Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: استکبار جهانی بداند که ما ذره ای از قدرت دفاعی مان کوتاه نمی آئیم چرا که در تامین امنیت خود دستیابی به تجهیزات، علوم، فنون و تکنولوژی های جدید نظامی را حق مسلم خود می دانیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: ما در کشور در حوزه آسیب های اجتماعی با برخی نارسائی ها روبرو هستیم به طوری که یکی از اولویت های دولت دوازدهم ساماندهی، کاهش و مقابله با این آسیب ها به ویژه در حوزه اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی تنها با روش سلبی امکانپذیر نیست، گفت: ما باید به روش های ایجابی نظیر ایجاد نشاط و سرزندگی در بین افراد جامعه و مشارکت دادن جوانان در همه عرصه ها توجه کنیم تا اسباب بالندگی فراهم آید.

وزیر کشور تصریح کرد: ملت ایران ۳۹ سال است که سهمگین ترین طوفان ها را پشت سر گذاشتند و در این ۳۹ سال روزی نبوده است که استکبار جهانی علیه این ملت تبلیغ نکند و ما از این بابت مدیون صبوری و استقامت مردم هستیم و باید قدر این مردم قدرشناس را بدانیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عده ای با طرح مسایل حاشیه ای سعی می کنند در جامعه تزریق یاس، ناامیدی و انفعال داشته باشند، بیان کرد: دولت و مجلس به تنهایی قادر به حل مشکلات مردم نیستند و باید به مانند بسیاری از کشورها و بالاتر از آنها سعی کنیم کار را به دست مردم بسپاریم تا با حفظ عزت و کرامت آنها روند کار شتاب گیرد.

وزیر کشور گفت: در حوزه سیاست ما به نشاط سیاسی در سایه تقویت مشارکت مردم، صیانت از آزادی مشروع آنها، برگزاری انتخابات سالم و قانونی، تعمیق بینش سیاسی، حمایت از احزاب و گروه ها در چهار سال گذشته دست یافتیم و همچنان سعی داریم با ایجاد فضای آزاد در چارچوب قانون از رسانه ها و گروه ها و احزاب حمایت کرده و هیچگونه مداخله و محدودیتی را در فعالیت آنها به وجود نیاوریم.

رحمانی فضلی در ادامه تصریح کرد: تشخیص مردم ما در رفع موانع، تهدیدها و تحریم ها و گذر از مشکلات عالی است و ما به راحتی می توانیم در سایه وحدت و همگرایی به اهدافمان دست پیدا کنیم.

وی مرکزیت و محور تامین امنیت پایدار را مردم دانست و افزود: استکبار جهانی با حربه های مختلف تلاش می کند تا توان نظامی ما را در تولید سلاح های متعارف جهانی زیر سوال ببرد در حالی که ما طبق شریعت و قانونمان دستیابی به سلاح هسته ای را حرام می دانیم اما به هیچ کس اجازه نمی دهیم در افزایش توان نظامی ما مداخله کرده و مانع به وجود آورد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در حالی که استکبار و همدستان آنها در منطقه با تولید سلاح هسته ای از رژیم متجاوز و کودک کش صهیونیستی حمایت کرده و به تجهیز او می پردازند به دنبال توانمندی نظامی ما به شکل مشروع و قانونی سر و صدا به راه انداخته و صحبت از حقوق بشر می کنند در حالی که این حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است تا توان نظامی و دفاعی خود را تقویت کند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ نیز ما همچنان با تاکید بر اصول و مبانی دین اسلام و همچنین قرآن کریم سعی داریم تا زمینه رشد و بالندگی افراد جامعه را فراهم کنیم، اظهار کرد: ما امروز میراث دار حکومت ناب محمدی (ص) هستیم که قطعا در این مکتب بر اهمیت کار و تلاش، صرفه جویی، سرمایه گذاری، آگاهی و بصیرت مردم و تقویت تولید تاکید شده است.

وزیر کشور در ادامه گفت: در کنار تقویت فرهنگ مردم به دور از نگاه محدود سعی داریم تا در همه بخش های فرهنگی و هنری به تقویت فعالان این عرصه همت کنیم که قطعا با نگاه واقع بینانه بسیاری از اختلاف نظرها برطرف خواهد شد.

رحمانی فضلی در پایان تصریح کرد: ما اگر در حکومت اسلامی بر محور خدمت رسانی صادقانه به دور از نگاه حزبی، جناحی و سیاسی مخلصانه عمل کنیم قطعا همراهی مردم را نیز شاهد خواهیم بود و به آرمان انقلاب اسلامی دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سوناک امروز سه‌شنبه در جریان یک سفر به لهستان ضمن اعلام این مساله گفت که انگلیس باید تجهیز شود تا با چالش‌های پیش روی یک دنیای خطرناک رویارویی کند.

طرح نخست وزیر انگلیس که بر اساس آن انگلیس هزینه دفاعی را سالانه به 87 میلیارد پوند تا سال 2030 افزایش می‌دهد، پس از ماه‌ها فشار از سوی حزب محافظه‌کار انگلیس از جمله گرانت شاپس وزیر دفاع این کشور ارائه می‌شود.

هزینه‌های نظامی هنگفت انگلیس در مواجهه با تحولات بین‌المللی/ لندن همچنان از اهداف خود فاصله دارد

اروپا پس از جنگ اوکراین لزوم افزایش هزینه‌های دفاعی خود را بمنظور مقابله با آنچه تهدید روسیه خوانده، احساس کرد.

تعهد نظامی که سوناک آن را بزرگترین افزایش دفاع ملی در چند نسل گذشته توصیف می‌کند، به این معنی است که انگلیس 75 میلیارد پوند اضافی در منابع مالی حوزه دفاعی خود در 6 سال آینده هزینه می‌کند.

همچنین دفتر نخست وزیری انگلیس امروز از بزرگترین بسته کمک به اوکراین خبر داد و گفت که 500 میلیون پوند کمک مالی و تجهیزات مهم از جمله 400 خودرو و حجم زیادی از مهمات به اوکراین داده می‌شود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • بایرن مونیخ به دنبال جذب یوناتان تا
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم