عکاسیها و ماجراجوییهای جک لندن در فرانسه منتشر شد
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۹۸۲۷۱
«جک لندن بهعنوان عکاس دریای جنوب» عنوان کتابی جدید است که به مناسبت صدمین سال درگذشت این نویسنده متفاوت، در فرانسه منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، جک لندن نویسنده آمریکایی که در سالهای ۱۹۰۷ و ۱۹۰۸ از دریاهای جنوبی عبور کرد، حاصل این سفرها را در قالب عکاسیهای بیشماری با خود به همراه آورد و موجب شد تا نگاهی جدید به این جزایر «بهشتی» به وجود آید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حاصل این عکاسیهای جک لندن موجب شکلگیری انتشارات متفاوت ومتنوعی شده که جدیدترینش کتاب «جک لندن به عنوان عکاس دریای جنوب» است.
اکنون یک سده پس از درگذشت وی که در ۴۰ سالگی و در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۶ درگذشت، عکاسیهای وی که به اندازه نوشتههایش جذاب هستند، در قالب یک کتاب جدید به زبان فرانسوی منتشر شدهاست.
خالق «سپید دندان» در آوریل ۱۹۰۷ با همسرش چارمین تلاش کردند تا رویای خود را عملی کنند و شروع به سفری دوردنیا کردند که باید دو سال به طول میانجامید. آنها با قایق بادبانی خودشان راهی این سفر دور دنیا شدند اما به دلیل مشکلات سلامتی جک مجبور شدند تا در نوامبر ۱۹۰۸ سفر را نیمه کاره رها کنند وبه خانه بازگردند.
با این حال یکسال ونیم بعد این زوج دوباره بادبان کشیدند و راهی دریاهای جنوب شدند تا از هاوایی و میراث باستانی آن دیدار کنند. دیدن جزایر پولنزیای فرانسه، ساموآ و ملانزیا نیز در همین سفر آنها محقق شد.
ماجراهای این سفرها در کتابهای «ماجراجو» و «داستانهای دریاهای جنوب» در سال ۱۹۱۱ گردآوری و منتشر شده است.
با خواندن این کتاب جدید کشتی «استارک» آنها یادآور سفری اودیسهای است که در هر بخش آن هیجانی نهفته است. در قالب این کتاب نارضایتی جک لندن با داستانهای رنگارنگی که درباره جزایر پاسیفیک مشاهده میکرد، تصویر شده است. نویسندگان این کتاب عیان میکنند که جک لندن با کسی راحت نبود به ویژه از استعمارگران انگلیسی و آمریکایی رنج میبرد.
در این کتاب با تصویر جک لندن به عنوان یک عکاس توانا آشنا میشویم. اوبیش از ۱۲ هزار قطعه عکس در طول سفرهایش که از ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۶ انجام شد، گرفت. عکسهای او مثل متنهایش هستند: زنده، برنده و بدون محدودیت
این کتاب با زیر عنوان «جک لندن در دریاهای جنوب۰ سفر اودیسهای اسنارک ۱۹۰۸-۱۹۰۷» ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شده است.
نویسندگان این کتاب میشل ویو ومارین پورتال سوریو هستند. این کتاب در ۱۹۲ صفحه به قیمت ۲۵ یورو و به زبان فرانسوی منتشر شده است.
منبع: مهر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا باید انسان در «عکسهای منظره» باشد؟
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایفوتوزاین، سوالی که معمولاً درمورد عکاسی از مناظر مطرح میشود این است که آیا بایستی از حضور انسان در عکسها استفاده کرد یا نه.
ما در این مقالهی کوتاه به سه نکتهی مهم دراین مورد اشاره می کنیم تا اگر باری دیگر به عکاسی منظره پرداختید، حضور انسان در آن، مدیریت شود.
1- انتخاب اولویت در عکاسی منظره
هنگام عکاسی از مناظری که انسان یا انسانهایی در آن وجود دارد، بایستی این مورد را مدنظر قرار داد که حضور انسان، تأکید را از سوژه اصلی که همانا منظره است برندارد. در غیر این صورت، عکس شما از یک منظره زیبا تبدیل به یک عکس پرتره محیطی خواهد شد. نکتهای که در این زمینه حائز اهمیت است، حس طبیعی انسانها در مواجهه با طبیعت است. از این بابت، تلاش کنید حس طبیعی آنها را در لحظه عکاسی، تغییر نداده و وجود دوربین، مؤذبشان نکرده است.
2- ایجاد ارتباط معنایی مؤثر
عکاسی از یک جنگل یا یک منظره کوهستانی میتواند بسیار لذتبخش و الهامبخش باشد، اما اگر بتوانید هوشمندانه، انسان را به عکستان اضافه کنید، بیننده میتواند با تصویر، ارتباط بصری بهتری برقرار کرده و باعث پرورش حس خیالپردازی او شود. عکاسی از غروب خورشید همراه با زوجی که در یک طرف کادر قرار گرفتهاند، میتواند ماجرای احساسی زیبایی را شکل دهد، یا نمایش یک صخرهنورد در کنار یک صخره عظیم میتواند احساسی کاملاً متفاوت را در بیننده ایجاد کند.
3- نمایش مقیاس بهتر
وجود انسان در عکس منظره میتواند به درک بهتر مقیاس عناصر آن کمک کند. برای مثال، پسزمینهای از کوههای سر به فلک کشیده در مقایسه با انسان، میتواند سازههای عظیمی را به تصویر بکشد که در صورت عدم وجود انسان، قابل تصور نیست و نیز ابعاد دریاچهای که یک مرد ماهیگیر در کنار آن مشغول ماهیگیری است، بهتر درک خواهد شد.
ترجمه از هادی دهقانپور
انتهای پیام/