Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@05:18:00 GMT

هرگز فلفل دلمه ای پخته شده مانده را نخورید

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۸۹۸۱

هرگز فلفل دلمه ای پخته شده مانده را نخورید

خبرگزاری میزان- نکته‌ای که در استفاده از فلفل دلمه‌ای باید به آن توجه کرد این است که بعد از طبخ غذا از خوردن فلفل دلمه‌ای موجود در آن غذا، پرهیز کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، معمولا برای خوش‌طعم شدن غذاها از جمله طبخ مرغ و گوشت، از فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز به‌عنوان چاشنی و طعم‌دهنده استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نکته‌ای که در استفاده از فلفل دلمه‌ای باید به آن توجه کرد این است که بعد از طبخ غذا از خوردن فلفل دلمه‌ای موجود در آن غذا، پرهیز کنید زیرا فلفل دلمه‌ای تمامی مواد زاید موجود در گوشت مرغ یا سلیر گوشتها را به خود جذب کرده و به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند.

 

لذا برای حفظ سلامتی خودتان و سلامت غذای موردنظر، آن را در پایان طبخ غذا از ظرف غذایتان دور بیندازید؛ ترجیحا فلفل دلمه‌ای را به هنگام طبخ اینگونه غذاها، به‌صورت کامل در ظرف غذا قرار دهید و از ریزریز کردن آن خودداری کنید.

 

یکی از مصلحات مورد استفاده برای طبخ غذاهای فوق استفاده فلفل دلمه‌ای حین طبخ غذاست؛ فلفل دلمه‌ای هم مصلح غذا و هم جاذب مواد زاید است.

 

فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد را سوپرغذا نیز نامیده‌اند زیرا سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان بوده و خاصیت قوی ضد سرطانی دارد همچنین منبع غنی ویتامین C و ویتامین A است.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو،‌ کشور ترکیه به داشتن کباب‌های بسیار متنوع و خوشمزه مشهور است. دونر کباب، آدانا کباب، چوپ شیش، تاووک شیش، بیتی کباب، تپسی کباب و اورفا کباب چند نمونه از انواع کباب‌های لذیذ این کشور هستند.

لاهماجون یکی از انواع کباب‌های خوشمزه ترکی است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند عراق، سوریه و لبنان نیز طبخ می‌شود. لاهماجون مخفف کلمه «لحم عجین» به معنای «گوشت و خمیر» است که به صورت مصطح و به عنوان «پیتزای ترکی» نیز شناخته می‌شود. این غذا از یک لایه خمیر گرد و نازک به همراه لایه‌ای از مواد روی آن تشکیل می‌شود.

لاهماجون از یک خمیر و لایه رویی تشکیل می‌شود که آن را داخل فر یا تنور می‌پزند و بعد به صورت رول شده همراه با پیاز و آبلیمو سرو می‌شود. ترکیب روی خمیر لاهماجون متفاوت است، اما مشهورترین آن لاهماجون گوشت است که در ادامه این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه آن را آموزش بدهیم.

در این روش نیازی به درست کردن خمیر نیست و شما می‌توانید با نان لواش نازک یا خمیر یوفکای آماده این لاهماجون خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه کنید، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه باباغنوج | پیش غذایی خوش‌عطر و طعم از مدیترانه

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه
جعفری: ۵ شاخه
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
رب فلفل یا سس تند: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: نصف فنجان
خمیر یوفکای بزرگ یا نان لواش نازک: ۴ عدد
نمک، فلفل و پاپریکا: به میزان لازم
آرد گندم: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۴ قاشق غذاخوری
آب سرد: یک چهارم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این کباب خوشمزه و خاص ابتدا پیازها را پوست و بعد رنده کنید. پیاز رنده شده را داخل گوشت چرخ کرده بریزید، سپس جعفری خرد شده، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی، سس فلفل، فلفل دلمه‌ای و سیر رنده شده، نمک، فلفل و پاپریکا را به آن اضافه کنید و با دست مواد را خوب ورز بدهید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند.

داخل یک کاسه کره آب شده را با آرد گندم و آب سرد مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سینی فر را آماده کنید و خمیر یوفکا را روی سینی پهن کنید. از ترکیب آرد و کره روی خمیر بمالید، سپس خمیر یا نان بعدی را روی آن بگذارید و دوباره از ترکیب آرد و کره روی آن بمالید. هر چهار خمیر یا نان را به این صورت روی هم بچسبانید؛ سپس لبه‌ها را به سمت داخل صاف کنید تا خمیر شما یک مستطیل کامل باشد. حالا مواد گوشتی را روی نان یا خمیر بمالید و با قاشق کاملا صاف کنید. سینی را داخل فر ۱۸۰ به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از پخت نان را رول کنید و بعد به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید، نوش جان.

کد خبر 845204 برچسب‌ها ترکیه آشپزی - دستور پخت غذاهای بین‌المللی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!
  • اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد
  • سیب پخته مفیدتر است یا خام؟
  • طرز تهیه سالاد ماکارانی رژیمی با کلم بروکلی