Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از فیلمسازان جوان با حضور در غرفه خبرگزاری مهر از لزوم حمایت از آثار یکدیگر در زمان اکران گفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز  ۱۰ آبان جمعی از فیلمسازان جوان با حضور در غرفه خبرگزاری مهر به گفتگو درباره لزوم حمایت از اکران آثار یکدیگر پرداختند.

محمد حمزه‌ای کارگردان «آذر»، مصطفی تقی زاده کارگردان «زرد»، کاوه صباغ زاده کاگردان «ایتالیا ایتالیا» نیما جاویدی فر کارگردان «ملبورن»، مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان «انزوا» و لعیا عباس میرزایی بازیگر «انزوا»  از جمله این افراد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حمزه ای با بیان اینکه در حال حاضر نسلی وارد سینما شده است که نسل نو و جدیدی در سینمای ایران است و هر کدام یک نقطه نظر و یک نگاه و یک سلیقه دارند البته بنا هم نیست مثل هم فیلم بسازیم، اظهار کرد: اما نکته بارز این است که ما در حال حاضر نماینده طیفی از بچه‌های فیلمساز هستیم که به لحاظ روحی و معنوی در شرایط بغرنج سینمای ایران در حال حمایت از فیلم‌های یکدیگر هستیم که کم هم نیستیم. برای مثال در آذرماه فیلم «آذر» و فیلم «انزوا» اکران می‌شود، در حال حاضر نیز فیلم «ایتالیا ایتالیا» و «زرد» روی پرده است. در واقع شرایط به این گونه است که ما باید همدیگر را حمایت کنیم، حمایت از آن لحاظ که حتی اگر فیلم‌های یکدیگر را هم دوست نداشتیم یا نپسندیدیم به عنوان افرادی که تازه وارد سینما شده‌ایم کنار همدیگر قرار داشته باشیم.

کاوه صباغ زاده نیز در ادامه گفت: من با حرف‌های محمد موافقم، مهم نیست که چقدر از فیلم‌های یکدیگر خوش مان بیاید، مهم این است که ما با یکدیگر شروع کرده‌ایم و با هم ادامه می‌دهیم. اصلا احتمال دارد فیلم‌های ما در زمان‌های مختلف در کنار هم اکران شوند بنابراین اهمیتی ندارد که فیلم‌های یکدیگر را دوست نداشته باشیم اما می‌توانیم خیلی راحت ایرادهای آثارمان را به یکدیگر بگوییم. به هر حال اینکه بخواهیم در برابر افکار عمومی، زیر پای همدیگر و پشت همدیگر را خالی کنیم به نظرم چیز جالبی نیست به همین دلیل ما چنین رویه ای را پیش نگرفته‌ایم و روند کنونی کار بسیار خوبی است.

مرتضی علی عباس میرزایی نیز بیان کرد: ما قبل از اینکه فیلمساز باشیم با یکدیگر رفیق هستیم. ما خیلی بیشتر از این تعدادی هستیم که در این جا حضور داریم. پایه این رابطه، احترام گذاشتن، دوست داشتن و اتحاد است. ما قبل از اینکه فیلمساز باشیم با هم پیوند برادری داریم. در واقع شرایط کنونی مثل باغی است که هر گلی در آن به هر شکلی و با هر بویی می‌تواند رشد کند. بنابراین هر کدام از ما سبک و سیاق خودمان را برای حرف زدن داریم. دغدغه همه ما، مردم خوب ایران و انسانیت است و بر اساس سلیقه خود برای این دغدغه‌مان یک ساختار روایی داریم که در حوزه هنر سینما را انتخاب کرده‌ایم، بنابراین هر کجا که باشیم از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما فیلمسازان جوان در حوزه پخش هم ما از همدیگر حمایت می‌کنیم. ما در کنار هم حضور داریم و در اکران‌ها به یکدیگر راه و چاه را یاد می‌دهیم چون این موضوع حس می‌شود که ما تنها هستیم و به گونه‌ای ما بچه‌ یتیم‌ها دور هم جمع شده‌ایم و دست یکدیگر را گرفته‌ایم.

سپس لعیا عباس میرزایی عنوان کرد: به عنوان بازیگر فکر می‌کنم حمایت فیلمسازان جوان از یکدیگر یک حرکت نو و جالبی است زیرا یکسری فیلمسازان جوان و نسل نو در حال تلاش برای حمایت از یکدیگر هستند و این حرکت اتفاقی است که تا حالا پیش نیامده و ما ندیده‌ایم، به خاطر همین فکر می‌کنم اگر ادامه پیدا کند حرکت خوبی است. باور من بر این است که اگر آنها به خصوص در حوزه اکران از هم حمایت کنند، اتفاق‌های خوبی می‌افتد و این اتحاد باعث می‌شود مردم هم جذب شوند و سینما می تواند مخاطب‌های بیشتری داشته باشد. در واقع اگر بازتاب‌های مردمی را از فیلم‌ها بگیریم این موضوع می تواند در ساخت فیلم‌های بعدی تاثیر داشته باشد.

در ادامه مصطفی تقی‌زاده اظهار کرد: همه ما سعی می‌کنیم که با هم رفاقت در عین رقابت داشته باشیم نه حسادت در عین رقابت.  فکر می‌کنم که این موضوع خیلی اخلاقی‌تر و خیلی انسانی‌تر است.

نیما جاویدی‌فر نیز ادامه داد: واقعیت این است که سینما به خودی خود کار سختی است مخصوصاً برای فیلمساز در شیوه تولیدی ما و برای فیلمسازانی که فیلم‌های اول شان را می‌سازند یعنی فشار بسیار زیادی را متحمل می‌شوند. به نظر من این همدلی و همراهی می‌تواند کمک زیادی کند علیرغم اینکه ممکن است ما به لحاظ سلیقه‌ای با یکدیگر تفاوت داشته باشیم اما یک هدف مشترک داریم و آن کار کردن در سینما و اکران است. این اهداف مشترک باعث می‌شود که کنار هم باشیم و از همدیگر در شکل‌ها و زمان‌های مختلف حمایت کنیم که به نظرم تا حالا در سینمای ایران نبوده و بیشتر رقابت غالب بوده است.

واقعیت این است که سینما به خودی خود کار سختی است مخصوصاً برای فیلمساز در شیوه تولیدی ما و برای فیلمسازانی که فیلم‌های اول شان را می‌سازند یعنی فشار بسیار زیادی را متحمل می‌شوندسپس عباس میرزایی اظهار کرد: به شدت توصیه می‌کنم که مردم «ایتالیا ایتالیا» و «زرد» را ببینند. فیلم من بعد از «ایتالیا ایتالیا» اکران می‌شود اما دلم می‌خواهد «ایتالیا ایتالیا» ۱۰ هفته در صدر باشد و مردم فیلم کاوه را ببینند چون او برای مردم فیلم ساخته و دوست داشته است که مردم با فیلم او کیف کنند تا بتواند فیلم بعدی خود را بسازد. اگر مردم فیلم او را ببینند، کاوه هم خوشحال تر است و هم برای فیلم بعدی‌اش ترغیب می‌شود و اتفاق‌های خوبی برای او می‌افتد. همچنین توصیه می‌کنم که فیلم «زرد» را هم مردم حتماً ببینند، مصطفی مایه افتخار و مباهات ما است و در واقع سلیبریتی ما در حال حاضر مصطفی است. بنابراین خواهش می‌کنم که مردم فیلم او را ببینند.

وی افزود: نکته مهمتر این است که فیلم «آذر» در آذر اکران می شود و می خواهم که مردم به خاطر کارگردان اش یعنی محمد حمزه‌ای این اثر را ببینند؛ به خاطر آدمی که از دوستان و رفقای قدیمی ما در حوزه فیلم کوتاه است و همیشه فیلم‌های خوبی ساخته و همیشه دغدغه‌اش مردم بوده است. مردم مطمئن باشند محمد ادبیاتی به جز ادبیات سینمای ایران بلد نیست و آدم درست سینما برای این خانواده است. امیدوارم فیلم او را ببینند و لذت ببرند اگر از محمد حمایت شود، مثل این است که از تک‌تک ما حمایت شده است. از هر کدام از ما که وارد سینمای ایران شده‌ایم و تازه با مردم به واسطه سینمای حرفه‌ای ارتباط برقرار کرده‌ایم، حمایت شود، مثل این است که ما از نسل نو سینمای ایران و از نسل آینده سینمای ایران حمایت می‌کنیم. امیدوارم فیلم «انزوا» را هم مردم ببینند و دوست داشته باشند، من با عشق و با حمایت رفقایم این فیلم را ساختم و امیدوارم مردم بعد از تماشای این فیلم خوشحال از درِ سینما بیرون بیایند و دل شان بخواهد باز هم این فیلم را ببینند. حیات ما با تائید مردم است و به مردم بیشتر نیاز داریم، ما این حمایت را می‌خواهیم.

درپایان لعیا عباس میرزایی بیان کرد: توصیه می‌کنم که مردم به تماشای فیلم «زرد» و «ایتالیا  ایتالیا» بنشینند و از مردم می‌خواهم که «انزوا» را هم ببینند و این حمایت قطع نشود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، جورجینیو برای دست کم یک فصل دیگر پیراهن آرسنال را به تن خواهد کرد

طرفداری | به گزارش دیوید اورنستین، آرسنال از عملکرد جورجینیو در فصل جاری رضایت دارد و می‌خواهد در روزهای آتی، قرارداد جدیدی به این بازیکن پیشنهاد کند. جورجینیو که در زمستان ۲۰۲۳ و با قراردادی ۱۸ ماهه از چلسی به آرسنال پیوست، در فصل جاری نمایش خوبی در ترکیب تیمش داشته و از عناصر اصلی موفقیت توپچی‌ها در لیگ و لیگ قهرمانان بوده‌است. بر اساس خبرها، خود بازیکن نیز از ماندن در لندن استقبال می‌کند و به احتمال بالا، به پیشنهاد آرسنال پاسخ مثبت خواهد داد.

قراداد جورجینیو با آرسنال تا پایان فصل جاری اعتبار دارد و بند تمدید یک ساله نیز در آن گنجانده شده‌است؛ با این حال آرسنال قصد دارد با ارائه پیشنهادی جدید که می‌تواند با افزایش دستمزد هم همراه باشد، قدردانی خود از هافبک ۳۲ ساله تیمش را نشان دهد. جورجینیو تا به اینجای فصل ۳۵ بازی برای آرسنال انجام داده و آمار ۱ گل و ۲ پاس گل را به ثبت رسانده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی
  • در دفاع از امنیت ملی اتحاد را به رقابت رسانه‌ای ترجیح می‌دهیم
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • حمایت کاپیتان: تا پای مرگ با ژاوی هستیم
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!