Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:27:01 GMT

روایت پاکبان پاکدست کرجی از مشکلات و رنج هایش

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۵۴۴۶

روایت پاکبان پاکدست کرجی از مشکلات و رنج هایش

کرج- ایرنا- پاکبان پاکدست کرجی که چند مرحله پول هایی را که یافته به صاحبان آن بازگردانده و برای کسب روزی حلال تلاش بسیار می کند، به دلیل بدهی درمان و اجاره خانه با مشکلاتی مواجه شده که اکنون به همت مسئولان استان البرز و خیرین استان مشکلاتش در حال رفع شدن است.

جعفر باقری که اکنون در همه محافل از او صحبت می شود، روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: به عنوان کارگر شهرداری منطقه 11 کرج زیر نظر پیمانکار مشغول بکار بودم که صبح روز 18 مهر ماه سال 94 به دلیل تقاضای اهالی منطقه کلاک بالا مقداری شاخ و برگ شکسته در داخل کانالی جمع شده بود، اقدام به جمع آوری کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حین جمع آوری داخل کانال آب یک کابل پاره شده داخل آب بود که هنگامی که دست من به آن برخورد کرد دچار برق گرفتگی شدم و چشم، دست، پا و و کتفم دچار آسیب دیدگی شد و بیهوش شدم.
وقتی به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شدم تحت درمان و عمل جراحی قرارگرفتم که درآن زمان افرادی ازشهرداری و پیمانکار شهرداری به بیمارستان آمدند و ازخانواده من خواستند به هیچ عنوان برای هزینه درمان و حقوق به جایی مراجعه نکنند و آن ها همه هزینه را تقبل می کنند.
این پاکبان شهرداری کرج ادامه داد: با چندین بار مراجعه به شهرداری منطقه 11برای احقاق حقوق، آنها گفتند که باید پیمانکار حقوق شمارا پرداخت کند که تاکنون یک ریال هم دریافت نکردم.
باقری ادامه داد: آنها تاکنون هیچ هزینه ای را تقبل نکردند و به دلیل مخارج بالای عمل همسرم مجبور شد پول پیش منزلم که 35میلیون بود را برای هزینه درمان ازصاحب خانه پس بگیرد تا با پرداخت پیمانکار مجدد برگردد.
وی با بیکار شدن خود پس از درمان اشاره کرد و گفت: به دلیل بیماری ازکاراخراج شدم و چون پولی هم نداشتم صاحبخانه ازمن شکایت کرد و به زندان رفتم.
اکنون نیز با پیگیری رسانه ها و به دستور دادستان کرج آزاد شدم و یک خیر نیز هزینه های معوقه من را تقبل کردند که قرار است به زودی پرداخت شود.
این پاکبان کرجی گفت که درتمام عمر کاری خود سعی کرده لقمه حلالی را کسب کند و گفت: سه مورد کیف حاوی مبالغ هنگفت پول و طلا پیدا کردم و به صاحبانش برگرداندم.
استاندار البرز با قدردانی از رسانه ها در جهت تنویر افکار عمومی، دستور کمک مالی برای حل مشکل پاکبان پاکدست کرجی را صادر کرد.
محمدعلی نجفی استاندار البرز نقش رسانه ها که با حساسیت و دقت نظر در بازتاب وضعیت نامناسب پاکبان پرتلاش البرز اقدام کردند، تحسین برانگیز و ارزشمند دانست و گفت: بنده مراتب قدردانی از انعکاس چنین رویدادهایی را دارم.
وی همچنین با قدردانی از خیرین که پس از آگاهی شرایط این رفتگر پاکدست برای کمک وارد میدان شدند، افزود: استانداری البرز نیز کمک مالی برای حل مشکل وی اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: به مدیران ذیربط در استانداری دستورات لازم داده شد تا با فوریت حصول نتیجه را اعلام کنند.
این پاکبان شهرداری در چند مرحله بدون چشم داشت مبالغی را که پیدا کرده بود و به صاحبانش بازگرداند. وی به علت آسیب دیدگی از کار اخراج شده و به جهت عدم دریافت حقوق دچار مشکل معیشتی شده بود.
نجفی پیش تر نیز دستور داده بود تا به منظور پیشگیری از اقدامات مشابه گزارشی از وضعیت پرداخت حقوق شهرداری های سراسر استان تهیه و ارائه شود.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اخوان ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز شورا در جمع اصحاب رسانه استان قم گفت: بودجه شهرداری قم در سال جاری رشد خوبی داشته است هر چند که این بودجه پاسخگوی نیازهای مجموعه مدیریت شهری در حوزه های مختلف از جمله عمرانی نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: تلاش شده تا تعرفه ها و دریافت عوارض به صورت معتدل صورت گیرد تا از این بابت فشار زیادی بر شهروندان وارد نشود.

وی بودجه امسال شهرداری قم را ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که مشمول حقوق کارکنان و سازمان های همانند آتش نشانی می شود.

اخوان ادامه داد: هزینه نگهداری شهر قم هزار میلیارد تومان است و روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب فضای شهری و فضای سبز قم می شود.

وی گفت: سرانه بودجه عمرانی برای هر شهروند قمی ۱۰ میلیارد تومان است و در مجموع ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه بیان کرد: دولت قصد ندارد برای دو خط موازی حمل و نقل شهری اعتباری جداگانه اختصاص دهد.

وی افزود: با این اوصاف خط دوم متروی قم حذف می شود و مونوریل جایگزین آن خواهد شد.

اخوان اضافه کرد: مونوریل قم هیچکدام از خیابان های اصلی شهر را پوشش نمی دهد در حالی که پروژه مترو اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: در حالی مونوریل توجیه پذیر خواهد بود که از پردیسان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه یابد اما مسیر فعلی از پارک سوار شمالی تا حرم مطهر بار ترافیکی شهر را برنخواهند داشت.

کد خبر 6087962

دیگر خبرها

  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • خواب آلودگي راننده پژو جان پاکبان گرگاني را گرفت 
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر