها ارائه می دهد این سه روستا به شهرالحاق شوند چرا که هم اکنون با مشکلاتی مواجه اند که باید تعیین تکلیف شوند.

مولوی افزود: برای دیگر روستاها نیز بنیاد مسکن محدوده آنها را مشخص کرده و ساخت وسازهای آنها را ساماندهی کند.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای شهر همدان نیز در تقسیمات کشوری در الحاق بخشها به هم برای تبدیل به شهرستان قطعا مباحث فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته می شود، افزود: باید در تدوین سیاست ها برای پیشنهاد به مشاور طرح جامع شهری از نظر اساتید علوم پایه و جامعه شناس هم استفاده شود.

سید مسعود عسگریان اظهار داشت: در بحث الحاق روستاهای حریم به شهرهمدان نباید تنها دلیل برای افزایش تعداد جمعیت جهت شاخصه کلان شهری باشد بلکه این امر نیاز به ایجاد زیرساختها و مقدمات خاص خود دارد.

اکبر کاوسی امید رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز با تاکید بر برگزاری همایش هایی با موضع شهر سبز پایدار گفت: می توان از تجربیات شهرهای موفق داخل و خارج کشور در زمینه طرح جامع شهری بهره گرفته و راهبردهای جامعی را ارائه داد.

الحاق روستا به شهر نباید بافت سنتی روستاها را نابود کند

در ادامه جلسه مشاور شهردار همدان نیز گفت: با الحاق روستا به شهر نباید بافت سنتی روستاها نابود شده و از فرهنگ و هویت آنها چیزی باقی نماند.

حمید رضا طبی مسرور اضافه کرد: امروزه تغییرکاربری و تفکیک اراضی در روستاهای نزدیک شهر بدون پرداخت هزینه ای انجام می شود و شهرداری همدان هم خدکات رایگان به این روستاها ارائه می دهد و انی موارد باید در نظر گرفته شود.

طبی مسرور افزود: باید در طرح جامع شهری فاصله فیزیکی روستاها به تفکیک مشخص شود.

true برچسب ها : حمیدرضا طبی مسرور سیدمسعود عسگریان شهرداری همدان شورای شهر همدان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه