Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار در تقویم کشورمان تعیین شده است و باتوجه به تأکیدات خاص مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت این روز و همچنین با توجه به اینکه امسال شاهد موضع گیری های متعدد دولت و ریاست جمهوری آمریکا و همچنین شاهد اعمال تحریم های جدید علیه کشورمانبوده ایم، برخی از مسئولین استان کرمان موضع خود را در خصوص حادثه 13 آبان با قاطعیت اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  آرمان کرمان ؛روز 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

13 آبان روز نماد استواری ملت ایران در برابر در مقابل ترفند استکبار است، و همچنین با توجه به اینکه امسال شاهد موضع گیری های متعدد دولت و ریاست جمهوری آمریکا و همچنین شاهد اعمال تحریم های جدید علیه کشورمانبوده ایم، برخی از مسئولین استان کرمان موضع خود را در خصوص حادثه 13 آبان با قاطعیت اعلام کردند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس: ما اهل مبارزه هستیم و برای دفاع از آرمان های کشورمان قطعا ایستادگی خواهیم کرد

یحیی کمالی پور درگفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان به تصویب لایحه 1698 در کنگره آمریکا علیه توان موشکی ایران اشاره کرد و گفت: وقتی این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا در کنگره مطرح می شود و به جز دو نفر، بقیه به آن رای می دهند این نشان می دهد آنها برای ضدیت با نظام مقدس جمهوری اسلامی یکصدا و یکپارچه هستند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش رو بودن 13 آبان تاکید کرد: حق این است که ملت ایران که تا به امروز با تمام توان در میدان و صحنه حاضر شده، 13 آبان امسال را متفاوت تر از هرسال برگزار کرده و با هر توان و ظرفیتی به میدان بیایند تا به آمریکا ثابت کنند ملت ایران هرگز زیربار ذلت و خواری نمی رود.

وی افزود: ما اهل مبارزه هستیم و برای دفاع از آرمان های نظام و کشورمان قطعا ایستادگی خواهیم کرد و از هیچکس هراسی نداریم.

کمالی پور عنوان کرد: آمریکا به کارهای خود ادامه می دهد و دشمنی آنها پایان ندارد چرا که می خواهند دین مارا بگیرند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس: ملت ایران در 13 آبان خشم خود را از رفتارهای نابخردانه آمریکا ابراز می کنند

حبیب الله نیکزادی پناه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه آمریکا نهایت دشمنی را برای مردم ما  به وجود آورده، بیان کرد: قطعا مردم هوشمند ایران بهتر و پرشورتر از گذشته در راهپیمایی 13 آبان شرکت خواهند کرد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران در 13 آبان خشم خود را از رفتارهای نابخردانه آمریکا ابراز می کنند؛ یقین دارم همه آزادگان جهان در مقابل رفتارهای آمریکا انزجار خود را اعلام می کنند و مردم ما امسال با جدیت و شکوه بیشتر در مراسم راهپیمایی حاضر خواهند شد.

امام جمعه موقت کرمان: مردم در ۱۳ آبان جواب یاوه سرایی های سران استکبار را خواهند داد/ماهیت دولت آمریکا استکباری و ظالمانه است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با اشاره به این که ۱۳ آبان یکی از روزهای تاریخی برای ملت انقلابی ایران است ، گفت : در این روز ۳ حادثه مهم اتفاق افتاده است که شامل سالروز تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه ، کشتار دانش‌آموزان توسط ماموران رژیم پهلوی در سال ۵۷ و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست .

وی افزود : نکته قابل توجه این است که ماهیت دولت آمریکا یک ماهیت استکباری و سیاست های ظالمانه ای است و از سوی دیگر  ماهیت و فرهنگ ما بر گرفته از اسلام ناب محمدی و ظلم ستیزی است .

عرب پور با اشاره به این که امیرالمومنین علی (ع) همواره به فرزندان خود می فرمودند که یاور مظلوم و دشمن ظالم باشند ، یادآور شد : این فرهنگ ماست که با ظالمین هیچ گونه سازشی نداشته باشیم و حامی مظلومان در هر جای دنیا باشیم و ظلم و ظالم همواره در نزد ما محکوم و مورد نفرت است.

امام جمعه موقت کرمان خاطر نشان کرد : بنابراین با توجه به این که ماهیت انقلاب اسلامی ظلم ستیزی و ماهیت دولتمردان آمریکایی ظالمانه است لذا این دو موضوع هرگز با هم جمع نخواهند شد و دشمنی و مبارزه آمریکا با ما پایان ناپذیر است.

وی ادامه داد : دولت آمریکا از همان اوایل انقلاب تا کنون در ستیز با انقلاب اسلامی بوده است و ما در هفته های اخیر شاهد بودیم که وزیر خارجه آمریکا به صراحت اعلام کردند که ما در ایران به دنبال سلاح های نو بر علیه رژیم جمهوری اسلامی هستیم از این رو ملت ما دشمنی آمریکایی ها با انقلاب را به خوبی لمس کرده است .

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور با تاکید براین که ما در طول این ۴۰ سالی که از انقلاب گذشته همواره در مقابل استکبار ایستاده ایم ، تشریح کرد : ملت ایران همیشه پیروز میدان بوده و هست لذا در این راستا ما شاهدیم بعد از برجام با توجه به صداقتی که ایران اسلامی از خود نشان داده بود و به دنیا اعلام کرد که صنعت هسته ای ما یک صنعت کاملا صلح آمیز است و ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست  اما آن ها به عهد خود وفا نکردند و از همان روز اول با بهانه های مختلف نه تنها تحریم ها را لغو نکردند بلکه تحریم های جدیدی را بر علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایجاد کردند .

وی بیان کرد : لذا از این رو سخنان دولتمردان آمریکا مغرضانه و دشمنانه است که از گذشته بوده و هست ولی مردم ایران با  حضور همیشگی خود در صحنه توطئه های استکبار را خنثی کرده اند و مطمئنا امسال هم در روز 13 آبان یکبار دیگر به صحنه خواهند آمد و جواب یاوه سرایی های سران استکبار و دولتمردان آمریکا را خواهند داد .

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نادر اسدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در اختتامیه جشنواره سفیران سلامت گفت:برنامه‌های هفته سلامت صرفا حول مسائل پزشکی نیست بلکه در ابعاد وسیع‌تری مثل موضوعات آموزشی، آگاه سازی کودکان و دانش آموزان از خودمراقبتی در حوزه‌های جسمی، حرکتی، سبک زندگی، مهارت‌های زندگی و حیطه‌های روانی و عاطفی است.

وی افزودکبرنامه‌های هفته سلامت از طریق تقویت فرهنگ مشارکتی، یادگیری سازمانی، توانمندسازی و تقویت فرهنگ شهروندی اثربخشی‌های خاصی دارند در واقع ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است، یعنی برپایه دانش، باور و نگرش رفتار‌ها در هویت بخشی زندگی دانش آموزان و جامعه عمل می‌کنند.

اسدی گفت:ایام هفته سلامت یک پویش همگانی برای موضوع سلامت است. هفته سلامت مختص به یک نهاد خاص نیست و تمام افراد و نهاد‌های رسمی و غیر رسمی جامعه در این پویش همگانی نقش ایفا کنند.

وی گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی نقشه راه و سیر حرکت تحولی در مدارس یکی از ساحت‌های شش گانه تربیتی را ساحت زیستی و بدنی تعریف کرده، برای داشتن ایران قوی و مدرسه قوی مورد نظر دولت سیزدهم، تقویت ارزش‌های دینی، هویت ملی و اعتقادی و همچنین زیستی و بدنی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:هیچکس مسئول شادی، موفقیت و سلامتی شما نیست جز خودتان، پس مسئولیت پذیر باشید، ورزش و پیاده روی را جزو برنامه‌های روزانه خود قرا دهید، ترکیب سلامت و ورزش یک ترکیب برنده و پایه گذار فرهنگی است، هرگز زندگی خودتان را با دیگران مقایسه نکرده و لبخند را از خودتان دریغ نکنید.

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • ببینید | ابراز عشق سرمربی پرسپولیس به دو غذای ایران؛ اولی کشک بادمجان، دومی چیست؟