Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > رسانه - نمایشگاه مطبوعات در حالی که به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود، شاهد حضور پرشورتر مردم و مسئولان دولتی است، همچنین مالباختگان کاسپین هم در روز ششم نمایشگاه بار دیگر خواهان رسیدگی به وضعیت‌شان شدند.

مهدی درستی: ششمین روز از نمایشگاه مطبوعات در حالی سپری شد که شاهد حضور پرجمعیت‌تر مردم و مسئولان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولتمردان هم همانندن گذشته حضور بیشتری نسبت به سایر چهره‌ها داشتند و به وعده خود عمل کردند.

چهارشنبه برای غرفه گروه رسانه ای خبر هم روز پرمهمان و شلوغی بود و مهمانان زیادی از حوزه های مختلف در این غرفه حاضر شده و به گفت وگو نشستند.

در ادامه نگاهی می اندازیم به برنامه‌های غرفه گروه خبر و همچنین رخدادهای نمایشگاه مطبوعات در ششمین روز از برگزاری بیست و سومین گردهمایی اهالی مطبوعات.

حضور پرتعداد دولتی‌ها در غرفه گروه خبر

گروه رسانه ای خبر در روز ششم نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور مهمانانی چون علی جنتی و شهیندخت مولاوردی بود.

سرویس اجتماعی خبرآنلاین، در روز چهارشنبه میزبان شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی بود که با او درباره حقوق شهروندی، قانون پایین آوردن سن ازدواج و ماجرای سپنتا نیکنام به گفتگو نشستند. (گزارش آن را اینجا بخوانید.)

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی دیگر مهمان این سرویس بود که درباره علت تحریمش توسط آمریکا سخن گفت. (این گفتگو را اینجا ببینید.)

حمید خرازیها، مدیرکل دفتر تنوع زیستی سازمان محیط زیست و علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید دیگر مهمان اجتماعی روز ششم بودند که درباره عدم صدور مجوز شکار به گفتگو نشستند.

محمدجواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران هم آخرین مهمان این حوزه بود که درباره کودکان کار توضیح داد.

سرویس سیاسی خبرآنلاین در ششمین روز نمایشگاه مطبوعات میزبان مرتضی الویری عضو شورای شهر بود که با او درباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفتگو کردند.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مجلس دیگر مهمان این گروه بود که درباره جمنا توضیحاتی را ارائه کرد.

حسن غفوری فرد، نایب رییس جبهه پیروان خط امام و الهام فخاری نماینده مجلس هم دیگر مهمانان سیاسی روز گذشته بودند که به ترتیب درباره مکانیزم اعتلاف اصولگرایان و کودکان کار سخن گفتند.


سرویس فرهنگی خبرآنلاین هم در روز چهارشنبه مهمانانی از جنس هنر هفتم را میزبانی کرد.

عوامل فیلم «ماهورا» از جمله مونا فرجاد، کامران تفتی حمید زرگرنژاد اولین مهمانان فرهنگی روز چهارشنبه بودند، سپس اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی با حضور در غرفه خبرآنلاین به سوالاتی درباره سازوکار این سازمان و همچنین برنامه های پیشرویش توضیح داد.

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی هم دیگر مهمان فرهنگی روز ششم بود که درباره سیاست های این سازمان به گفتگو نشست.

صبا کمالی، غلامرضا موسوی و جمعی از کارگردانان فیلم اولی هم دیگر مهمان این حوزه بودند که به ترتیب درباره فعالیت تازه و علت حضور کمرنگ در سینما، اکران زیاد فیلم ها در ماه های اخیر و حمایت از کارگردان‌های فیلم اولی سخن گفتند.

سرویس اقتصادی خبرآنلاین هم روز چهارشنبه میزبان ستار محمودی، یکی از معاونان وزارت نیرو و محمدرضا مودودی، مشاور وزیر صنعت بود که درباره سیاست های های دو وزارتخانه و همچنین اقدامات و عملکردشات توضیح دادند.

مجید صدری، مدیرعامل رایتل و عباس قبادی، معاون سابق وزیرصنعت و رضا امیدوار تجریشی، رییس خانه صنعت و معدن جوانان هم دیگر مهمانان اقتصادی روز ششم را تشکیل دادند.

روایت قهرمان زن از تاثیر ازدواج در موفقیتش

روزنامه خبر بانوان هم در روز ششم برگزاری نمایشگاه، میزبان افسانه جباری، قهرمان موتور کراس بود که با او درباره قهرمانی و نقش ازدواج در موفقیتش گفتگو کردند. همچنین الهام فخاری هم دیگر مهمان این روزنامه بود که به گفتگو درباره کودکان کار پرداخت.

این روزنامه همچنین میزبان نشستی با حضور سونیا پوریامین، سپیده سعیدی و مریم صدر الادبایی  با موضوع حضور زنان در رسانه بود.

از حضور بدنسازان تا پرویز مظلومی

روزنامه خبر ورزشی هم پس از سپری کردن روزهای فوتبالی، روز گذشته به سراغ بدنسازی رفت و میزبان یاسین لک، حسن یزدانی، صفدر رشیدی بود.

همچنین پرویز مظلومی هم دیگر مهمان این روزنامه بود که درباره فوتبال ایران گفتگو کرد. بهمن دان، بازیگر که سابقه ورزشکاری هم دارد دیگر مهمان ورزشی روز گذشته بود.

جمالی، رییس فراکسیون ورزش و تیم ملی بسکتبال نوجوانان بانوان هم سایر مهمانان این روزنامه را تشکیل دادند. صفر کشکولی هم دیگر مهمان خبر ورزشی بود.

روزناه خبر جنوب هم روز چهارشنبه میزبان جعفر قادری، نماینده سابق شیراز بود که درباره ارتباطات با دولت صحبت کرد.

معاون ثبت احوال شمال تهران، حسین نمازی(آقای دوربینی) و سرمربی تیم پرورش اندام کارگران هم دیگر مهمانان روز چهارشنبه این روزنامه بودند.

ششمین روز نمایشگاه مطبوعات، میزبان حضور وزرای دیگر دولت دوازهم بود که از آن جمله می توان به سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات اشاره کرد.

همچنین وزیر ارشاد در ادامه بازدیدهای خود از بخش های مختلف نمایشگاه این بار به بخش استانی رفته و با غرفه داران گفتگو کرد. همچنین نشست وزیر ارشاد با مدیران رسانه های حوزه دین و اندیشه هم در حاشیه نمایشگاه برگزار شد.


اشرف بروجردی مشاور رییس جمهور و رییس کتابخانه ملی هم که برای برپایی نشست در نمایشگاه حاضر شده بود (گزارش آن را اینجا بخوانید) از غرفه های رسانه ها بازدید کرد.

بهرام قاسمی (سخنگوی وزیر امور خارجه) و علی جنتی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی) دیگر چهره های سیاسی حاضر در نمایشگاه مطبوعات بودند.

بعد از ظهر چهارشنبه نیز نمایشگاه مطبوعات برای دومین مرتبه شاهد حضور اعتراضی تعدادی از سهام‌داران پدیده‌ بود که لحظاتی فضای نمایشگاه را تحت تاثیر قرار دادند. این معترضین با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهای اعتراضی در بخش‌های مختلف سالن شبستان حضور یافتند.

برنامه های سرگرم کننده غرفه ها و برگزاری مسابقاتی مانند دوبله، گویندگی، پانتومیم و استنداپ کمدی هم همانند روزهای گذشته با استقبال زیاد بازدیدکنندگان روبه رو شد و محمدرضا هدایتی هم در یکی از همین برنامه ها که در غرفه نشریه خط خطی برگزار می شد حاضر شد.

همچنین نشست خبری مرتضی الویری، مجید فراهانی و بهاره آروین، سه عضو شورای شهر تهران به میزبانی خبرآنلاین در نمایشگاه برگزار شد. (گزارش آن را اینجا بخوانید)

انتخابات الکترونیک اعضای هیات مدیره خانه‌های مطبوعات استان‌های کرمانشاه، کهکلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی و همدان با حضور حسین انتظامی (معاون امور مطبوعاتی) و نمایندگان استان‌ها هم روز گذشته در نمایشگاه مطبوعات انجام شد. میزان مشارکت در این انتخابات ۸۴.۴ درصد اعلام شده است.

در ساعات پایانی روز ششم هم مراسمی با هدف تجلیل معاون مطبوعاتی از پیشکسوتان مطبوعات برگزار شد و کیکی هم به همین مناسبت در غرفه مستقل تهیه و بریده شد.


نشست های تخصصی و عمومی هم مانند روزهای گذشته برگزار شد که از آن جمله می توان به نشست دبیر ارشد و مسئول روابط خارجی روزنامه «اتوسان» مالزی با موضوع چالش های فراروی روزنامه‌ها در عصر رسانه‌های اجتماعی  در بخش میز تخصصی نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد.

نوای سنج و دمام هم در ساعت های پایانی نمایشگاه حال و هوای متفاوتی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورد.

برنامه نشست‌های روز هفتم نمایشگاه مطبوعات

نشست رونمايی از كتاب «خبرگزاری‌های ايران: به ضميمه محيط شناسي راهبردي سايت های خبری ايران» نوشته رضا مقدسي و فرشاد مهدي پور.(تالار گفت و گو دو، 13:45تا 15:00)

نشست «مجله های علمی عمومی؛ ترويج علم به زبان ساده» با سخنرانی بابك نيكخواه بهرامی، محمد جباری و سيد محمدعلی ضيايی. (تالار گفت و گو سه، 13:45 تا 15:00)

نشست شبكه های اجتماعی و بحران هويت با سخنرانی حسين امامي، جواد افتاده و حسين بصيريان جهرمي. (تالار گفت و گو 3، 17:45 تا 18:45)

كارگاه مستند سازی برای روزنامه‌های الكترونيكی با حضور داوود جليلی. (ساعت 10 تا 11:30)

نشست فرح الزمان ابوشعیر، خبرنگار سایت خبری العربی الجدید انگلستان با موضوع العربی الجدید؛ ابزاری برای تاثیرگزاری بر دولت ها و جوامع. (ساعت 10:30 الی 11:30)

نشست خبرنگار تلویزیون اولوسال ترکیه با موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان و نقش اسراییل و ارتباط کشورهای منطقه در این همه پرسی. (ساعت 15 الی 16)

نشست سردبیر روزنامه کل الاخبار عراق با موضوع حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ علیه تروریسم. (ساعت 16:15 الی 17:15)

نشست محمد فرنود، عکاس موسسه عکس سیپاپرس فرانسه با موضوع کارگاه آموزشی اقتصاد در فتوژورنالیسم جهان امروز. (ساعت 18 الی 19)

بخش میز تخصصی رسانه‌های خارجی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، هر روز میزبات چند نماینده از رسانه ‌‌‌‌های خارجی برای تشریح  فعالیت رسانه‌های خود و پرسش و پاسخ با خبرنگاران داخلی است.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تا جمعه 12 آبان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

243

کلید واژه‌ها : نمایشگاه مطبوعات - مطبوعات -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اردیبهشت ماه بهار کتاب و کتابخوانی نیز اتفاق می افتد، اظهار کرد: از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی برگزار خواهد شد به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی اجتماعی آن توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شده و شهرداری تهران نیز همکاری لازم را خواهد داشت تا اتفاق خوبی روی دهد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در سال گذشته مناسب بود، تصریح کرد: بنا بر این است که امسال نیز با اقدامات مدیریت شهری و دیگر دستگاه ها اتفاق خوبی را در این حوزه برای فعالان عرصه کتابخوانی و شهروندان شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • عکس/حضور شخصیت ها در مراسم ترحیم «پرویز داوودی»
  • تصاویری از حضور کاظم صدیقی در مجلس ترحیم معاون احمدی‌نژاد
  • مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد بی حضور رییس جمهور پیشین
  • مراسم ترحیم «پرویز داودی» با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان (عکس)
  • حضور کاظم صدیقی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی (عکس)
  • چه کسانی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی حضور داشتند؟