Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در اين ديدار که بيش از يک ساعت و ربع طول کشيد، رئيس جمهور روسيه تأکيد کرد: ايران را «شريکي استراتژيک» و «همسايه‌اي بزرگ» مي دانيم و از هر زمينه و فرصتي براي گسترش و تحکيم همه جانبه روابط استفاده مي کنيم.
به گزارش جام نيوز، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز (چهارشنبه) در ديدار رئيس‌جمهور روسيه با استقبال از پيشنهاد آقاي ولاديمير پوتين براي گسترش روزافزون همکاري‌ها در همه‌ي زمينه‌ها تأکيد کردند: بايد از تجربيات مفيد سال‌هاي اخير در مسائل منطقه‌اي و روابط دوجانبه، براي تحکيم و توسعه‌ي روابط بهره جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ظرفيت همکاري اقتصادي دو کشور را بسيار فراتر از سطح کنوني خواندند و افزودند: در زمينه‌ي حمل‌ونقل، استفاده از محور مهم بندر چابهار تا بندر سن‌پطرزبورگ، و ديگر عرصه‌هاي اقتصادي مي‌توانيم همکاري گسترده‌تري داشته باشيم.
رهبر انقلاب اسلامي به تجربه‌ي خيلي خوب همکاري دو کشور در موضوع سوريه اشاره کردند و افزودند: نتايج اين همکاري نشان داد تهران و مسکو مي‌توانند در ميدان‌هاي دشوار، اهداف مشترک را محقق کنند.
ايشان خاطرنشان کردند: شکست ائتلاف آمريکايي حامي تروريست‌ها در سوريه واقعيتي انکارناپذير است اما آن‌ها همچنان مشغول طراحي و توطئه هستند، بنابراين حل کامل مسئله‌ي سوريه نيازمند تداوم همکاري‌هاي مستحکم است.
رهبر انقلاب اسلامي، ايستادگي مشترک ايران و روسيه در مقابل تروريست‌هاي تکفيريِ مورد حمايت چند کشور خارجي را داراي نتايج مهم برشمردند و افزودند: ترکيب خيلي خوب و ايستادگي مشترک تهران و مسکو در مقابل فتنه و فساد تروريست‌ها در سوريه، پرمعنا است و روسيه را در مسائل منطقه‌ي غرب آسيا تأثيرگذار کرده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مردم سوريه را تصميم‌گير نهايي مسائل آن کشور خواندند و افزودند: همان‌طور که شما گفتيد بايد همه‌ي مسائل و راه‌حل‌ها درباره‌ي حکومت سوريه از درون اين کشور بجوشد، و دولت سوريه براي اجراي هيچ طرحي تحت فشار قرار نگيرد و هرچه ممکن است طرح‌ها جامع‌الاطراف باشد.
رهبر انقلاب اسلامي، سخنان رئيس‌جمهور روسيه در اين ديدار را درباره‌ي برجام و ضرورت رعايت معاهده‌هاي چندجانبه، خوب دانستند و افزودند: آمريکايي‌ها متأسفانه به ياغي‌گري خود ادامه مي‌دهند که بايد با تکيه بر عقل و استفاده از راه‌هاي صحيح با آن‌ها برخورد شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأييد مواضع آقاي پوتين درباره‌ي حل مشترک مسائل منطقه‌اي بدون طرف‌هاي خارجي خاطرنشان کردند: آمريکايي‌ها درصدند که در همه‌ي مسائل منطقه و جهان دخالت کنند و براي اين کار، بر روي مسئولان ضعيف برخي کشورها، حساب باز کرده‌اند.
ايشان، دخالت‌هاي خونين سعودي‌ها در برخي کشورها از جمله جنايات روزانه‌ي اين کشور در يمن را زمينه‌ساز گرفتار شدن عربستان در مخمصه‌هاي عميق خواندند و افزودند: آن‌ها حتي نمي‌گذارند به مردم مظلوم يمن که گرفتار بيماري‌هاي واگير و کُشنده شده‌اند، دارو و کمک برسد.
رهبر انقلاب اسلامي، همکاري براي مقابله مشترک با تحريم‌هاي آمريکا بر ضد ايران و روسيه را مفيد خواندند و افزودند: بدون توجه به تبليغات منفي دشمنان براي تضعيف روابط کشورها، مي‌توانيم تحريم‌هاي آمريکايي‌ها را با روشهايي از جمله حذف دلار و جايگزين کردن پول ملي در معاملات اقتصاديِ دو يا چند جانبه، بي‌اثر و آمريکا را منزوي کنيم.
ايشان، آقاي پوتين را داراي شخصيتي قوي و اهل تصميم و عمل خواندند و افزودند: به همين علت مي توان با روسيه به عنوان يک قدرت بزرگ درباره کارهاي بزرگ و نيازمند عزم و تلاش، صحبت و همکاريِ منطقي کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين پيشنهاد آقاي پوتين را براي گسترش چند جانبه همکاريهاي منطقه‌اي قابل قبول دانستند.
در اين ديدار که بيش از يک ساعت و ربع طول کشيد، رئيس جمهور روسيه با ابراز خرسندي فراوان از سفر به تهران و ديدار با رهبر معظم انقلاب تأکيد کرد: ايران را «شريکي استراتژيک» و «همسايه‌اي بزرگ» مي دانيم و از هر زمينه و فرصتي براي گسترش و تحکيم همه جانبه روابط استفاده مي کنيم.
آقاي پوتين ديدار خود با رئيس جمهور کشورمان را بسيار خوب توصيف کرد و انرژي، حمل و نقل، فناوريهاي نوين، کشاورزي، و طرحهاي مشترک نفت و گاز و انرژي را از جمله زمينه‌هاي مناسب براي گسترش روابط اقتصادي خواند.
رئيس جمهور روسيه گفت: صادرات محصولات کشاورزي ايران به روسيه 7 برابر شده اما همچنان در زمينه‌هاي مختلف، ظرفيتهاي فراواني براي همکاري وجود دارد.
آقاي پوتين با تأکيد بر ضرورت حفظ ثبات و امنيت در منطقه گفت: با همکاري مشترک در سوريه به نتايج بسيار خوبي دست يافتيم و بايد ضمن ادامه مبارزه با تروريسم، روند سياسي مناسبي در اين کشور در نظر گرفته شود.
رئيس جمهور روسيه، مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي را در تحقق اهداف مشترک در سوريه بسيار مؤثر و خردمندانه دانست و گفت: به جهان نشان داديم که بدون نياز به کشورهاي فرا منطقه‌اي قادر به حل و فصل مسائل منطقه بسيار مهم خود هستيم.
آقاي پوتين حفظ تماميت ارضي سوريه و حمايت از دولت و آقاي بشار اسد رئيس جمهور قانوني اين کشور را از اصول سياست خارجي روسيه خواند و گفت: معتقديم هرگونه تغيير و تحول در هر کشوري از جمله سوريه بايد از درون شکل بگيرد.
رئيس جمهور روسيه با اعلام حمايت مسکو از برجام گفت: با هرگونه تغيير يک جانبه در مفاد اين توافقنامه چند جانبه مخالفيم و يکجانبه گرايي را زير پا گذاشتن قوانين و نظام بين الملل مي دانيم.
رئيس جمهور روسيه افزود: تغيير اصول اصلي آژانس بين المللي انرژي اتمي را کاري نادرست مي دانيم و با مرتبط کردن برنامه هسته‌اي ايران با مسائل ديگر از جمله مسئله دفاعي مخالفيم.
ولاديمير پوتين همکاري دفاعي- نظامي دو کشور را در چارچوب مقررات بين المللي، قابل گسترش بيشتر ارزيابي کرد.
آقاي پوتين با اشاره به اينکه کشورهاي غيرمنطقه‌اي درصدد آتش افروزي هستند، گفت: آمريکا مي خواهد در همه مسائل جهان و منطقه دخالت کند و در اين راه اگر لازم شود حتي منافع متحدان خود را ناديده مي گيرد.
رئيس جمهور روسيه با اشاره به دروغ‌گويي مقامات آمريکايي درباره روسيه در مذاکرات شوراي امنيت سازمان ملل گفت: به هيچ وجه فکر نمي‌کردم در اين سطح از روابط بين الملل چنين کارهايي انجام شود اما اکنون به اينگونه رفتار آمريکايي‌ها عادت کرده‌ايم.
رئيس جمهور روسيه، تکيه بر توان داخلي را سياست اصلي اين کشور در مقابله با تحريم‌هاي آمريکا اعلام کرد و گفت: برخي توليد کنندگان و صاحبان صنايع روسي دعا مي کنند تحريم‌هاي آمريکا پايان نيابد، زيرا موجب شده به ظرفيتهاي آنها توجه شود.
آقاي پوتين افزود: از سال 2014 يعني آغاز تحريم‌هاي آمريکا، منابع مالي را عمدتاً به پيشرفت علمي و فناوري اختصاص داديم و در زمينه بيوتکنولوژي، آي‌تي، کشاورزي و صنايع فضايي رشد قابل توجهي داشته ايم.
رئيس جمهور روسيه گفت: اکنون برخلاف نگراني‌هاي اوليه فهميده‌ايم که هرکاري را اراده کنيم، مي‌توانيم انجام دهيم.
آقاي پوتين در پايان تأکيد کرد: ما به مواضع اصولي خود پايبنديم و با هرکسي کاري را شروع کنيم، تا پايان ادامه مي‌دهيم.
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، محمد قربانی که در نقل و انتقالات زمستانی انتقالی یک میلون یورویی از سپاهان اصفهان به اورنبورگ داشت، دو روز قبل (چهارشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی روسیه کاپ مقابل دینامو مسکو به میدان رفت و در جریان شکست چهار بر دو تیمش موفق به گلزنی شد.

این هافبک ایرانی که نخستین بازی ملی خود را در فیفا دی اخیر در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان انجام داد، در بازگشت به روسیه شرایط خوبی را تجربه کرد و در بازی با دینامو مسکو هم خطرناک ظاهر شد.

محمد قربانی در دیدار روسیه کاپ مقابل دینامو مسکو با وجود اینکه تیمش با نتیجه چهار بر دو شکست خورد، یک گل به ثمر رساند و با عملکردش در تیم منتخب مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قرار گرفت.

هافبک ایرانی اورنبورگ در چهار بازی لیگ برتر روسیه به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته و در دو بازی ثابت در جام حذفی و روسیه کاپ نیز توانسته برابر اسپارتاک مسکو و دینامو مسکو گلزنی کند.

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • پیام تبریک رهبر انقلاب دلگرم‌کننده بود/ وزیر ورزش در بیشکک با لالوویچ دیدار می‌کند
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم