Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون بیش از دو میلیون روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

شهریار حیدری در گفتگو با مهر اظهار کرد: از ابتدای صفر تا امروز بیش از ۷۲۲ هزار و ۸۴۹ نفر از طریق مرزهای سه‌گانه و هوایی وارد کشور عراق شده است.

وی بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ و ۶۲۱ نفر از مرزهای سه‌گانه وارد کشور عراق شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد اربعین اظهار داشت: با توجه به اینکه اتباع خارجی زیادی برای شرکت در مراسم اربعین وارد کشور شده‌اند، تاکنون هشت هزار  و ۵۰۰ نفر از مرزهای سه‌گانه به کشور عراق سفر کرده و انتظار داریم با بهترین شکل ممکن با مهمانان خارجی در عبور از مرز برخورد شوند چراکه همه این عزیزان زائر و مهمان کشور ما هستند.

حیدری در پاسخ به این سؤال که بیشترین تردد در کدام مرز بوده است، بیان داشت: مرز مهران بیشترین خروجی را داشته و تاکنون ۸۰ هزار زائر از طریق این مرز به کشور عراق سفر کرده‌اند.

لزوم داشتن ویزا

وی ادامه داد: با توجه به اینکه توافق نامه بین دو وزیر کشور ایران و عراق به نمایندگی از هر دو کشور مبنی بر داشتن ویزا و گذرنامه است، از  زائران انتظار داریم زائران حتماً با روادید قانونی به کشور عراق سفر کنند در غیر این صورت برابر قانون کشور عراق زندانی خواهند شد.

سخنگوی ستاد اربعین افزود: خوشبختانه تا به امروز تردد در مرزهای سه‌گانه به صورت روان بوده و زائران حتماً به توصیه‌های امنیتی و انتظامی که در مرزها یا در طول مسیر به آنها داده می‌شوند توجه جدی داشته باشند.

حیدری افزود: آنچه که بین دو کشور ایران و عراق در قالب تفاهم نامه بوده، کشور عراق به خوبی توانسته با کشور ما در خصوص خدمت رسانی به زائران همکاری کند و مردم به شایعات که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند.

وی افزود: مردم حتماً صحبت‌های واقعی مسئولان را از طریق صداوسیما، رادیو و خبرگزاری ها و مطبوعات دنبال کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

تلاش برای بازگشایی مرز خسروی

سخنگوی ستاد اربعین گفت: روح حاکم بر ستاد اربعین و تصمیم گیری‌ها توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ فرهنگ ملت عراق است و همه ما و زائران باید به فرهنگ ملت عراق احترام بگذاریم.

وی در خصوص این سؤال که آخرین اقداماتی انجام شده برای بازگشایی مرز خسروی به چه نتیجه‌ای رسیده است، گفت: کشور عراق تاکنون رغبتی برای بازگشایی مرز خسروی نداشته ولی با این وجود در تلاش هستیم که این مرز برای رفاه حال زائرین باز شود و مسئولان استان کرمانشاه  در خصوص خدمات دهی در این مرز در آمادگی کامل به سر می‌برند

حیدری اظهار داشت: برای خدمات دهی پزشکی ۱۰۰ تن اقلام دارویی به کشور عراق ارسال شده و تمام درمانگاه‌های مورد نیاز با هماهنگی هلال احمر  به بیماران خدمات دهی می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت کنسولگری‌های دائم عراق در ایران و دفاتر ۱۲ گانه صدور روادید به صورت ریالی انجام می‌شود  با تمهیدات صورت گرفته ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت زیارتی و همچنین سه شرکت مورد تأیید سفارت عراق در امر دریافت مدارک برای صدور روادید اقدام می‌کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: همچنین چهار دفتر دائم کنسولی عراق در کرمانشاه، اهواز، مهران و مشهد و ۱۲ دفتر موقت صدور ویزا در نقاط مختلف جغرافیایی کشور در راستای صدور روادید اقدام می‌کنند  و حتماً افراد بدون ویزا و گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند چرا که توسط نیروی انتظامی به استان‌های خود برگشت می‌خورند.

وی گفت: بر اثر تصادف متأسفانه پنج نفر نفر از زائران فوت کردند و تعداد ۱۲ نفر مصدوم شدند که تنها دو نفر آنها به خاطر شرایط وخیم به بیمارستان ایلام منتقل شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل از تمام ظرفیت‌های ناوگان استان و صنایع استفاده و رفت‌وآمد زائران زودتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا؛ داریوش امانی امروز- چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌- در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پایانه مرزی شهید سلیمانی (مرز مهران) با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت برگزاری باشکوه کنگره بزرگ اربعین حسینی، اظهار کرد: جلسات برگزاری اربعین حسینی در سطح کشور با حضور مسئولان ارشد برگزار می‌شود و در این راستا وظیفه داریم در هر چه باشکوه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تلاش کنیم.

وی با قدردانی از اقداماتی انجام شده برای زیرساخت‌های راه استان برای پیاده روی اربعین، افزود: سال‌های گذشته زائران اربعین حسینی در ترافیک ایلام - مهران ساعت‌ها برای رسیدن به شهر مهران و مرز معطل می‌شدند که با تدابیر انجام شده سال گذشته هم ترافیک در جاده‌ها روان بود و نیز معطلی زائران اربعین حسینی به کمتر ۲ ساعت رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: سال گذشته در پایانه برکت اقدامات مؤثری انجام شد، این اقدامات وظیفه کاری ما نبود، اما با توجه به تکلیفی که ستاد اربعین دادند این مهم توسط راهداری به بهترین نحو ممکن انجام شد.

امانی اضافه کرد: امسال هم اقدامات مناسبی برای خدمت رسانی بهتر به زوار در پایانه مرزی مهران در حال انجام است، در حوزه ناوگان اتوبوسرانی رایزنی‌های لازم برای رفاه و رضایتمندی مردم انجام می‌شود.

وی گفت: صاحب اصلی راهپیمایی بزرگ اربعین امام حسین (ع) است، سال گذشته مشکلات ناوگان و حمل‌ونقل حل شد که حاصل تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نشست اخیر ستاد اربعین کشور با وزیر راه و شهرسازی، افزود: در این نشست مقرر شد با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل از تمام ظرفیت‌های ناوگان استان و صنایع استفاده و رفتن زائران زودتر انجام شود.

امانی با اشاره به دیگر مرزهای کشور برای تردد زائران در ایام اربعین تاکید کرد: امسال از مرزهای باشماق و تمرچین استقبال بیشتری خواهد شد که در این راستا برای تردد زائران مذاکرات خوبی با کشور عراقی انجام شده است.

وی ادامه داد: تا جایی که امکان است در ایام اربعین حسینی خدمت‌رسانی به زائران بیشتر شود، البته ثابت کردیم و امید می‌رود امسال نیز همانند سال اربعین گذشته با تلاش مجموعه راهداری اقدامات خوبی انجام شود.

کد خبر 747557

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند