Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربعین در سال های گذشته به عنوان یک رویداد مهم جهانی به وقوع پیوسته و حتی پیاده روی ده ها میلیونی زائران تا مرز ثبت جهانی هم پیش رفته است اما نکته قابل توجه این است کهمسئولان با همراهی این اقدامات بازدارنده سعی در کمرنگ و کم جلوه نشان دادن این مراسم کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که تلاش های گسترده ای برای ثبت اربعین به عنوان یک مراسم جهانی و رکوردهای دنیا ثبت شود، مدیریت غلط اربعین از سوی مسئولان، این مراسم را به سمت عدم استقبال مردم سوق می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال های گذشته مردم با پای پیاده از اقصی نقاط کشور خود را به مرزهای عراق و ایران رسانده و در نهایت در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کردند که این مراسم به خاطر مهمان نوازی عراقی ها و از سوی دیگر نبود هزینه های جانبی برای مردم باعث استقبال از این مراسم جهانی می شد.

در این سال ها دولت ها با کمک نهاد های مختلف سعی در ساماندهی زوار داشتند و شاید تنها هزینه ای که از زوار دریافت می شد تنها هزینه ویزا و گذرنامه بود چرا که بسیاری از زوار خود را به هر طریقی به مرزها رسانده و در آن سوی مرز یعنی عراق خدمات حمل و نقل رایگان بود.

آنچه که شاهد هستیم افزایش هزینه های زوار در این سوی مرز است به طوری که برای هر زائر تنها تا رسیدن به مرز ایران و عراق حداقل مبلغ 100 هزار تومان کرایه اتوبوس و تاکسی است این در حالی است که این رقم تنها برای اتوبوس هایی است که دو هفته قبل از اربعین به ایلام سفر می کنند.

 

نکته قابل تامل این است که قیمت بلیت های اتوبوس ها به مقصد ایلام در فصله پانزدهم آبان یعنی تنها چند روز قبل از اربعین به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. یعنی دقیقا همان صد درصدی که معاون روحانی اعلام کرده بود.

در حالی رقم کرایه اتوبوس ها و قطارها تا دو برابر در این ایام افزایش پیدا کرده است که کشور عراق تمامی خدمات خود را به صورت رایگان به زائران ارائه می کند. این در حالی است که مبالغ بیشتری به به خاطر بیمه، خدمات پارکینگ و ... از زائران برای سفر چند روزه اربعین دریافت می شود.

 

 

آنچه که از اربعین سال 96 مشخص شده این است که دولت به‌جای ارائه تسهیلات بهتر به زائران اربعین به‌فکر درآمدزایی است! در سال تنها در یک بازه زمانی کوتاه مراسم راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود، اما متاسفانه مسئولان به جای ارایه تسهیلات به فکر درآمدزایی هستند.

حتی اگر از دولت نخواهیم که خدمات اربعین را به صورت رایگان ارائه کند، اما انتظار زائران این است که این سفر با هزینه های قبلی یعنی همان کرایه اتوبوس، قطار و هواپیمای قبلی برگزار شود.

با گذشت دو هفته از شدت گرفتن موج اعتراضات، نه تنها معاون وزیر راه از صحبت خود عقب نشینی نکرد بلکه قیمت ها از اکنون با رشد دو برابری مواجه شده است این در حالی است که رویکرد دولت نسبت به این مساله همجنان سکوت بوده و گویا این اقدامات با همکاری دولت صورت پذیرفته است.

اربعین در سال های گذشته به عنوان یک رویداد مهم جهانی به وقوع پیوسته و حتی پیاده روی ده ها میلیونی زائران تا مرز ثبت جهانی هم پیش رفته است اما نکته قابل توجه این است کهمسئولان با همراهی این اقدامات بازدارنده سعی در کمرنگ و کم جلوه نشان دادن این مراسم کرده اند. لزوم ورود سازمان میراث فرهنگی به این موضوع هم همچنان وجود دارد.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی در اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ ساده وند گفت: ضمن افزایش قیمت ها برای برخی مسیرهایی که تاکنون تاکسی تعریف نشده بود تاکسی تعیین و قیمت گذاری شده است و کمترین نرخ‌ کرایه تاکسی ۴۰ هزار ریال و بیشترین نرخ ۱۵۰ هزار ریال است.
او در باره کرایه اتوبوس‌ها هم گفت: افزایشی در نرخ کرایه اتوبوس ها صورت نگرفته است.
به گفته ساده وند نرخ های جدید امروز در پنج نقطه شهر اراک نصب می شود.
او گفت نرخ‌های جدید تاکسی شهر اراک به تایید فرمانداری نیز رسیده و از اول فروردین‌ماه اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش سرویس اتوبوس بین‌شهری منوط به اعمال قیمت معقول
  • پاسخ به نیاز مخاطب؛ اولویت نمایش‌های نوروزی
  • نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی گران شد
  • راهداری در افزایش قیمت بلیت اتوبوس نقشی ندارد
  • آیا ناوگان اتوبوس برون شهری در نوروز پاسخ گوی نیاز مسافران خواهد بود؟
  • افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی در اراک
  • آیا ناوگان اتوبوس برون‌شهری در نوروز پاسخ‌گوی نیاز مسافران خواهد بود؟
  • بررسی علل افزایش ۱۲ برابری قیمت مسکن در ترکیه
  • راهکارِ لاکچری ایرلاین‌ها برای افزایش چند برابری نرخ بلیت هواپیما
  • کرایه تاکسی و بلیت مترو در سال آینده چقدر است؟