Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از گنبدکاووس, فرج الله رزاقی, ظهر امروز در جلسه کار گروه حمایت از حقوق کودک شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در شهرستان گنبدکاووس, ۴۰ هزار و ۹۷۶ دانش آموز در مدارس روستایی و شهری تحصیل می‌کنند که از این تعداد, 19 هزار و 983 دانش‌آموز دختر و 20 هزار و 993 دانش آموز پسر هستند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: طرح رشدمدار و اجتماع محور با هدف, آموزش کارگاهی به والدین, دانش‌آموزان و معلمین به صورت ملی و به صورت تفکیکی در سطح مدارس شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزاقی تصریح کرد: در این طرح نخست آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده و سپس درمان می‌شود و حداکثر دوره این طرح 6 جلسه و حداقل 4 جلسه است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: ۵ درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی, دارای مشکلاتی مانند خشونت, پرخاشگری, بیش فعالی و غیره هستند که توسط مربیان متخصص شناسایی و به مراکز مربوطه برای درمان ارجاع می شوند.

وی افزود: طرح تقسیم کار کنترل آسیب‌های اجتماعی به عنوان طرح ملی, سال گذشته در مدارس اجرا شد که مهارت تصمیم‌گیری, دوست‌یابی و خودآگاهی به صورت نقاشی و بازی، آموزش داده شد.

رزاقی گفت: آموزش دوران بلوغ مختص دانش‌آموزان دختر, هر ساله در مدارس روستایی و عشایری دختران آموزش داده می‌شود و به همراه آن پکیج بهداشتی اهدا می‌شود.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون, ۳ دانش‌آموز مبتلا به بیماری سرطان شناسایی که به کانون بیماران خاص گرگان برای درمان معرفی شدند.

در ۶ ماهه نخست امسال، ۳۱ کودک کمتر از ۵ سال در گنبدکاووس فوت کردند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری, ۳۱ مورد فوت کودک کمتر از ۵ سال در گنبدکاووس گزارش شده که از این تعداد ۱۱ مورد مربوط به حوادث و سوانح است و آمار سوانح و حوادث کودکان منجر به فوت در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

فرهاد بدیعی اظهار داشت: از ۳۱ مورد فوت گزارش شده, ۶ مورد مربوط به تصادف با وسیله نقلیه بوده و ۵ مورد نیز مربوط به غفلت والدین گزارش شده است, و سالانه حدود ۱۵۰ کودک زیر ۵ سال فوت می‌کنند که 50 درصد این فوتی‌ها سنین بین یک ماه تا 59 ماه را داشته و 50 درصد بقیه, کمتر از یک سال سن دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس افزود: از تعداد متولدین نوزاد در ۶ ماه نخست سال, ۴۵ نوزاد از مادران معتاد به انواع موادمخدر متولد شدند که ۳۵ نوزاد متولد شده مربوط به شهرستان گنبدکاووس و مابقی مربوط به شهرهای اطراف است و این آمار فقط مربوط به یکی از بیمارستانهای گنبدکاووس است و آماری از دیگر بیمارستان‌ها در حال حاضر موجود نیست.

بدیعی تصریح کرد: متاسفانه تنها یک کلینیک خصوصی ترک اعتیاد کودکان وجود دارد که به علت متحمل هزینه از طرف خانواده ها و عدم بضاعت مالی مناسب آنان, معمولا کودکان خود را بستری نمی‌کنند, وجود ترک اعتیاد دولتی کودکان, در شهرستان ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: قانون خاصی برای کودکان بیمار در موارد خاص جهت جلوگیری از ترخیص آنان از بیمارستان وجود ندارد و با رضایت والدین این کودکان ترخیص می شوند که اغلب منجر به فوت کودک می شود و باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس جایگاه تحقق عدالت آموزشی است و سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابراز داشت: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است برای تقویت و ارتقا جایگاه آن باید برخی از محدودیت‌ها را بر داشته واختیاراتی را به این مدارس تفویض کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟