Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: شهرستان فردوس با داشتن محله تاریخی سردشت و چندین روستای تاریخی از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، اقدس اکرم پور ظهر امروز در بازدید هدفمند دست‌اندرکاران گردشگری فردوس از روستای تاریخی اصفهک طبس اظهار داشت: هدف از این بازدید ایجاد انگیزه و الگوبرداری از کارهایی بود که ساکنان این روستا چند سالی شده در راستای بازسازی هویت گذشته روستا و جذب گردشگر انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: شهرستان فردوس با داشتن محله تاریخی سردشت و چندین روستای تاریخی، از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر برخوردار است.

کرم پور تاکید کرد: با همتی که اهالی روستای اصفهک برای احیای بافت تاریخی این روستا شروع کرده‌اند می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر نقاط مشابه باشد.

مهدی زاده از جوانانی است که به گفته خودش با عشق و علاقه ای که به زادگاه خویش دارد هنگامی که مشاهد کرد بافت تاریخی روستای اصفهک در حال نابودی توسط عوامل انسانی و طبیعی است آستین همت را بالا زد و علیرغم تمام مخالفت‌ها، بازیابی هویت مردم روستا را مهم‌ترین هدف خود قرار داد.

وی در جمع بازیدکنندگان از این روستا گفت: چند سالی شده با فراخوان تمام اصفهکی‌های مقیم سراسر کشوربازسازی بافت تاریخی روستا و از همه مهمتر بازگرداندن هویت گذشته را شروع کرده ایم.

وی اظهار داشت: در اولین قدم شرکت تعاونی در روستا تشکیل دادیم و سعی کردیم از هر خانواده این روستا یک نفر عضو باشد.

مهدی زاده با بیان اینکه در ابتدای کار مخالفت‌های زیادی داشتیم تاکید کرد: با این وجود هیچ وقت دلسرد نشده و با صبر و حوصله کار را جلو بردیم و اکنون چندین خانه مقاوم سازی و بازسازی شده و تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری دهیاری و میراث فرهنگی زیرساخت‌های روستا فراهم شده و یک تیم مجرب از میراث فرهنگی بر کار ما نظارت دارند و به مردم روستا مشاوره می‌دهند، افزود: مهم‌ترین هدف ما حفظ هویت فرهنگی این روستای تاریخی است و معتقدیم اگر این هویت را بتوانیم حفظ و عرضه کنیم جذب گردشگر و مسائل اقتصادی را نیز بدنبال خواهد داشت.

مهدی زاده تصریح کرد: زنان روستا نیز دوشادوش مردان فعالیت می‌کنند و با تشکیل شرکت تعاونی و ساخت صنایع دستی، پرورش پرندگان خانگی مانند کبک، بوقلمون و مرغ و پخت غذاهای محلی تمام همت خویش را برای آبادانی این روستا بکار گرفته‌اند.

در این بازدید شرکت‌کنندگان از قسمت‌های مختلف بخش تاریخی روستای اصفهک، خانه‌هایی که تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی شده و خانه‌های در حال بازسازی بازدید کردند.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش ۵ درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار شده است.

وی افزود: در ابتدای کار دولت، شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در استان ۷۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده طی این مدت، این شاخص به ۸۱ درصد ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تاکنون ۵۴ روستای جدید تحت پوشش خدمات شرکت در حوزه آب شرب قرار گرفته و تنش آبی در ۱۰۰ روستا نیز برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۶۸ روستای استان نیز در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲ روستا از محل اعتبارات خیرین آبرسان و ۱۶۹ روستا از محل طرح جهاد آبرسانی تأمین اعتبار شده است.

کد خبر 6080737

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان