Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت دفاع روسيه به سرلشکر آمريکايي توضيح داد که ادعاي فرار هزاران نفر از شهر آزاد شده ديرالزور «به سمت شمال» و شهر ميادين، از لحاظ جغرافيايي درست نيست، براي اينکه اين شهر در سمت جنوب قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري «نووستي»، وزارت دفاع روسيه به اظهارات عجيب اخير سرلشکر آمريکايي، "جيمز جررارد" فرمانده نيروهاي عمليات ويژه ائتلاف بين المللي در مورد اوضاع در شرق سوريه، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرلشکر "ايگور کوناشينکوف" سخنگوي رسمي وزارت دفاع روسيه گفت: «تمايل براي تفکرات مورد علاقه خود در مورد سوريه، بدون داشتن اطلاعات واقع گرايانه در مورد روند اوضاع در اين کشور نزد اکثر مقامات ائتلاف بين المللي به سرکردگي آمريکا ديده مي شود. ولي ژنرال جررارد، فرمانده نيروهاي عمليات ويژه ائتلاف بين المللي اخيرا با تخليات خويش در مورد آنچه در مناطق شرق سوريه در حال رخ دادن است، از همه اظهاراتي که تاکنون شنيده شده، جالب تر و بسيار عجيب بود.»
اين مقام نظامي روس توضيح داد: «شنيدن تفسير اين فرمانده نظامي آمريکايي در مورد اينکه گويا در نتيجه عمليات آزادسازي ديرالزور از دست تروريستهاي داعشي «هزاران نفر از مردم غيرنظامي» در حال گريز به سمت شهر ميادين (در جنوب ديرالزور) هستند، کاملا عجيب و از لحاظ جغرافيايي کاملا پوچ و بي معناست. براي اينکه اين شهر عرب نشين، اصلا در شمال اين منطقه قرار ندارد. و من بطور خاص براي فرمانده نيروهاي عمليات ويژه ائتلاف بين المللي يادآور مي شوم که شهر ميادين در فاصله 40 کيلومتري در جنوب شهر ديرالزور قرار دارد که بيش از دو هفته قبل از دست گروه تروريستي داعش آزاد شده است.»
کوناشينکوف تاکيد کرد: «به همين دليل هزاران نفر از مردم سوري «در حال فرار» از ديرالزور به طرف ميادين نيستند، بلکه آنها در حال بازگشت به خانه هاي خود و در حال دريافت کمکهاي انسان دوستانه از سوي مرکز روسي آشتي نيروهاي متخاصم در سوريه و ديگر کمکهاي بين المللي ارسال شده براي آنها هستند.»
سخنگوي وزارت دفاع روسيه يادآور شد که «در شمال» ديرالزور، شهر آزاد شده رقه توسط نيروهاي دموکراتيک سوريه، از جمله نيروهاي کرد، قرار دارد که هيچيک از ساکنين شهر ديرالزور، تمايلي براي فرار به آن سمت ندارند، چرا که بعد از بمباران هوايي اين شهر (رقه) توسط نيروهاي ائتلاف آمريکايي، اين شهر ديگر نابود شده و چيزي از آن باقي نمانده است.»
سرلشکر "جيمز جررارد" پيش از اين در کنفرانس مطبوعاتي گفته بود: «صدها و هزاران نفر از مردم عرب در حال فرار از ديرالزور به طرف شهر ميادين هستند، آنها نه از ترس داعش، بلکه از دست "رژيم" فرار مي کنند که اين شهر را آزاد کرده است. اين عده از مردم به سمت مناطق جنوبي نمي روند که ساکنين آن عرب هستند، بلکه به سمت شمال مي گريزند که تحت کنترل نيروهاي دموکراتيک سوريه قرار دارد.»
تسنيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۲ گانه‌ی آمریکا با تحولات بین المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امام جمعه موقت رودبار در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان حامی مردم غزه اشاره کرد و گفت: امریکا مدعی دموکراسی با تحولات بین المللی برخورد دوگانه‌ای دارد که مصداق آن سرکوب جنش‌های اخیر دانشجویی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی با اشاره به اهمیت نقش کارگر در جامعه و تولید، افزود: کارفرما با پرداخت به موقع دستمزد کارگران، ارج و قرب آنان را نگه دارند، زیرا رونق تولید بدون اهتمام کارگران میسر نمی‌شود.

وی با تبریک روز معلم به معلمان، افزود: آینده نظام و انقلاب متعلق به فرزندان ماست و برای پرورش این نسل معلمان باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه کوچصفهان هم در آیین سیاسی و عبادی نمازجمعه این بخش، بر لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و گفت: وعده صادق امروز دولت سیزدهم باید مبارزه با سوداگران امنیت و مفاسد اقتصادی باشد تا مردم رفاه را در سفره‌های خود احساس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله هاشمی با تبریک هفته معلم، سند تحول بنیادی آموزش و پرورش را نقشه راه برای توسعه این نهاد آموزشی دانست و افزود: معلمان و دبیران جامعه باید بر ارتقای آموزش‌های علمی برای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی به ویژه عفاف و حجاب تلاش کنند.

وی در ادامه با تجلیل از صدا و سیمای گیلان در پوشش مناسب اطلاعات و اخبار این استان، از گزارش دانش آموز امانت‌دار و درستکار کوچصفهانی در بازگرداندن طلای ۶۰ میلیون تومانی به صاحب اصلیش قدردانی کرد و گفت: رسانه ملی همواره بازوی توانمند نظام در مقابله با رسانه‌های معاند است.

در پایان نماز جمعه از رقیه برقی دانش آموز درستکار کوچصفهانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • برخورد ۲ گانه‌ی آمریکا با تحولات بین المللی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین