Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امشب (چهارشنبه) در ديدار آقاي الهام علي‌اف رئيس‌جمهوري آذربايجان با اشاره به پيوندهاي عميق دو کشور و لزوم افزايش همکاري‌ها، خاطرنشان کردند: ارتباطات نزديک و برادرانه ايران و جمهوري آذربايجان، مخالفاني دارد که بايد در مقابل وسوسه‌ها و اقدامات خرابکارانه آنها ايستادگي کرد و با اراده و انگيزه مضاعف، روابط و همکاري‌ها را در بخش‌هاي مختلف گسترش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان به نقل از از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،آقاي «الهام علي‌اف» رييس‌‌جمهوري آذربايجان دقايقي قبل با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امشب (چهارشنبه) در ديدار آقاي الهام علي‌اف رئيس‌جمهوري آذربايجان با اشاره به پيوند‌هاي عميق دو کشور و لزوم افزايش همکاري‌ها، خاطرنشان کردند: ارتباطات نزديک و برادرانه ايران و جمهوري آذربايجان، مخالفاني دارد که بايد در مقابل وسوسه‌ها و اقدامات خرابکارانه آن‌ها ايستادگي کرد و با اراده و انگيزه مضاعف، روابط و همکاري‌ها را در بخش‌هاي مختلف گسترش داد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به اين واقعيت مهم که اکثريت جمعيت جمهوري آذربايجان همچون ايران و عراق از پيروان مکتب اهل‌بيت عليهم‌السلام هستند، افزودند: بايد قدر اين فرصت مفيد و مراسم پرشکوه عزاداري شيعيان در آذربايجان را دانست، زيرا اين موارد، هويت ملت و کشور شما را تقويت مي‌کند.
ايشان، علت ناکام ماندن تلاش‌هاي فراوان شوروي سابق در ترويج مارکسيسم و بفراموشي سپرده شدن دين در آذربايجان را ايمان محکمِ مردم خواندند و گفتند: مراسم پرشکوه امسال در ماه محرم نمونه‌اي از ايمان استوار ملت آذربايجان بود.
در اين ديدار که آقاي جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي الهام علي‌اف حضور در ايران را همچون حضور در خانه خود دانست و با اشاره به پيشرفت قابل توجه همکاري‌هاي دو کشور در سال‌هاي اخير، افزود: در روابط خود با ايران کاملاً محکم هستيم و به هيچ‌کس اجازه مداخله و اخلال در روابط دو کشور نمي‌دهيم.
رئيس‌جمهوري آذربايجان با بيان مواردي از همکاري‌هاي دو کشور در بخش‌هاي فرهنگي، اقتصادي، سرمايه‌گذاري، انرژي و حمل‌ونقل، به تلاش‌هاي دولتش در مسجدسازي در آذربايجان اشاره کرد و گفت: ما در حال تحکيم ارتباطات اقتصادي و فرهنگي خود با ايران هستيم و عزم جدي داريم که اين روابط، پايدار و هميشگي باشد.



انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است

دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان جزئیات سفر نچیروان بارزانی، رئیس این اقلیم به تهران را اعلام کرد و گفت که بارزانی می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگانش نخواهد بود.

براساس گزارس رووداو، شهاب گفت: رئیس اقلیم کردستان معتقد است که استراتژی اقلیم در برخورد با کشور‌های همسایه این است که عامل ثباتی برای منطقه باشد.

او افزود: روابط تاریخی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را به هم پیوند داده است. ایران در روز‌های مبارزه با دیکتاتوری (صدام) پناهگاه هزاران پناهنده عراقی و کرد و سنگر عراقی‌ها و اقلیم کردستان تا سقوط رژیم دیکتاتوری بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای آزادسازی اقلیم کردستان، روابط دوستانه مبتنی بر احترام با ایران وجود داشته است، روابطی که منافع دو طرف را حفظ کرده است منطقه می‌خواهد به دوستانمان اطمینان دهد که اقلیم کردستان این موقعیت را به عنوان عامل ثبات حفظ خواهد کرد و به تهدیدی برای منافع همسایگان ما تبدیل نخواهد شد.

دلشاد شهاب در خصوص روابط تهران و اربیل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرز‌های وسیع و طولانی، و روابط اقتصادی و تجاری قوی و دائمی داریم.

این مقام اقلیم کردستان افزود: ایران یک نیروی تاثیرگذار در منطقه است و در عراق و منطقه نیز نفوذ دارد و در همه شرایط سخت اولین تماس با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهاب در پاسخ به سوالی درباره سرد شدن روابط ایران و اقلیم کردستان از دو سال پیش، گفت: همسایگی و روابط در این منطقه ما دچار فراز و نشیب می‌شود. ما می‌خواهیم از طریق این دیدار پیام اطمینان را ارسال کنیم که منافع مشترک بین ما آنقدر زیاد است که سردی روابط ما آن را تیره و تار کند.

گفتنی است رئیس اقلیم کردستان  روز گذشته با هیئتی متشکل از دو معاون خود، وزیر داخلی اقلیم کردستان، رئیس دفتر ریاست اقلیم و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان وارد تهران شد.

 رئیس اقلیم کردستان امروز دوشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی