Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-02@22:56:57 GMT

مصرف برق در بخش تولید هفت درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۹۶۳۰

مصرف برق در بخش تولید هفت درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: مصرف برق در بخش تولید نسبت به پارسال هفت درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با اشاره به افزایش شش درصدی مصرف برق در استان‌های تهران، البرز و قم، گفت: مصرف برق در بخش تولید نسبت به پارسال هفت درصد افزایش یافت.

غلامرضا خوش خلق افزود: برق به عنوان لازمه همه زیرساخت‌ها، نقشی مهم و حیاتی در همه ابعاد بخش تولید بازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد مصرف برق منطقه تحت پوشش این شرکت که شامل استان‌های تهران، البرز و قم می شود، گفت: به طور متوسط در سالهای مختلف میزان افزایش مصرف متفاوت است؛ افزایش مصرف ۱۰ سال اخیر بین ۶ تا هفت درصد بوده است؛ در سال ۹۵ این رقم حدود ۶.۲ درصد و امسال حدود ۶ درصد بوده است؛ به عبارتی دیگر، روند رو به رشد تقریبا در همان رده سال‌های قبل بوده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران اضافه کرد: اوج مصرف شبکه برق همواره در فصل تابستان، به دلیل افزایش دما و میزان استفاده از وسایل سرمایشی رخ می دهد.

وی در مورد برنامه‌های اجرا شده برای گذر از اوج مصرف گفت: امسال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در برق منطقه ای تهران اجرایی شد تا بتوانیم اوج ۱۰ هزارمگاواتی مصرف برق و رشد ۶ درصدی را پشت سر بگذاریم.

خوش خلق در ارتباط با تامین انرژی برق در زمان اوج مصرف سال آینده نیز گفت: پس از اوج مصرف امسال، برنامه ریزی‌ها برای سال ۹۷ را شروع کردیم؛ ۸۳ پروژه در حوزه‌های انتقال فوق توزیع، شبکه‌های هوایی و زمینی و همچنین توسعه ظرفیت پست‌ها در استان‌های تهران و البرز و قم در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، در کل کشور ۳۵ میلیون مشترک برق وجود دارد که ۲۵ درصد از این مشترکان در حیطه فعالیت شرکت برق منطقه ای تهران قرار دارند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سخنگوی آبفای استان تهران گفت: امسال با توجه به شرایط کم بارشی‌ها و کمبود منابع آب‌های سطحی، دستگاه‌های اجرایی، براساس قانون مصوب، باید ۲۵ درصد مصرف را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش دهند.

آقای بخشی افزود: با اداره‌های دولتی توافق‌هایی شده و مدیران روابط عمومی موظف شدند ضمن انتقال این پیام به دستگاه‌های اجرایی، مصرف آب را در اداره‌ها مدیریت کنند.

سخنگوی آبفای استان تهران گفت:اداره‌ها برای کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب در مقایسه با سال گذشته که در قبوض مشخص است، باید از هدر رفت و اتلاف آب در شبکه جلوگیری و مصرف آب در حوزه‌های خدماتی و نظارتی و آبدارخانه‌ها و رستوران‌ها را کنترل کنند

آقای بخشی افزود: همچنین باید سامانه‌های تاسیساتی و سرمایشی اداره‌ها بررسی و اگر ایرادی وجود دارد ایراد برطرف شود تا با مدیریت فنی از هدر رفت و نشت آب جلوگیری شود.

سخنگوی آبفای استان تهران گفت: اگر ۱۰ درصد در مصرف آب در تهران صرفه جویی شود، حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب می‌شود.

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان