Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@19:45:37 GMT

۱۳ آبان سرآغاز فروپاشی هژمون آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۳۹۸۳

۱۳ آبان سرآغاز فروپاشی هژمون آمریکایی

به گزارش جهان نيوز؛ سیدعبدالله متولیان در یادداشت روزنامه جوان نوشت: بی‌تردید انقلاب اسلامی ایران در میان تمامی انقلاب‌های دو سده اخیر بی‌همتاست: 
۱ - پیروزی با کمترین خسارت و کمترین خونریزی و کشته، ۲- پیروزی سریع و خارق‌العاده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ۳- بدون استفاده از سلاح و با دست خالی، ۴- مستقل از هرگونه حمایت خارجی، ۵- حاکمیت الهی، ۶- نفوذ فوق‌العاده و قدرت بی‌نظیر معنوی رهبری نهضت، ۷- وحدت و همبستگی تمام اقشار ملت، ۸- تبعیت همه اقشار و مردم از رهبری انقلاب، ۹- انقلاب از پیش مهندسی شده و دارای برنامه، ۱۰- ارتباط بین دین و سیاست؛ ۱۱- روحیه ایثار و شهادت‌طلبی مردم، ۱۲- در پی استقلال محض از بیگانگان و نظام سلطه، ۱۳– آزادی‌خواهی، ۱۴- سازش‌ناپذیری، ۱۵- عدم وابستگی به شرق و غرب، ۱۶- حفظ اصول انقلاب حتی در شرایط دشوار، ۱۷- اعمال تغییرات بنیادین و پرهیز جدی از رفرمیسم، ۱۸- قدرت نفوذ معنوی شدید و پایگاه مردمی انقلاب و پذیرش آن از سوی ملل آزاده جهان، ۱۹- دنبال کردن اهداف عمیق انسانی و معنوی در کنار اهداف مادی و اقتصادی،۲۰- همراه بودن انقلاب با مشروعیت دینی، ۲۱- تثبیت انقلاب و برگزاری رفراندم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ۲۲- جامعیت انقلاب اسلامی نسبت به همه ابعاد انسانی اجتماعی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما به‌رغم ویژگی‌های منحصر به‌ فرد، انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان انقلاب ضدطاغوت در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ هنوز به کمال خود نرسیده بود. طاغوت پهلوی مستقل عمل نمی‌کرد بلکه شاه دیکتاتور به‌عنوان حلقه‌ای از حلقات نظام استکباری سلطه در منطقه غرب آسیا نقش ژاندارم و حافظ منافع غرب و پشتیبان ششدانگ رژیم صهیونیستی را ایفا می‌کرد و اسناد به‌دست آمده در تسخیر لانه جاسوسی شیطان نشان داد که انقلاب طاغوت‌زدایی ۵۷ به انقلابی بزرگ‌تر از جنس استکبارستیزی نیاز داشته و محو نظام دیکتاتوری پهلوی پایان کار نبوده ‌است. 
انقلاب اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی و تحقیر نظام استکباری سلطه به رهبری امریکا، علاوه بر خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، مسیر براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را مسدود کرده و تصویر واقعی شیطان بزرگ را فراروی دیدگان افکار عمومی جهان به نمایش گذاشته و از آن پس نه در ایران بلکه در چهارگوشه جهان حتی در سرزمین امریکا، پرچم امریکا به‌عنوان نماد نظام سلطه به آتش کشیده شده و رؤیاهای غرب برای نابودی یا استحاله نظام اسلامی ایران به کابوسی بزرگ بدل گشته که هم‌اینک با وجود گذشت چهار دهه نتوانسته نیات شوم و استکباری خود را درباره ایران عملی سازد و روز به‌روز هژمون خود را از دست داده و در مقابل اراده پولادین ملت ایران سر خم کرده است. 
انقلاب دوم مردم ایران به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول بود، چراکه:
۱ - قرارگاه فرماندهی نظام سلطه را نشانه رفته و با لانه شیطان رؤیای دشمن را برای تکرار کودتای دیگری از جنس ۲۸ مرداد ۳۲ به باد داد. 
۲ - پرده از نیات شوم امریکا برای نابودی انقلاب ایران برداشته و نقشه‌های نظام سلطه برای نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی را خنثی کرد. 
۳ - حرکت توده‌وار نبوده و مبتنی بر آگاهی سیاسی و بصیرت انقلابی و از سوی نخبگان و قشر تحصیلکرده و دانشگاهی هدایت شد و به سرانجام رسید. 
۴ - هیمنه و ابهت پوشالین نظام سلطه و امریکا را لگدمال کرد و سبب تحقیر شیطان بزرگ نزد افکار عمومی جهان شد. 
۵ - از دایره مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و هوشمندی سیاسی و قدرت استقلال‌طلبی انقلاب اسلامی را در مواجهه مستقیم با نظام استکباری امریکا به رخ جهانیان کشید. 
۶ - موجب شناسایی و رسوایی بسیاری از عوامل نفوذی غرب در ایران و پالایش انقلاب از عناصر وطن‌فروش و خودباخته شد. 
۷ - موجبات رسوایی نظام سلطه و افشای برنامه‌های آنان برای دخالت در امور داخلی به منظور استثمار و استحمار کشورها شد. 
۸ - پرچم مبارزه با ظلم ظالمان و استکبارستیزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد. 
۹ - اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهد که اگر این انقلاب بزرگ‌تر رخ نمی‌داد، عمر نظام نوپای ایران به سال ۱۳۶۰ هم نمی‌رسید. 
برخی از پشیمان‌شده‌ها، خسته‌ها و از نفس‌افتاده‌ها در کنار غرب‌زدگان و ساده‌اندیشان از یک‌سو و عوامل و عناصر خودفروخته و اجیرشده بیگانه از سوی دیگر، عمداً یا سهواً و با انگیزه‌های مختلف از جمله حب وطن دوم! با زیر سؤال بردن دهه ۶۰ (به‌عنوان پرافتخارترین دوران عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی) چشم خود را بر واقعیات و حقایق برنامه‌های غرب برای نابود کردن نظام‌های مردمی و ضدغرب بسته و خواسته یا ناخواسته به دفاع و تطهیر نظام سلطه پرداخته و برای خوشامد امریکا، با قیافه‌ای علمی و محکمه‌پسند، اشغال لانه شیطان را برخلاف کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی دانسته و این اقدام انقلابی را شدیداً محکوم کرده‌اند. این جماعت که به بیماری‌های فراموشی، غربزدگی و خوش‌بینی به دشمن مبتلا گشته‌اند گویا مثنوی ۷۰‌ من کاغذ و ۷۰ جلدی اسناد دخالت‌های علنی و برنامه‌ریزی شده شیطان برای نایودی انقلاب را نخوانده‌اند.
بر اساس منطق مغالطه‌گون «پشیمان شده‌ها»، «غرب‌باوران» و «نفوذی‌ها»، وقوع انقلاب اسلامی علیه دستگاه دیکتاتوری پهلوی نیز برخلاف قوانین داخلی و بین‌المللی و نقض آشکار کنوانسیون‌های جهانی بوده و با این استدلال مغالطه‌گون لابد انقلاب ضدطاغوت مردم ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ را هم محکوم می‌کنند! حقیقت این است که اشغال لانه جاسوسی شیطان بزرگ، ماهیتی کاملاً انقلابی داشته‌ و افشای ماهیت براندازانه شیطان بزرگ از طریق قانونی و با اجازه و تأیید سازمان ملل به یک لطیفه بی‌مزه شباهت دارد. اسناد به‌دست آمده از لانه شیطان نشان داد که تصرف لانه جاسوسی پاسخی بجا و صددرصد انقلابی به بیش از ۲۷ سال حضور و دخالت آشکار امریکا در امور ایران و تحقیر مردم ایران و برنامه‌ریزی برای ۲۸ مرداد دیگر بوده ‌است.
برای اثبات درستی اشغال لانه جاسوسی شیطان بزرگ کافی است که بدانیم اندکی پس از کودتای سال ۲۰۰۴ امریکا در هائیتی، «آیرا کورزبان» وکیل «ژان برتراند آریستاید» رئیس‌جمهور این کشور در میامی امریکا طی سخنرانی خود یک سؤال و جواب جالب را مطرح کرد: چرا تاکنون در امریکا کودتا شکل نگرفته است؟ چون در واشنگتن «سفارت امریکا» وجود ندارد.
نگاهی اجمالی به تاریخ ننگین اقدامات امریکا در کشورهای مختلف جهان در طول ۱۰۰ سال گذشته نشان می‌دهد این کشور به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در حدود ۶۰ کودتا نقش داشته، به علاوه در تعداد دیگری از کودتاها نیز ناکام مانده است. 
انقلاب استکبارستیزی ملت ایران در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نشان داد که عزت ملی در پناه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن به‌دست می‌آید نه با مسامحه و کوتاه آمدن در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی دشمن. ۱۳ آبان در طول انقلاب اسلامی بوده و انقلاب را تکمیل و ثابت کرد که مردم قهرمان ایران بدون تحقق انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب ۵۷ قطعاً به اهداف والای خود نمی‌رسیدند.
بازخوانی رفتار سیاسی امریکا علیه انقلاب اسلامی مردم ایران در ۴۰ سال اخیر نشان می‌دهد که کلیه اقدامات امریکا علیه ایران تابعی از یک راهبرد دقیق و حساب شده بوده و از حیث دشمنی و تلاش برای نابودی جمهوری اسلامی ایران هیچ فرقی بین رؤسای ‌جمهور و دو حزب سیاسی مطرح در امریکا نبوده و دل بستن به مذاکره با شیطان با قصد نرم کردن دل یا فریب دشمن و بستن با کدخدا با هدف حل مشکلات نوعی ساده‌اندیشی ناشی از عدم توجه به تاریخ کینه‌ورزی دشمن بوده و بی‌تردید دل‌ بستن به شجره خبیثه نظام مهندسی شده سلطه غرب (امریکا و اروپا) میوه‌ای جز فرصت‌سوزی، تهدیدافزایی و افزایش مشکلات، جری‌تر شدن شیطان و ناامیدی مردم از مسئولان را دربر نخواهد داشت.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است

به گزارش خبرگزاری مهر، سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را صادر کرد متن بیانیه به این شرح است:

سپاه مولود و تربیت شده دامان انقلاب است و به برکت مجاهدت و ایثار جوانان غیرتمند ایران اسلامی فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی و نیز مجموعه‌ای از نیروهای متعهد، کارآمد و حزب‌اللهی را در اختیار دارد.

در حقیقت یکی از بخش‌های مهم کارنامهٔ سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است و کارآمدی خود را در عرصه پیشرفت‌های دفاعی به شایستگی نشان داده و همگام با سایر نیروهای مسلح، پایه‌های اقتدار ملت ایران را تقویت و در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.

امروز نقش‌آفرینی‌های تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی و کمک مؤمنانه به مردم و آسیب‌دیدگان همچون سیل منطقه کالپوش و استان سیستان و بلوچستان در کنار سایر نهادها، جلوه دیگری از مسئولیت‌پذیری در برهه‌های حساس را به نمایش گذاشته است.

بی‌شک، اتهام زدن‌ها و کینه‌ورزی و اقدامات تروریستی و تحریم‌های آمریکا بر ضد این نهاد، ناشی از جایگاه و نقش حیاتی سپاه در اقتدار و حفظ امنیت ملت ایران در برابر نقشه‌های شوم و شیطانی نظام سلطه است و ملت ایران نیز همواره قدردان این تلاش‌ها بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» نشان داد که اکنون به‌عنوان مجموعه‌ای قدرتمند در عرصه‌های نبرد زمینی، دریایی و هوافضا از قدرت موشکی در سطح پیشرفته برخورداراست و با استفاده از پیشرفته‌ترین فنون تخصصی و دانش نظامی؛ نیرویی راهبردی محسوب می‌شود و در صیانت از امنیت و ثبات و دفع اشرار و متجاوزان؛ توانایی‌های خود را در عرصه‌های جنگ سخت و جنگ نرم بارها به اثبات رسانده است.

امروز نیز سپاه با اشراف اطلاعاتی بر تحولات منطقه‌ای و تحرکات قدرت‌های فرا منطقه‌ای، با تکیه بر ظرفیت‌های دفاعی و بازدارنده، در مقابله با تهدیدات از آمادگی‌های همه‌جانبه برخورداراست و هرگونه خطای محاسباتی دشمنان را با پاسخ قاطع، سخت و پشیمان کننده روبرو خواهند ساخت.

سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان آمادگی کامل خود را در ادامه خدمت‌رسانی به آحاد جامعه و دفاع و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام می‌کند

کد خبر 6084421

دیگر خبرها

  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • سپاه؛ مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • قالیباف: «سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران است
  • «سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران است
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا