Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک جهانی در جدیدترین گزارش کسب و کار در جهان اعلام کرد علی‌رغم بهبود دو زیر شاخص «آغاز کسب و کار» و «کسب اعتبارات»، زیرشاخص‌های «دریافت مجوز ساخت و ساز»، «دریافت اشتراک برق»، «ثبت دارائی‌ها» و «ورشکستگی و تعطیلی شرکت‌ها» نمره کمتری نسبت به پارسال کسب کرده‌اند و وضعیت «حمایت از سرمایه‌گذاران»، «پرداخت مالیات»، «تجارت کالا در جهان»، «سهولت اجرای قراردادها» نیز تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی، به طور کلی فضای کسب و کار در ایران بدتر شده داشته است. ایران امسال در رده بندی جهانی شاخص فضای کسب و کار در میان 190 کشور 4 پله نزول داشته و در رده 124 جهان قرار گرفته است.

شاخص فضای کسب و کار بر اساس 10 زیرشاخص، آغاز کسب وکار، دریافت مجوز ساخت و ساز، هزینه دریافت اشتراک برق توسط شرکت‌ها، ثبت دارایی‌ها، کسب اعتبارات یا دریافت وام، حمایت از سرمایه‌گذاران، پرداخت مالیات، تجارت کالا در جهان، سهولت اجرای قراردادها و ورشکستگی و تعطیلی شرکت‌ها محاسبه می‌شود. این شاخص‌ نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هرکشور برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است.

بر اساس این گزارش، نمره آغاز کسب و کار در ایران از 85.06 به 85.16 افزایش یافته و رتبه 97 را ثبت کرده است. نمره کسب اعتبارات نیز از 45 به 50 و رتبه آن به 90 رسیده است.

زیر شاخص‌های «دریافت مجوز ساخت و ساز»، «دریافت اشتراک برق»، «ثبت دارائی‌ها» و «ورشکستگی و تعطیلی شرکت‌ها» نیز به ترتیب نمره‌های 78.07 و 68.43 و 64.16 و 23.93 را کسب کردند. رتبه‌های این عوامل به ترتیب 25، 99، 87 و 160 عنوان شده است.

نمره‌ زیرشاخص‌های «حمایت از سرمایه‌گذاران»، «پرداخت مالیات»، «تجارت کالا در جهان»، «سهولت اجرای قراردادها» نسبت به پارسال تغییری نکرده، اما رتبه‌های آنها به ترتیب 170،150،166 و 80 است.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند