Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@07:54:10 GMT

چرا حوری بهشتی پاداش مردان است؟ پس زنان چه؟!

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۲۶۳۴

چرا حوری بهشتی پاداش مردان است؟ پس زنان چه؟!

به گزارش جام نیوز، این سوال مطرح است که چرا اینقدر در قرآن از حوریان بهشتی به عنوان پاداش مردان گفته شده؟ و چرا برای زنان چنین پاداشی نیست؟ آیا این موضوع با عدالت خدا در منافات نیست؟ در ضمن شاید زنی دلش نخواهد همسرش حوری بهشتی داشته باشد.

 

پاسخ

بنا به آنچه در قرآن کریم آمده است: زنان با ایمان در قیامت در کنار زنان بهشتى (حورالعین) با مردان بهشتى قرین می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و زنان با ایمان با همسران با ایمان خود وارد بهشت می شوند.

اُدْخُلُوا اَلْجَنَّةَ أَنْتُمْ وَ أَزْواجُکُمْ تُحْبَرُونَ‏ وارد بهشت شوید شما و همسرانتان در نهایت شادباش‏(زخرف، آیه 70). و منظور از ازدواج، همان زنان با ایمانى هستند که در دنیا بودند. (تفسیر المیزان، ج 18، ص 129).

و بودن در کنار همسران با ایمان و مهربان هم براى مردان لذت‏بخش است و هم براى زنانشان.

 

2- هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فِی ظِلالٍ عَلَى اَلْأَرائِکِ مُتَّکِؤُنَ‏؛ آنها و همسرانشان در سایه‏ هاى قصرها و درختان بهشتى بر تخت‏ها تکیه زده ‏اند (یس، آیه 56).

 

و آیاتى که داخل شدن همسران صالح را به بهشت وعده داده شده است. از جمله:

رَبَّنا وَ أَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ اَلَّتِی وَعَدْتَهُمْ وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّیَّاتِهِمْ إِنَّکَ أَنْتَ اَلْعَزِیزُ اَلْحَکِیمُ‏(مؤمن، آیه 8). جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَها وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّیَّاتِهِمْ‏(رعد، آیه 23).

 

از این آیات استفاده میشود که زنان و مردانى که در این دنیا همسر یکدیگرند هرگاه هر دو با ایمان و بهشتى باشند در آنجا به هم ملحق می شوند و با هم در بهترین شرایط و حالات زندگى می کنند و حتى از روایات استفاده می ‏شود که مقام این زنان برتر از حوریان بهشت است به خاطر عبادات و اعمال صالحى که در این جهان انجام داده‏ اند، و در برخی منابع کلامى و روایى چنین آمده که در روز قیامت، اگر همسر زن مؤمن، اهل بهشت بود، او را اختیار می ‏کند و اگر از اهل جهنم بود، یک مرد را از میان مردان بهشتى برمی ‏گزیند. شاید فلسفه این کار این باشد که زن برخلاف مرد، از نظر طبیعت تعدّد پذیر نیست. به همین جهت مردى را انتخاب می کند.

 

اما گروهى - از جمله آیت‏ اللَّه مکارم شیرازى در مقابل مدعی اند که ‏حورالعین می ‏تواند مذکّر هم باشد. بر اساس این نظر شاید علت اینکه اوصاف حورى که در قرآن به کار رفته، بر مؤنث دلالت می ‏کند، به این جهت باشد که گفتگو و محاوره در آن آیات، با طایفه مردان مؤمن بوده است، نه با زنان مؤمن دنیوى.

از این رو شیوه محاوره اقتضا دارد که چنین اوصافى براى این موجودات ذکر شود.

از مضمون برخى آیات و روایات، چنین برمی ‏آید که مسئله لذت‏هاى جنسى اختصاصى به مردان ندارد؛ بلکه زنان نیز در بهشت می ‏توانند براى خویش شوهرانى دلخواه برگزینند.

اصطلاح «حور» نیز اختصاصى به زنان ندارد؛ بلکه حورهاى مذکر نیز در بهشت وجود دارند.

براى نمونه از امیرمؤمنان‏ علیه السلام روایت شده است: «در بهشت بازارى است که در آن خرید و فروشى نیست؛ تنها در آنجا تصویر مردان و زنان وجود دارد. هر کس که تمایلى به آنان پیدا کند، از همان جا بر او وارد می شود» بحارالانوار، ج 1، ص 148.

 

در بهشت هم حوریان بهشتى وجود دارند که از نعمت‏هاى بهشتی اند و در دنیا نبوده ‏اند و هم زنان دنیا - که اهل بهشت باشند با زیبایى و شکوهى برتر از حوریان در بهشت حضور دارند و چنانچه مایل باشند، به شوهران خویش می پیوندند.

 

بنابراین لذت‏هاى بهشت مخصوص مردان بهشتى نیست، بلکه کسى که داخل بهشت می ‏شود از نعمت‏ها و زیبایی ‏ها لذت خواهد برد.

 

چنان که قرآن مى ‏فرماید: وَ فِیها ما تَشْتَهِیهِ اَلْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ اَلْأَعْیُنُ‏ در بهشت آنچه دل خواهد و چشم از آن لذت می ‏برد موجود است ‏(زخرف، آیه 71) و در این امر نیز بین مرد و زن بهشتى فرقى نیست هر کدام از آنها هر نوع لذتى بخواهند بر ایشان موجود است و براى زنان بهشتى نیز مردان بهشتى به دلخواهشان هست.

 

بیتوته

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش منچستریونایتد به کوبی مینو؛ قرارداد جدید با حقوق بیشتر

منچستریونایتد می خواهد قرارداد پدیده این فصل خودش را تمدید کند. 

طرفداری | منچستریونایتد در حال تلاش برای تمدید قرارداد کوبی مینو است. شیاطین سرخ به کارشان سرعت بخشیده اند و پس از این که در زمستان مذاکرات اولیه تمدید قرارداد را شروع کردند، برنامه ریزی کرده اند تا قرارداد کوبی مینو را در تابستان پیش رو تمدید کنند.

به گزارش فابریتزیو رومانو، کمپانی اینئوس می خواهد از مینو به عنوان یکی از چهره های اصلی پروژه جدید باشگاه استفاده کند. قرارداد جدید هم برای حفاظت از مینو در برابر پیشنهادات خواهد بود و هم به نوعی یک پاداش برای او محسوب می شود؛ قراردادی که سرشار از بندهای پاداش هم خواهد بود. 

کوبی مینو بدون تردید یکی از جذابیت های منچستریونایتد در این فصل بوده است. این هافبک 18 ساله فصل گذشته در 17 سالگی اولین بازی خودش با پیراهن شیاطین سرخ را انجام داد و این فصل هم توانسته اعتماد اریک تن هاخ را برای به میدان رفتن در 27 بازی کسب کند؛ عددی که اگر او در تور پیش فصل مصدوم نمی شد، می توانست بیشتر از اینها باشد. 

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • عزیمت قایقران و مربی مازندرانی به انتخابی المپیک
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • پاداش منچستریونایتد به کوبی مینو؛ قرارداد جدید با حقوق بیشتر
  • زنان مریخی مردان ونوسی یا یک تفاوت‌ شخصیتی ساده؟!
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر