Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد درودزن به روستاهای شهرستان های مرودشت، شیراز، خرامه، بخش داریون و همچنین صنایع بزرگ و دامپروری های شهرستان خرامه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار استاندار فارس پنجشنبه در دومین سفر شهرستانی خود با حضور در شهرستان خرامه کلنگ اجرای این پروژه را به زمین زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملیات اجرایی این طرح شامل 57 کیلومتر خط لوله فولادی، 42 کیلومتر خط لوله GRP، احداث ایستگاه پمپاژ، ساخت مخزن مکش ایستگاه های پمپاژ با حجم 20 هزار متر مکعب، ساخت مخزن تعادلی با حجم یک هزار متر مکعب و تهیه و نصب شیرآلات خط انتقال و ایستگاه پمپاژ می شود.
پیشنهاد مشاور با برآورد اولیه هزینه کل طرح 920 میلیارد و 850 ریال بر اساس فهرست بهای سال 95 است.
همچنین استاندار فارس در این سفر از پروژه در دست اجرای محور اصلی خرامه – نی ریز بازدید کرد.
مبلغ اولیه قرارداد برای اجرای 40 کیلومتر از این محور که حد فاصل خرامه تا روستای خانه کت را شامل می شود، رقمی بیش از 443 میلیارد است که تاکنون بیش از 293 میلیارد آن پرداخت شده است.
60 کیلومتر باقیمانده از این محور 100 کیلومتری نیز هم اینک در دست مطالعه قرار دارد.
استاندار فارس همچنین در بدو ورود به شهرستان خرامه با حضور در گلزار شهدای خرامه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
شهرستان خرامه در 83 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع است.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از اجرای عملیات توپک‌رانی در این شرکت خبر داد و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴ تا ۵۲ اینچ در شرکت نفت و گاز گچساران انجام شد که با انجام این پروژه، حدود ۱۴۲ مورد توزیع مواد ضدخورندگی توأم با گازوئیل معادل ۳۶۷ هزار و ۱۶۰ لیتر در مخازن تزریق شد تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.

او می‌گوید: تاکنون تعداد ۱۷۵ مورد عملیات توپکرانی در این شرکت انجام شده است، با توجه به موقعیت کوهستانی و سخت‌گذر منطقه که در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر واقع شده است در برخی موارد بازدید‌ها به علت فوریت با بالگرد انجام شده است.

توپکرانی عملیات عبور دادن شی‌ء خارجی (توپک) با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجادشده است و خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضدخوردگی و بررسی درونی خطوط انجام می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با در اختیار داشتن بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز دارای یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های خطوط لوله مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • بازدید وزیر کشور از ایستگاه پمپاژ شماره ۳ فاضلاب شهرستان کنارک
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان